بدون نیاز به روت دستگاه
با چند دستور ساده رزولوشن صفحه نمایش دستگاه اندرویدی را تغییر دهید
دوست دارید تا رزولوشن نمایشگر دستگاه اندرویدی خود را بدون روت کردن تغییر دهید؟ برای این کار می‌توانید از ابزار ADB و با انجام چند دستور ساده رزولوشن دستگاه را مطابق میل خود تغییر دهید. با ما همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

در برخی از دستگاه‌های اندروید، ویژگی پیش‌فرضی وجود دارد که مود اندروید دستگاه را به‌مود گوشی یا مودهای دیگری مانند تبلت و فبلت تبدیل می‌کند. این کار از طریق تغییر رزولوشن انجام می‌شود اما برای این منظور حتما دستگاه‌تان باید روت شده باشد. در این بین خیلی از کاربران علاقه‌ای به‌روت کردن دستگاه ندارند. اگر می‌خواهید تا رزولوشن دستگاه را بدون روت کردن تغییر دهید روش زیر را دنبال کنید.

چگونه بدون روت کردن دستگاه اندروید رزولوشن نمایشگر را تغییر دهیم

روش انجام این کار بسیار ساده است. کافی است دستگاه در حالت USB Debugging باشد.

گام اول- در ابتدا، روی دستگاه‌تان ویژگی USB Debugging را فعال کنید. برای این کار، به مسیر Settings -> About Page -> Build Number بروید. روی آیتم Build Number هفت بار تقه بزنید تا به‌شما اعلام شود که گزینه‌های Developer یا همان توسعه دهنده فعال شده است.

گام دوم- در این مرحله، به مسیر Settings -> Developer Options -> USB debugging بروید. در این قسمت، مود USB debugging را فعال کنید.

گام سوم- حالا زمان آن رسیده تا دستگاه اندروید خود را از طریق کابل USB به‌کامپیوتر وصل کنید و اعلان فرمان را روی پی‌سی باز کنید. بعد از آن، دستور زیر را تایپ کنید:

adb shell

چند لحظه منتظر بمانید و سپس دستور زیر را تایپ کنید:

dumpsys display | grep mBaseDisplayInfo

بعد از اجرای دستورفوق دنبال مقدار Density (عکس بالا) بگردید. مقادیر فعلی DPI را یادداشت کنید. زیرا در مرحله بعد باید آن‌ها را جایگزین کنید.

گام چهارم- مقادیر DPI اندروید بین 120 تا 640 متغیر است. بهترین و بی‌نقص‌ترین DPI را که با اندازه گوشی تطابق دارد انتخاب کنید. دستور زیر را در بخش اعلان فرمان وارد کنید و حتما مقدار DPI را با عدد دلخواه‌تان جایگزین کنید.

wm density [dpi] && adb reboot

و تمام! اگر می‌خواهید رزولوشن صفحه دستگاه اندروید را تغییر دهید اما اصلا علاقه‌ای به روت کردن آن ندارید با انجام چند دستور بالا به‌راحتی موفق می‌شوید تا به خواسته خود برسید. دستگاه شما یک بار ریست می‌شود تا بعد از آن شاهد یک رزولوشن متفاوت باشید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟