بزرگ‌ترین به‌روزرسانی ویندوز 10 در سال 2018 در راه است
چگونه به‌روزرسانی آوریل 2018 ویندوز 10 را دریافت و نصب کنیم
بالاخره بعد از گذشت نیمی از سال 2018 میلادی، مایکروسافت قصد آغاز عرضه پنجمین بسته به‌روزرسانی "ویندوز به‌عنوان سرویس" یعنی ویندوز 10 نسخه 1803 یا بیلد 17134 را دارد.

1606683296_1_0.gif

قرار است امروز، 10 اردیبهشت 97 برابر با 30 آوریل 2018، به‌روزرسانی ماه آوریل ویندوز 10 حوالی ساعت 9:30 شب به‌وقت ایران منتشر شود. مدتی است که نسخه پیش‌نمایش آن عرضه شده و حالا انتظار می‌رود که این به‌روزرسانی تنها از طریق آپدیت ویندوزی که از 8 ماه می شروع می‌شود منتشر شود.

این بسته، نخستین به‌روزرسانی بزرگ مایکروسافت در سال جاری میلادی به‌شمار می‌رود و برخی از ویژگی‌هایی که کاربران مدت زمان طولانی انتظارشان را می‌کشیدند در آن گنجانده شده است. برخی از این ویژگی‌ها و قابلیت‌ها شامل تایم‌لاین (این ویژگی به کاربران این امکان را می‌دهد تا کارهای قبلی خود را که تمام نشده و هم‌چنین اپ‌های باز روی پی‌سی و یا سایر دستگاه‌ها را از سر بگیرند)، بهینه‌سازی‌های مایکروسافت اج، بهینه‌سازی‌های کورتانا، تغییرات جدید و متنوع در اپ Settings از جمله تنظیمات پیشرفته گرافیکی، صفحات جدید برای صدا، فونت‌ها و غیره می‌شود.

ویندوز 10 با پشتیبانی از Quick Pair یا جفت‌سازی سریع ارتباط بلوتوثی را بهینه کرده و مدت زمان جفت‌سازی با دستگاه‌های سازگار را کاهش داده است. شاید مشابه این ویژگی را در اندروید اوریو به‌نام Fast Pair دیده باشید. علاوه بر این، در به‌روزرسانی آوریل 2018، قابلیت اشتراک‌گذاری وایرلس فایل به‌نام Near Share هم درنظر گرفته شده که چیزی شبیه به ایردراپ است.

این به‌روزرسانی به‌مرور و طی چند هفته آتی عرضه می‌شود، بنابراین تمام کاربران هم‌زمان با هم آن‌را دریافت نمی‌کنند.

آن‌طور که پیش از این وعده داده شده، به‌روزرسانی آوریل 2018 ویندوز 10 در زمینه نصب یکی از سریع‌ترین به‌روزرسانی‌های مایکروسافت محسوب می‌شود. مایکروسافت با انجام تغییراتی در داخل این به‌روزرسانی به کاربران اطمینان خاطر داده که در هنگام نصب با مشکل خاصی روبرو نخواهند شد.

«جوزف کانوی»، یکی از مهندسین مایکروسافت در پست جدید خود این‌گونه توضیح می‌دهد که: "برای دست‌یابی به این سرعت، بخش‌هایی از این فرآیند را به‌مراحل آفلاین منتقل کردیم و سپس آن‌را در مرحله آنلاین جا دادیم. با توجه به تغییرات صورت گرفته، متوسط زمان آفلاین برای به‌روزرسانی Creators پاییز که در ماه اکتبر سال 2017 منتشر شد 51 دقیقه کاهش پیدا کرده است، یعنی 38 درصد پیشرفت! اما این موضوع به همین‌جا ختم نمی‌شود. کارهای بیشتری در انتشار ویندوز آتی انجام شده تا بتوانیم بخشی از فرآیند مهاجرت را به مرحله آنلاین هم انتقال دهیم. وقتی بیلدها داخل "برنامه اینسایدرز" نصب می‌شوند، زمان کلی حالت آفلاین به‌طور متوسط 30 دقیقه کاهش پیدا می‌کند. اگر آن‌را با به‌روزرسانی Creators مقایسه کنیم کاهش 63 درصدی را شاهد هستیم."

با توجه به تمام این تغییرات و دست‌کاری‌هایی که توسط مایکروسافت انجام شده، نصب به‌روزرسانی آوریل 2018 کار سختی نیست و کاربران دلیلی برای نگرانی بابت هدر رفتن زمان‌شان نخواهند داشت.

روش 1 (برای زمانی‌که مایکرسافت آن‌را به‌طور رسمی عرضه کند): Windows 10 Update Assistant

1- مایکروسافت ابزار دستیار به‌روزرسانی را فراهم کرده که به‌کمک آن پی‌سی خیلی سریع‌تر از گذشته به جدیدترین و به‌روزترین ویندوز 10 مجهز می‌شود. برای دریافت آن از این آدرس استفاده کنید.

2- بعد از دانلود ابزار مورد اشاره دو بار بر روی آن کلیک کنید. این ابزار شروع به‌اسکن پی‌سی می‌کند تا آخرین به‌روزرسانی را پیدا کند.

3- در این مرحله، ویندوز در پس‌زمینه شروع به دانلود به‌روزرسانی Creators می‌کند و بعد از تکمیل مراحل ذکر شده آن‌ها را نصب می‌کند.

روش 2 - ویندوز اینسایدر

1- از طریق اپلیکیشن Settings به برنامه ویندوز اینسایدر ملحق شوید و بعد از آن مسیر
Settings -> Update and Security -> Windows Insider Program 
را دنبال کنید.

2- از منوی کشویی نمایش داده شده روی صفحه، گزینه "Just fixes apps and drivers" را انتخاب کند.

3- بعد از آن، به‌دنبال به‌روزرسانی‌های جدید بگردید. اگر فعلا چیزی نمی‌بینید، پی‌سی را ریستارت کنید و دوباره برای به‌روزرسانی بررسی کنید. حالا، به‌روزرسانی Creators بهار ویندوز 10 باید در دسترس باشد.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟