جدول جام جهانی 2022
02/06/1400 - 19:30
پخش زنده و آنلاین بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2022 قطر
برنامه کامل بازی‌‌های تیم ملی فوتبال ایران برای جام جهانی 2022 مرحله قطر اعلام شد. در ادامه به تاریخ، ساعت و پخش زنده و آنلاین بازی فوتبال ایران در جام جهانی 2022 اشاره شده است.

1606683296_1_0.gif

قرعه‌کشی جام جهانی 2022

  • در نهایت بعد از چندین ماه انتظار، 12 فروردین 1401 فرا رسید. روزی که قرار است سرنوشت حریفان در جام جهانی قطر مشخص شوند و همه منتظر هستند که ببینند تیم ملی کشورشان در این دوره با چه تیم‌هایی هم‌گروه می‌شود.

اعلام سیدبندی نهایی جام جهانی

سیدبندی نهایی جام جهانی برای قرعه‌کشی این رویداد که امروز دوازدهم فروردین ماه 1401 برگزار می‌شود، اعلام شد.

با انجام بازی‌های مقدماتی جام جهانی در قاره‌های مختلف جهان سیدبندی نهایی جام جهانی مشخص شد. این در حالی است که تیم کشورمان بعد از قرار گرفتن در جایگاه اول گروه خود در سید سوم جام جهانی قرار گرفت. در ادامه تیم‌های حاضر در چهار سید نام برده می‌شوند:

  • سید اول: قطر، برزیل، بلژیک، فرانسه، آرژانتین، انگلیس، اسپانیا، پرتغال
  • سید دوم: هلند، آلمان، مکزیک، آمریکا، دانمارک، اروگوئه، سوئیس، کرواسی
  • سید سوم: سنگال، ایران، ژاپن، صربستان، کره جنوبی، لهستان، مراکش، تونس
  • سید چهارم: کانادا، عربستان، غنا، اکوادور، برنده الجزایر / ‏کامرون، ‬ دو سهمیه پلی‌آف بین‌قاره‌ای و یک سهمیه پلی‌آف باقی مانده اروپا (برنده دیدار اوکراین / ‏اسکاتلند ‬به مصاف ولز خواهند رفت.

*در قرعه‌کشی جام جهانی تیم‌های آسیایی و آفریقایی با یکدیگر هم‌گروه نخواهند شد و در نهایت دو تیم از اروپا در یک گروه قرار خواهند گرفت.

محل قرعه کشی جام جهانی 2022

قرعه کشی جام جهانی قرار است در دوحه برگزار شود.  دوحه پایتخت قطر است و جمعیتی بیش از دو میلیون نفر دارد. این کشور میزبان تعدادی از بازی های جام جهانی خواهد بود و با برگزاری مسابقات فوتبال غریبه نیست، زیرا میزبان مسابقات قهرمانی جوانان جهان در سال 1995 و جام ملت های آسیا در سال های 1988 و 2011 بوده است.

نتیجه قرعه کشی جام جهانی 2022

  • متفاوت ترین افتتاحیه تاریخ جام‌جهانی با حضور قطر و اکوادور
  • افتتاحیه جام جهانی 2022 قطر با حضور دو تیم قطر و اکوادور برگزار خواهد شد.

سرانجام پس از ماه‌ها و هفته‌ها اشتیاق هواداران برای مشخص شدن گروه‌های هشت گانه آخرین جام جهانی 23 تیمی، این قرعه کشی در دوحه قطر برگزار شد و 29 تیم راه یافته به مسابقات حریفان خود را شناختند.
قطر، هلند، سنگال و اکوادور چهار تیم  حاضر در گروه اول مسابقات هستند که مثل همیشه دیدار افتتاحیه نیز با حضور میزبان برگزار خواهد شد و طبق قرعه عنابی پوشان قطری در اولین دیدار جام جهانی 2022 مقابل اکوادور قرار خواهند گرفت.
اکوادور تاکنون سه بار در جام های جهانی 2002، 2006 و 2014 حاضر بوده و حالا در چهارمین حضور مقابل تیمی دیدار افتتاحیه را بازی خواهد کرد که اولین حضور خود را در مسابقات جام جهانی تجربه خواهد کرد.

تاریخ بازی افتتاحیه جام جهانی قطر 2022

  • این دیدار روز 30 آبان ماه از ساعت 13:30 دقیقه آغاز خواهد شد.

قرعه کشی جام جهانی دقایقی قبل به پایان رسید و در حالی‌که طرفداران فوتبال بیش از یک ساعت برای مشخص شدن تیم‌های 8 گروه منتظر بودند، 32 تیم حاضر در این رقابت‌ها حریفان خود را شناختند.

  • این در حالی است که علی دایی به‌همراه لوتار ماتئوس، ‌کافو، عادل احمد، بورا میلوتینوویچ، جی جی اوکوچا، رباح ماجر و تیم کیهیل این قرعه کشی را انجام دادند.
  • مطابق انتظار و قانون قرعه کشی، قطر اولین تیمی بود که از گوی بیرون آمد و سپس به‌ترتیب انگلیس، آرژانتین، فرانسه، اسپانیا، بلژیک، برزیل و پرتغال به‌عنوان تیمهای سید اول، گروه‌های یک تا هشت را تشکیل دادند.
  • هلند دومین تیمی بود که از گوی بیرون آمد و در جایگاه آخر گروه یک قرار گرفت تا حریف قطر میزبان شود و به نوعی ساده‌ترین قرعه از بین تیم‌های سید دوم را در اختیار بگیرد. ایالات متحده نیز در کنار انگلیس جای گرفت. مکزیک تیم بعدی بود که از گوی بیرون آمد و باتوجه به اینکه با آرژانتین هم‌قاره نیست، در گروه سه کنار این تیم حضور دارد؛ علی دایی جایگاه سوم گروه را برای مکزیک تعیین کرد که این جایگاه برنامه بازی‌ها را سامان می‌دهد.
  • پس از هم‌گروهی دانمارک با فرانسه، لوتار ماتئوس نام آلمان را از گوی بیرون آورد تا به این‌ترتیب شاگردان هانسی فلیک در کنار اسپانیا، از همین حالا گروهی دشوار را درست کنند. کرواسی نیز با بلژیک همگروه شد اما قرعه بعدی، نام اروگوئه بود که باتوجه به اینکه برزیل و این تیم هم‌قاره هستند، اروگوئه در گروه بعدی (G) کنار پرتغال قرار گرفت. آخرین تیم نیز سوئیس بود که هم‌گروه برزیل شد تا کار به این شکل به سید سوم کشیده شود.
  • در سید سوم، ایران اولین تیمی بود که از گوی خارج شد و به این‌ترتیب باتوجه به اینکه امکان هم‌گروهی ایران با قطر وجود ندارد، تیم ملی به گروه دوم رفت تا به این‌ترتیب در کنار انگلیس و ایالات متحده، گروهی جذاب را برای طرفداران فوتبال تشکیل بدهد. این در حالی است که ژاپن با قرارگیری در کنار اسپانیا و آلمان، فعلا دشوارترین قرعه را در بین تیم‌های آسیایی داشته است.
  • قرعه‌کشی در ادامه با سید چهارم ادامه یافت؛ جایی که پس از اینکه عربستان، پلی‌آف آسیایی و پلی‌آف آمریکای شمالی از گوی بیرون آمد و باتوجه به حضور ایران و آمریکا در گروه دوم قرار نگرفت، پلی‌آف اروپا از گوی خارج شد تا به این‌ترتیب ایران با تیم‌های انگلیس، آمریکا و برنده اسکاتلند - اوکراین/ ولز همگروه شود.
  • این در حالی است که عربستان دیگر نماینده آسیا با تیم‌های آرژانتین، مکزیک و لهستان هم گروه شد و استرالیا در صورت پیروزی بر حریف خود، با فرانسه، دانمارک و تونس دیدار خواهد کرد.
  • نکته جالب اینکه شاید راحت‌ترین گروه برای مدعیان در اختیار هلند باشد که باید با تیم‌های قطر، اکوادور و سنگال برای صدرنشینی رقابت کند.

گروه بندی جام جهانی 2022 قطر

گروه یک: قطر، اکوادور، سنگال، هلند

** گروه دو: انگلیس، ایران، ایالات متحده، ولز

گروه سه: آرژانتین، عربستان، مکزیک، لهستان

گروه چهار: فرانسه، استرالیا، دانمارک، تونس

گروه پنج: اسپانیا، کاستاریکا، آلمان، ژاپن

گروه شش: بلژیک، کانادا، مراکش، کرواسی

گروه هفت: برزیل، صربستان، سوئیس، کامرون

گروه هشت: پرتغال، غنا، اروگوئه، کره جنوبی


سایت‌های پخش زنده و آنلاین بازی فوتبال ایران در جام جهانی 2022

 

اپلیکیشنهای پخش زنده و آنلاین بازی ایران در جام جهانی 2022

تماشای پخش زنده و آنلاین بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران بر روی گوشی همراه می‌تواند برای آن‌هایی که در زمان پخش بازی‌های مدنظرشان در خانه نیستند، یک گزینه عالی باشد. خوشبختانه در چند سال اخیر، به لطف افزایش سرعت اینترنت همراه، دسترسی به تلویزیون‌های اینترنتی بسیار رونق پیدا کرده است. در ادامه می‌توانید این اپ‌ها را دانلود کرده و از تماشای پخش زنده و آنلاین بازی فوتبال ایران در جام جهانی 2022 لذت ببرید.

اپلیکیشن تلوبیون: پخش زنده و آنلاین بازی فوتبال ایران در جام جهانی 2022

اپلیکیشن آنتن: پخش زنده و آنلاین بازی فوتبال ایران در جام جهانی 2022

اپلیکیشن آیو: پخش زنده و آنلاین  بازی فوتبال ایران در جام جهانی 2022


بازی های جام جهانی 2022

  •  قرعه کشی جام جهانی 2022 قطر در حالی برگزار شد که ایران با تیم‌های انگلیس و آمریکا در یک گروه قرار گرفت و تیم چهارم گروه را نیز برنده پلی‌آف اروپا تشکیل خواهد داد.

جدول جام جهانی 2022 گروه A 

 

جدول جام جهانی 2022 گروه B

 

جدول جام جهانی 2022 گروه C

 

جدول جام جهانی 2022 گروه D

 

جدول جام جهانی 2022 گروه E

 

جدول جام جهانی 2022 گروه F

 

جدول جام جهانی 2022 گروه G

 

جدول جام جهانی 2022 گروه H


بازی ایران و انگلیس در جام جهانی 2022- گروه B

دوشنبه 30 آبان

ایران                                              16:30                                انگلیس

آمریکا                                             22:30                                 ولز

 

بازی ایران و ولز در جام جهانی 2022- گروه B

جمعه 4 آذر

ایران                                              13:30                                ولز

انگلیس                                           22:30                               آمریکا

 

بازی ایران و آمریکا در جام جهانی 2022-گروه B

سه شنبه 8 آذر

ایران                                           22:30                                 آمریکا

ولز                                             22:30                             انگلیس                                     

ایسوس

نظر شما چیست؟