با خرید گوشی اندروید دیگر نیازی به پی‌سی نخواهید داشت
اگر می‌خواهید از گوشی به‌عنوان کامپیوتر اصلی استفاده کنید، دستگاه اندرویدی بخرید
هر روز که می‌گذرد وابستگی انسان‌ها به‌دستگاه‌هایی که در دست می‌گیرند بیشتر می‌شود. از آن‌جایی که اسمارت‌فون‌ها بیشترین توجه را به‌خودشان معطوف کرده‌اند زندگی با یک دستگاه دائما در حال افزایش است. اگر شما هم تصمیم دارید به سمت زندگی با تنها یک دستگاه کوچ کنید بهتر است نگاه خاص و ویژه‌ای به گوشی اندرویدی داشته باشید. می‌پرسید چرا؟ با ما همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

آیا واقعا می‌توانید تنها با یک تلفن به زندگی ادامه دهید و دوام بیاورید؟

قبل از هر چیز باید این نکته را روشن کرد که این نوع زندگی مناسب همه افراد نیست. اما، برای کسانی که چندان با کامپیوتر سروکار ندارند رفتن به‌سمت تلفن‌های همراه آن‌چنان هم بد نیست. امروزه، گوشی‌ها از همیشه قوی‌تر شده‌اند و جنبه‌های زیادی از زندگی را پوشش می‌دهند. حتی بیشتر از چیزی که در زندگی روزمره به آن نیاز است.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که می‌توانید این شیوه زندگی را اننخاب کنید بهتر است نگاهی به‌این مطلب داشته باشید تا متوجه شوید چرا سیستم‌عامل اندروید بهترین گزینه برای شما است.

چرا اندروید به‌عنوان تنها دستگاه شما بهتر است

اول از همه، به این نکته اشاره کنیم که هدف این مطلب، بحث و مناظره در خصوص تقابل اندروید و iOS نیست. هر دو، سیستم‌عامل‌های خوبی هستند، اما وقتی دنبال انجام کارهای بیشتر و با کمی سرعت بالاتر هستید اندروید تا حدودی جلوتر از iOS است.

چند پنجره‌ای

وقتی بحث چندوظیفگی پیش می‌آید، خیلی سریع می‌توانید بین دو یا چندین اپ سوییچ کنید، حتی می‌توانید هم‌زمان دو اپ را روی صفحه داشته باشید.

البته، برخی گوشی‌ها مانند خانواده سامسونگ گلکسی چندین سال است که قادر به اجرای هم‌زمان دو اپلیکیشن بر روی صفحه هستند. اما اندروید در نسخه نوقا یعنی 7.0 به‌بالا پشتیبانی بومی از چند پنجره را اضافه کرده است. این خبر خوبی است، چون تعداد اپ‌های بیشتری می‌توانند در این محیط کار کنند.

پشتیبانی از اکسسوری

ممکن است احساس کنید داشتن یک تاچ‌اسکرین کافی نیست، ممکن است قصد نوشتن یک ایمیل بلند را داشته باشید، برای همین کیبورد اکسترنال در این‌گونه موارد فایده زیادی خواهد داشت. البته، این ویژگی خیلی هم منحصر به‌فرد نیست، زیرا iOS هم از این کیبوردها پشتیبانی می‌کند.

اما آیا می‌دانید چه چیز اندروید منحصر به‌فرد است؟ پشتیبانی از ماوس. اگر تمایل دارید تا یک تجربه مشابه با پی‌سی داشته باشید، هیچ چیزی بهتر از کار با کیبورد و ماوس نیست. 

البته، شاید منطقی نباشد که برای کار با یک صفحه خیلی کوچک از کیبورد و ماوس استفاده کنید. اما اتفاق خوب دیگر برای اندروید آن است که از مانیتورهای اکسترنال هم پشتیبانی می‌کند. در واقع، می‌توانید یک داک سازگار تهیه کنید، سپس کیبورد، مانیتور و ماوس را با یک کابل به‌گوشی وصل کنید.

حتی می‌توانید نمایشگر دستگاه خود را روی یک تلویزیون متصل به کروم‌کست داشته باشید و از تجربه وایرلس لذت ببرید. این روش با کمی تأخیر همراه است، اما باعث کلافگی نمی‌شود.

اگر می‌خواهید کیبورد، ماوس و مانیتور را به دستگاه وصل کنید، سامسونگ با محصول شاخص خود به‌نام DeX dock station یک قدم به‌جلو برداشته و با این کار گوشی شما را به‌یک پی‌سی کامل تبدیل می‌کند. این روش فقط به معنای استفاده از گوشی روی یک نمایشگر بزرگ‌تر نیست. بلکه، شما می‌توانید یک تجربه کاملا متفاوت مانند کار با پی‌سی را داشته باشید. علاوه بر این، داک سامسونگ دستگاه شما را شارژ هم می‌کند.

اپ‌ها و بیشتر

اگر از کامپیوتر برای کارهای خاص مانند مایکروسافت آفیس استفاده می‌کنید، به‌احتمال زیاد می‌توانید یک جایگزین قابل اطمینان روی اندروید داشته باشید. از طرف دیگر، اندروید گزینه‌های بیشتری در خصوص استفاده از اپلیکیشن‌ها دارد.

بهترین دستگاه‌های اندرویدی برای کامپیوتر اصلی شما

اگر با خواندن این مطلب، به‌این فکر افتاده‌اید که تمام کارهای کامپیوتری خود را فقط روی یک دستگاه انجام دهید، پس حالا وقت آن است که ببینیم کدام دستگاه‌های اندرویدی برای این نوع استفاده بهتر هستند:

گوگل Pixel 2 XL

اگر دنبال دستگاهی هستید که تمام کارهای‌تان را با آن انجام دهید، پس یک گوشی بزرگ‌تر انتخاب بهتری خواهد بود و Pixel 2 XL یک گوشی بزرگ مناسب برای این منظور است. 

از طرف دیگر، چون این گوشی متعلق به‌گوگل است خیلی سریع‌تر و به‌طور مدوام به‌روزرسانی‌های جدید را دریافت می‌کند.

سامسونگ گلکسی +S9

اگر به‌نظر شما DeX station که در بالا به‌آن اشاره شد، برگ برنده است، گلکسی +S9 هم یک انتخاب خوب دیگر است. اگر فکر می‌کنید اکثرا از DeX استفاده خواهید کرد، بد نیست نگاهی به S9 داشته باشید. اندازه این گوشی کمی کوچک‌تر است، اما هم‌چنان انتخابی مناسب برای split-screen است.

علاوه بر این، مدل‌های S9 و +S9 بهترین دوربین‌های ارائه شده برای اسمارت‌فون‌ها را دارند و این یک مزیت فوق‌العاده است.

سامسونگ گلکسی نوت 8

اگر تمایل زیادی به‌داشتن تنها یک دستگاه برای انجام تمام کارهای روزمره خود دارید، نمی‌توان از گلکسی نوت 8 به‌راحتی چشم‌پوشی کرد. این گوشی با سایز 6.3 اینچ بزرگ‌ترین مدل در این لیست است. در کنار آن، ابزار کاربردی بسیار خوبی مانند قلم S را داریم که امکان انجام کارهای بیشتری را می‌دهد.

نوت 8 مانند S9 به‌صورت بومی از ویژگی چند پنجره به‌عنوان هسته اصلی سیستم‌‌عامل پشتیبانی می‌کند و هم‌چنین از یک دوربین عالی بهره می‌برد. شاید بتوان گفت در بین این سه گوشی، نوت 8 قدرتمندترین گزینه است. تنوع کار با قلم S، نمایشگر بزرگ، و سازگاری با DeX باعث می‌شود تا با یک گوشی بسیار خوب برای این نوع استفاده روبرو باشیم.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟