فقط کافی است همراه اولی باشید!
راهنمای استفاده از وای‌فای همراه اول
«وای‌فای اول» یکی از سرویس‌های جدید اپراتور موبایل همراه اول است که به مشترکانش اجازه می‌دهد در مکان‌های عمومی از اینترنت وای‌فای با سرعت مناسب روی گوشی‌های تلفن همراه خود استفاده کنند و دیگر نیازی به استفاده از اینترنت موبایل با سرعت پایین نداشته نباشند. در ادامه با سایت شبکه همراه باشید تا درباره «وای‌فای اول» بیشتر توضیح بدهیم و نحوه فعال‌سازی و استفاده از آن را یاد بگیرید.

1606683296_1_0.gif

اپراتور همراه اول می‌گوید سرویس «وای‌فای اول» مزایای زیادی برای همراه اولی‌ها دارد. مزیت اول؛ تجربه استفاده از اینترنت با سرعت و کیفیت بسیار بالا در مراکز عمومی و مناطق مختلف شهر است. مزیت دوم؛ عدم نگرانی بابت تمام شدن بسته‌های اینترنت موبایل یا عدم آنتن‌دهی در نقاط مختلف است. مزیت سوم هم کاهش مصرف انرژی باتری گوشی در مقایسه با استفاده از دیتای موبایل است. 

هر کاربری که از سیم‌کارت‌های همراه اول استفاده می‌کند؛ به راحتی می‌تواند از سرویس وای‌فای همراه اول روی موبایل استفاده کند و نیازی به مودم یا خرید بسته اینترنتی یا ثبت‌نام در سایت خاصی ندارند. هر همراه اولی در مکان‌های عمومی نشان «وای‌فای اول» را مشاهده کرد می‌تواند وای‌فای موبایل خود را روشن کرده و سرویس وای‌فای اول را انتخاب کند و به اینترنت وای‌فای وصل شود. 

در وای‌فای اول مصرف اینترنت در قالب حساب نوترینو مشترک انجام می شود. اگر مشترک بسته نوترینو داشته باشد، مصرف وی در قالب همان بسته انجام شده و در غیر این صورت مصرف مانند مصرف عادی اینترنت محاسبه می‌شود. به عبارت دیگر فارغ از اینکه کاربر از چه طریق به اینترنت متصل است، فقط یک حساب برای مدیریت آن دارد و آن حساب، نوترینوی مشترک است.

راهنمای نصب و استفاده از وای‌فای اول

۱- مشترکان همراه اول برای دیدن فهرست کامل مناطقی که فعلا وای‌فای اول عرضه شده است می‌توانند به سایت همراه اول به نشانی https://www.mci.ir/wifiaval مراجعه کنند. در حال حاضر بسیاری از نقاط عمومی شهر تهران و شهر کیش زیر پوشش وای‌فای اول است و به‌زودی شهرهای بزرگ ایران نیز پوشش‌دهی می‌شوند. 

۲- همراه اول توصیه می‌کند ابتدا بسته اینترنت نوترینو را فعال کنید چون این سرویس اینترنت پرسرعت و ویژه‌ای در اختیار کاربران موبایل قرار می‌دهد. مزیت دیگر فعال کردن بسته نوترینو این است که مدیریت مصرف اینترنت راحت‌تر و به‌صرفه‌تر است. برای اطلاع از بسته‌های مختلف اینترنت همراه اول و فعال‌سازی بسته نوترینور به اینجا مراجعه کنید. 

۳- در هر مکانی که نشان «وای‌فای اول» دیدید؛ می‌توانید وای‌فای موبایل خود را روشن کرده و به وای‌فای همراه اول وصل شوید.  

۴- اگر از سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کنید؛ طبق راهنمای زیر فقط برای یک بار تنظیمات گوشی خود را انجام دهید:

۵- اگر از سیستم‌عامل iOS استفاده می‌کنید؛ ابتدا باید مرورگر وب سافاری را دانلود کنید و بعد فقط برای یک بار تنظیمات گوشی خود را به شکل زیر انجام دهید:

۶- اگر از سیستم‌عامل ویندوزفون استفاده می‌کنید؛ مطابق راهنمای زیر برای اولین بار تنظیمات گوشی خود را انجام دهید:

پس از اینکه برای اولین بار تنظیمات گوشی موبایل را انجام داده و به وای‌فای همراه اول متصل شدند؛ در دفعات بعد نیازی به وارد کردن تنظیمات نیست و همانند وای‌فای خانگی سریعا و به سهولت از اینترنت وای‌فای همراه اول استفاده خواهید کرد. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟