اگر دنبال تجربه بهتر در وب‌گردی در گوگل کروم هستید
با استفاده از این هشت ترفند سرعت اینترنت در گوگل کروم را بالا ببرید
روش‌های متعددی برای افزایش سریع سرعت اینترنت وجود دارد. در این مطلب قصد داریم شما را با 8 روش آشنا کنیم. این روش‌ها به‌طور ویژه برای افزایش سرعت اینترنت در مرورگر گوگل کروم استفاده می‌شوند. این مطلب را دنبال کنید.

1606683296_1_0.gif

در دنیایی که اینترنت جزئی جدایی ناپذیر از زندگی انسان‌ها شده، داشتن اینترنت پرسرعت یکی از دغدغه‌های تمام کاربرانی است که اسمارت‌فون، تبلت و یا پی‌سی دارند. روش‌های متعددی برای افزایش سریع سرعت اینترنت وجود دارد. در زیر 8 مورد از این روش‌ها برای استفاده در مرورگر گوگل کروم را بررسی می‌کنیم.

چگونه سرعت اینترنت در گوگل کروم را افزایش دهیم

کروم یکی از مرورگرهای باهوشی است که مورد علاقه بسیاری از کاربران اینترنت است و ویژگی‌های زیادی در داخل این مرورگر گنجانده شده که با استفاده از آن‌ها می‌توانید صفحات وب را با سرعت بیشتری بارگذاری کنید. برای آشنایی با این روش‌ها با ما همراه باشید.

1- پیش بارگذاری DNS در گوگل کروم را غیرفعال کنید

این ویژگی باعث کش شدن سامانه نام دامنه (DNS) در گوگل کروم می‌شود. اما می‌توان با غیرفعال کردن این امکان از ذخیره شدن DNS در کش مرورگر جلوگیری کرد. برای این منظور:

به مسیر Settings -> Advanced Settings -> Privacy بروید. در این قسمت دو گزینه پیش رو دارید: "Use a web service to help resolve navigational errors" و "use a prediction service to help complete searches and URL's typed in address bar". هر دو گزینه را غیرفعال کنید.

2- به‌طور منظم داده‌های وب گردی را در مرورگر پاک کنید

بهتر است کش و سایر داده‌های ذخیره شده مانند فرم‌های ذخیره شده در تاریخچه مرورگر، و اطلاعات و جزئیات لاگین که باعث وارد شدن بار اضافی بر روی مرورگر می‌شود را پاک کنید. برای پاک کردن و خالی کردن مرورگر از تمام این اطلاعات به مسیر Settings -> History section -> Clear Browsing Data بروید.

3- پلاگین‌ها را غیرفعال کنید

هیچ شکی نیست که پلاگین‌ها در گوگل کروم کمک زیادی به کاربران می‌کنند اما نکته منفی آن‌ها کند کردن مرورگر است. به‌همین دلیل بهتر است بعد از این‌که کارتان با آن‌ها تمام شد حذف‌شان کنید:

به مسیر Settings -> Extensions -> Disable بروید و هر افزونه‌ای که دیگر نیازی به آن ندارید را غیرفعال کنید.

4- از افزونه Data Saver استفاده کنید

یکی از پرکاربردترین و مفیدترین افزونه‌های کروم افزونه Data Saver است و با ذخیره کردن حجم زیادی از داده‌های اینترنتی باعث افزایش سرعت وب‌گردی در این مرورگر می‌شود. پس حتما افزونه Data Saver را روی گوگل کروم دستگاه خود نصب کنید.

5- محتوای تصویری را غیرفعال کنید

اگر واقعا دنبال بالا بردن سرعت اینترنت هستید بارگذاری تصاویر در داخل مرورگر را غیرفعال کنید. البته، درست است که ظاهر سایت بدون تصویر چندان خوشایند نیست اما به‌شما کمک می‌کند تا با سرعت بالاتری وب‌گردی کنید. برای این کار:

در مرورگر کروم عبارت chrome://chrome/settings/content را وارد کنید و در پایین بخش تصویر گزینه Do not show images را تیک بزنید.

6- Prefetch را فعال کنید

یکی از قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای که در مرورگر کروم برای ویندوز وجود دارد بارگذاری صفحات وب در پس‌زمینه است. پیش بارگذاری منابع، توصیه‌های هوشمندانه‌ای در خصوص صفحات وب که به‌احتمال زیاد آنها را در ادامه باز می‌کنیم ارائه می‌دهد. یعنی قبل از این‌که ما دستور باز کردن آن‌ها را صادر کنیم این صفحات در پس‌زمینه بازگذاری می‌شوند.

اول از همه، گوگل کروم را باز کنید و به مسیر Options -> Settings -> Show Advanced Settings بروید. سپس گزینه "Prefetch resources to load pages more quickly" را پیدا و آن‌را فعال کنید.

7- Experimental Canvas را فعال کنید

یکی از ترفندهایی که باعث بالا رفتن سرعت اینترنت در مرورگر کروم می‌شود فعال‌سازی ویژگی Experimental Canvas است:

ابتدا، به آدرس chrome://flags/#enable-experimental-canvas-features بروید. سپس روی Enable و در ادامه روی دکمه Relaunch Now کلیک کنید.

8- ویژگی Fast Tab/Windows Close را فعال کنید

قبل از هر چیز لازم است بگوییم که این ویژگی هیچ ارتباطی با افزایش سرعت اینترنت ندارد. اما امکان بستن و سوییچ کردن بین زبانه‌ها را روان‌تر و بهتر از قبل انجام می‌دهد. در واقع، این قابلیت تمام زبانه‌های باز را در Unload.js باز می‌کند تا فرآیند بستن و سوییچ بین تب‌ها بهتر صورت گیرد.

برای این منظور، مرورگر کروم را باز کنید و در نوار آدرس عبارت chrome://flags/#enable-fast-unload را وارد کنید.

گزینه آن‌را فعال کنید و سپس روی دکمه Relaunch Now کلیک کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟