پس از آتش‌سوزی مهیب
یوبی‌سافت: یک هفته دانلود رایگان و کمک به بازسازی کلیسای نوتردام
همکاری جهانی برای بازسازی کلیسای آسیب‌دیده نوتردام ابعاد تازه‌تری یافته است. استودیوی بازی‌سازی یوبی‌سافت مونترال که نسخه مجازی نسبتاً دقیقی از کلیسای نوتردام را برای بازی Assassin’s Creed Unity ساخته بود اعلام آمادگی کرده است که در صورت نیاز، به روند بازسازی این کلیسا کمک خواهد کرد.

1606683296_1_0.gif

یوبی‌سافت علاوه بر کمک ۵۰۰هزار یورویی و آمادگی برای همکاری در بازسازی کلیسای نوتردام، اعلام کرده است که نسخه کامپیوتری بازی Assassin’s Creed Unity را برای یک هفته بطور رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد داد با این هدف که « این فرصت را به همه بدهیم تا عظمت و زیبایی نوتردام را تجربه کنند.» در این بازی نسخه‌ای نسبتاً دقیق از کلیسای نوتردام مربوط به دوران انقلاب فرانسه با مقیاس یک به یک بطور دیجیتال بازسازی شده است. در بازی Assassin’s Creed Unity بازیکن این امکان را دارد با دقت بالایی تقریباً همه بخش‌های کلیسای نوتردام را از نظر بگذراند. در ساخت کلیسای نوتردام این بازی چنان دقت شده بود که سازندگان بازی Assassin’s Creed Unity، مدعی هستند این نوتردام مجازی، یک دستاورد فنی و معماری چشمگیر به حساب می‌آید. ساخت فضاهای داخلی و خارجی نوتردام مجازی در بازی Assassin’s Creed Unity چهارده ماه به طول انجامیده است و سه هفته هم صرف فضاسازی داخلی آن شده است.

برخی معتقدند تلاشی که یو‌بی‌سافت برای بازسازی دقیق کلیسای نوتردام در نسخه ۲۰۱۴ بازی Assassin’s Creed به خرج داده حالا می‌تواند به بازسازی کلیسای آسیب‌دیده کمک کند. البته سخنگوی یوبی‌سافت در این مورد چنین اظهارنظر کرده است: « ما در حال حاضر نقشی در روند بازسازی نوتردام نداریم اما اگر تخصص‌مان هر نوع کمکی به این بازسازی می‌کند خوشحال می‌شویم که همکاری کنیم. » او ضمن بیان اینکه « تلاش زیادی کردیم که تا جای ممکن جزییات را در بازی، با دقت  پیاده کنیم» اما یادآوری می‌کند که آنچه در این بازی انجام داده‌اند یک بازسازی دقیق علمی نبوده است بلکه از دید هنری دست به بازسازی مجازی نوتردام زده‌اند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟