فیسبوک چه چیزهایی درباره شما می‌داند
آرشیو تمام اطلاعات اکانت فیسبوک‌تان را به سادگی دانلود کنید
با رسوایی‌های اخیر فیسبوک مبنی بر نگه‌داری تمام اطلاعات کاربران فیسبوک و هم‌چنین دزدی اطلاعات تماس و پیامک‌های آن‌ها بر روی اپلیکیشن موبایلی این شبکه اجتماعی بر روی دستگاه‌های اندرویدی، بهتر است با یک راه‌کار ساده تمام اطلاعات اکانت خود را دانلود کنید و ببینید که فیسبوک چه چیزهایی از شما می‌داند. با ما همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

شاید زمانی که همه از آن بیم داشتند فرارسیده است. خیلی از کاربران فیسبوک با شنیدن اخبار مربوط به رسوایی این شبکه اجتماعی عظیم به‌این فکر افتاده‌اند که اکانت فیسبوک خود را برای همیشه ببندند. اول از همه خبر افتضاح Cambridge Analytica منتشر شد و بعد هم خبر عادت بسیار بد فیسبوک در گردآوری اطلاعات کاربران اندروید برای سال‌های سال. برای خیلی از کاربران، همین یک مورد می‌تواند انگیزه‌ای باشد برای پاک کردن اکانتی که در این شبکه داشته‌اند. اما، واقعا انجام این کار تا این اندازه ساده است؟ به‌خصوص این‌که، دلایل گوناگون و متعددی برای استفاده از این شبکه آبی دارید.

به‌‌هر حال، اگر شما هم می‌خواهید مانند یکی از پایه‌گذاران واتس‌اپ، «برایان اکتون»، یا رییس تسلا، «ایلان ماسک»، باشید و به کمپین deletefacebook# بپیوندید حتما این کار را بکنید. اما، قبل از انجام این کار، تمام اطلاعاتی را که فیسبوک سال‌ها از حضور شما در این شبکه ذخیره می‌کرده به‌دست آورید و ببینید که اصولا این شرکت چه چیزهایی درباره شما می‌داند.

چگونه اطلاعات فیسبوک را با انجام چند کار ساده دانلود کنیم؟

اصلا نترسید! دانلود اطلاعات مربوط به‌اکانتی که در فیسبوک دارید کار ساده‌ای است. آرشیو زباله‌ای که آن‌ها از شما جمع کرده‌اند خیلی وسیع است. ممکن است با دیدن این آرشیو فکر کنید که تمام اسرار زندگی دیجیتالی شما در این زباله وجود دارد. البته، شاید این‌طور باشد. شاید هم این‌ها اطلاعاتی است که فیسبوک می‌خواهد از آن‌ها باخبر باشید.

برای دانلود اطلاعات فیسبوکی خود این مراحل را انجام دهید:

1- از روی دسکتاپ وارد حساب کاربری خود در فیسبوک شوید.

2- وارد صفحه Settings شوید.

3- در بخش General، روی عبارت "Download a copy of your Facebook data" کلیک کنید.

4- در صفحه بعد، روی دکمه "Download Archive" کلیک کنید.

5- در این مرحله، از شما خواسته می‌شود تا گذرواژه فیسبوک را وارد کنید.

6- دانلود فایل به‌صورت خودکار آغاز می‌شود، یا این‌که لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می‌شود.

7- بعد از اتمام دانلود فایل که به‌صورت زیپ است محتوای آن را در یک پوشه استخراج کنید.

8- حالا، فایل HTML به‌نام Index را اجرا کنید. این فایل در مرورگر وبی که استفاده می‌کنید باز می‌شود و می‌توانید تمام اطلاعات دانلود شده فیسبوک را مشاهده کنید.

از این طریق می‌توانید یک کپی از اطلاعات فیسبوک را تهیه کنید. این فایل زیپ شده تمام اطلاعات شما تا لحظه‌ای که فرآیند دانلود را آغاز کردید در برمی‌گیرد. بنابراین، اگر بعد از چند روز دوباره اطلاعات فیسبوک‌تان را دانلود کنید، محتویات بیشتری خواهد داشت.

اما چه اطلاعاتی در داخل این فایل وجود دارد؟

اطلاعات فیسبوک هر چیزی را شامل می‌شود، از اطلاعات پروفایل‌تان گرفته تا پیام‌ها، ویدیوها، عکس‌ها، پست‌های تایم‌لاین، لیست دوستان، لیست علایق و غیره. حتی، لیستی از فعالیت‌های پیشینی که در فیسبوک داشته‌اید، اپ‌های دیگری که به اکانت شما وصل شده بوده و تمام موارد تبلیغاتی مرتبط با شما را در داخل خود نگه می‌دارد.

بسیاری از کاربران اندروید ادعا می‌کنند که در این آرشیو اطلاعاتی، لاگ تماس‌ها و پیامک‌های خود را هم پیدا کرده‌اند. به‌نظر می‌رسد که این شرکت سال‌هاست با استفاده از یک گزینه اختیاری در داخل اپ این پیام‌رسان در حال دزدی اطلاعات شما بوده است. کاربران فیسبوک روی دستگاه‌های iOS از این مسئله مصون مانده‌اند.

نکته خیلی مهم: آرشیو فیسبوک شامل اطلاعات بسیار مهمی است. برای همین، عقلانی نیست که برای مدت طولانی آن‌را نگه دارید. هم‌چنین، حواس‌تان باشد که اطلاعات فیسبوکی شما بعد از دانلود به‌دست افراد سودجو نیافتد. در غیر این‌صورت، فاتحه شما خوانده است!!!

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟