راه‌کاری برای تلویزیون‎های غیر هوشمند
چگونه با کابل اترنت کامپیوتر را به تلویزیون متصل کنیم
اگر تلویزیون صفحه تخت شما از مدل‎های نسبتا جدید به اصطلاح هوشمند نیست که از قابلیت اتصال وای‎فای به اینترنت و سایر دستگاه‎های متصل به شبکه برخوردار باشد، نگران نباشید چون با استفاده از یک کابل اترنت هم می‎توان آن را به کامپیوتر متصل کرد. یک تلویزیون LCD که از قابلیت Digital Living Network Alliance یا به اختصار DLNA برخوردار است، می‎تواند به کامپیوتر شما متصل شده و به اسلایدشو و فایل‎های ویدیویی دسترسی داشته و حتی فیلم‎های استریم شده از اینترنت را نمایش دهد.

1606683296_1_0.gif

برای تماشای فیلم‎های داخل کامپیوتر شما در تلویزیون LCD HDTV، تلویزیون شما باید از طریق کابل اترنت به روتری متصل شود که کامپیوتر شما به آن وصل شده است. اما کامپیوتر شما می‎تواند هم با کابل و هم به صورت بی‎سیم به روتر متصل شود.

1. یک سر کابل اترنت را به پورت LAN پشت تلویزیون LCD متصل کنید. حالا سر دیگر کابل را به یک پورت خالی روی روتر وصل کنید.

2. نرم‌افزار مربوط به استفاده از قابلیت DLNA را روی کامپیوتر نصب کنید. به همراه بعضی از تلویزیون‎ها یک CD برای نصب تمام درایورها، میان‌افزار و نرم‌افزار مورد نیاز برای پخش فایل‎های چندرسانه‎ای روی تلویزیون وجود دارد که در این صورت بهتر است از همین CD استفاده کنید. دستورالعمل نصب CD را پیگیری کنید تا نرم‌افزارهای مورد نیاز برای اتصال کامپیوتر به تلویزیون نصب شود.

3. دکمه Menu روی کنترل از راه دور تلویزیون را فشار دهید تا منوی اصلی روی صفحه ظاهر شود. دکمه مکان نما روی کنترل را فشار دهید تا از فهرست موجود گزینه Plug and Play انتخاب شود.

4. از منوی Plug and Play گزينه Cable Network Setup را انتخاب کنید. بعد Auto Setup را انتخاب کنید تا تلویزیون فرآیند برقراری ارتباط با روتر را به طور خودکار آغاز کرده و یک آدرس آی‌پی‌ دریافت کند.

5.  با استفاده از دکمه مکان‌نما روی دستگاه کنترل، گزينه Network Test را انتخاب کنید تا وضعیت اتصال شما بررسی شود. بعد از این که تلویزیون به اینترنت متصل شد و شما پیغام تاییدیه را نیز دریافت کردید، می‎توانید کامپیوتر را به تلویزیون متصل کنید.

6. نرم افزار مربوط به تلویزیون را روی کامپیوتر اجرا كنيد. خود برنامه باید تلویزیون را شناسایی کرده و به آن متصل شود. اگر این کار انجام نشد، روی فلش کنار گزینه Server کلیک کرده و از منوی باز شده گزینه Start Server را انتخاب کنید. با این کار کامپیوتر شروع به جستجو کرده و به تلویزیون متصل می‎شود.

7. روی تب Share کلیک کنید و از داخل آن Set Device Policy را انتخاب کنید. نام و مدل تلویزیون خود را از فهرست موجود انتخاب کنید و بعد روی Accept کلیک کنید تا فرآيند اتصال کامپیوتر به تلویزیون تکمیل شود.

توجه:

اگر CD نصب همراه تلویزیون شما نبود، می‎توانید تمام درایورها، میان‌افزار و نرم‌افزار مورد نیاز برای اتصال کامپیوتر به تلویزیون را از وب‎سایت سازنده تلویزیون دانلود كنيد و به راحتی فایل‎های چندرسانه‎ای خود را پخش کنید.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟