انتقال سریع، آسان و بدون دردسر
بهترین برنامه‌های وای‌فای انتقال‌دهنده فایل‌ از گوشی اندرویدی
در این مقاله قصد داریم به شما بهترین برنامه‌های کاربردی را معرفی کنیم که برای انتقال فایل‌ها به شکل بی‌سیم از گوشی اندرویدی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از این برنامه‌ها می‌توانید فایل‌ها را از گوشی اندرویدی خود به گوشی‌های دیگر یا کامپیوترهای دیگر انتقال دهید.

1606683296_1_0.gif

برنامه‌های ثالث بسیاری در فروشگاه پلی استور وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توانید فایل‌های اندرویدی را انتقال دهید. با استفاده از این برنامه‌ها سرعت انتقال فایل‌ها  3 تا 5 مگابایت بر ثانیه خواهد بود. در این مقاله بهترین برنامه‌هایی که برای انتقال سریع فایل‌ها در اختیار کاربران قرار دارد را به شما معرفی خواهیم کرد.

شماره یک، Shareit By Lenovo

ShareIt یکی از بهترین برنامه‌های انتقال دهنده وای‌فای برای گوشی‌های اندرویدی بوده که از پایداری بالایی برخوردار است و رابط کاربری آن هم کاملا روان است. با استفاده از این برنامه شما به راحتی می‌توانید از طریق وای‌فای فایل‌های خود را انتقال دهید. از ویژگی‌های شاخص این نرم‌افزار می‌توان به به‌اشتراک‌گذاری انواع مختلفی از فایل‌ها در هر مکان و هر زمان، 200 مرتبه سریع‌تر بودن نسبت به بلوتوث، عدم نیاز به یو‌اس‌بی، پشتیبانی از پلتفرم‌های مختلف سیستم‌عامل‌های همراه و محبوبیت بسیار بالای آن اشاره کرد.  

شماره دو، Xender for Android

Xender یکی دیگر از برنامه‌های انتقال دهنده وای‌فای است که قدرت آن حتا از ShareIt نیز بیشتر است. بر عکس ShareIt که برای انتقال فایل‌ها میان یک فرستنده و یک گیرنده طراحی شده است، اما Xender برای انتقال گروهی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عبارت دقیق‌تر یک ارسال کننده برای چند گیرنده فایل‌ها را ارسال می‌کند. با استفاده از این برنامه شما بدون نیاز به یک ارتباط اینترنتی قادر به ارسال فایل‌ها خواهید بود. از ویژگی‌های این برنامه می‌توان به عدم نیاز به یو‌اس‌بی، اینترنت، اینترنت موبایلی، انتقال هرگونه محتوای چندرسانه‌ای، سرعت بسیار بالا حتا زمانی که فایل‌های ویدیویی را ارسال می‌کنید، پشتیبانی گروهی از چهار دستگاه، پشتیبانی از انتقال چند سکویی و به اشتراک‌گذاری داده‌ها میان دستگاه‌های اندرویدی وiOS  اشاره کرد.

مطلب پیشنهادی

با "واین" برنامه‌های ویندوزی را روی اندروید نصب و اجرا کنید
اگر دوست دارید ویندوز را روی گوشی اندرویدی خود نصب کنید

شماره سه، Zapya

برخی از کاربران دوست دارند از برنامه‌هایی همچون xender که با اسپات‌های طرف ثالث به نوعی در حال مبارزه کردن هستند استفاده می‌کنند، اما برخی از کاربران تمایل دارند از Zapya استفاده کنند، به واسطه آن‌که در این مدل برنامه‌ها شما با تبلیغات مزاحم متعدد روبرو نمی‌شوید، به راحتی از زبان‌های مختلف می‌توانید استفاده کنید و همچنین فایل‌ها به سادگی انتقال پیدا می‌کند. از ویژگی‌های شاخص این نرم‌افزار می‌توان به QR Code Sharing، تولید کدهای QR شخصی و به‌اشتراک‌گذاری محتوا از طریق کدهای QR که به افراد اجازه می‌دهد کد QR را اسکن کرده و به گروهی برای انتقال محتوا متصل شوند، انتقال فایل‌ها با هر اندازه و فرمت‌های فایلی مختلف، انتقال سریع فایل‌ها چند برابر سریع‌تر از بلوتوث، به‌اشتراک‌گذاری گروهی با دوستانی که عضو یک گروه هستند و در نهایت اتصال همزمان به چهار دستگاه اشاره کرد.

شماره چهار، SuperBeam

SuperBeam همه قابلیت‌هایی که برنامه‌های قبلی به آن تجهیز شده‌اند را در خود جای داده است. اما یک ویژگی جذاب دیگر نیز دارد. این برنامه از طریق راهکارهای مختلفی برای جفت شدن با گوشی‌های اندرویدی یا تبلت‌ها استفاده می‌کند. این برنامه به شما اجازه می‌دهد بدون پیچیدگی خاصی از طریق NFC یا کدهای QR با دستگاه‌های دیگر جفت شوید. از ویژگی‌های این برنامه می‌توان به انتقال سریع فایل‌ها از طریق وای‌فای مستقیم، جفت شدن از طریق NFC یا اسکن کدهای QR، به‌اشتراک‌گذاری فایل‌ها از طریق رابط وب با دستگا‌هایی که SuperBeam روی آن‌ها نصب شده است، اشتراک تکی یا گروهی فایل‌ها با فرمت‌های مختلف و نگه داشتن تاریخچه‌ای از اعمال انجام شده اشاره کرد.

مطلب پیشنهادی

چگونه پیامک‌ها را در گوشی اندرویدی پنهان کنیم؟
برای حفظ حریم شخصی و مخفی کردن اطلاعات

شماره پنج، WiFi File Transfer

WiFi File Transfer یکی از بهترین برنامه‌هایی است که به شما اجازه دانلود و آپلود فایل‌ها را به/از گوشی یا تبلت و کامپیوتر از طریق یک رابط کاربری ساده وب می‌دهد. این رابط کاربری به شما اجازه می‌دهد کارهایی همچون حذف، کپی، تغییر نام و فشرده‌سازی را به شکل ساده و سریعی انجام دهید. شما می‌توانید کل محتوای یک پوشه را از طریق مرورگر کروم گوگل انتقال دهید. از ویژگی‌های این برنامه می‌توان به دانلود یا آپلود چندگانه فایل‌ها در یک زمان، آپلود کل ساختار یک پوشه( تنها با مرورگر کروم)، انجام عملیات اصلی روی فایل‌ها از طریق رابط مدیر برنامه از پیش ساخته شده، تصدیق هویت از طریق گذرواژه و ایجاد میان‌بر برای فایل‌ها چندرسانه‌ای اشاره کرد.

شماره شش، Droid Over Wifi

این برنامه که تنها 984 کیلوبایت حجم دارد یک رابط ساده وب داشته که برای مشاهده و مدیریت فایل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از ویژگی‌های شاخص  Droid Over Wifi می‌توان به رابط تحت وب ساده برای مدیریت و نمایش فایل‌ها، روان و ساده بودن برنامه، استریم کردن محتوای چندرسانه‌ای از طریق رسانه‌های مختلف، ارائه پیش‌نمایش از عکس‌ها و... اشاره کرد.

شماره هفت، AirDroid

AirDroid به سادگی اجازه می‌دهد گوشی اندرویدی خود را مدیریت کرده یا از طریق ویندوز گوشی را مدیریت کنید. این برنامه راه‌کار قدرتمندی برای به‌اشتراک‌گذاری فایل‌ها از طریق تلفن با کامپیوتر در اختیار شما قرار می‌دهد. از ویژگی‌های شاخص این نرم‌افزار می‌توان به نظارت دقیق‌تر بر تماس‌ها، پیامک‌های کوتاه، اعلان برنامه‌ها، قرینه کردن محتوای گوشی با صفحه‌نمایش کامپیوتر، به‌کارگیری ماوس و صفحه‌کلید فیزیکی برای کار با گوشی؛ انتقال سریع‌ترین بدون نیاز به کابل و در نهایت کنترل اندروید از طریق کامپیوتر و به کارگیری هر برنامه‌‌ای روی کامپیوتر اشاره کرد.

مطلب پیشنهادی

چگونه مشکل عدم شناسایی کارت حافظه در گوشی اندرویدی را برطرف کنیم؟

شماره هشت، Infinit

Infinit ساده‌ترین و راحت‌ترین راهکار برای انتقال و ارسال هرگونه فایل با هر اندازه‌ای میان دوستان است. با این برنامه به راحتی می‌توانید فایل‌های بزرگ را میان دستگاه‌های مختلف به اشتراک قرار دهید. این برنامه برای انتقال داده‌ها از فناوری نظیربه‌نظیر (P2P) استفاده می‌کند.

شماره نه، WiFi Shoot

WiFi Shoot اولین برنامه فروشگاه گوگل بود که از فناوری WiFi Direct برای انتقال بی‌سیم عکس‌ها، ویدیوها و هرگونه فایلی به شکل مستقیم میان گوشی‌های اندرویدی استفاده کرد. این برنامه به ویژه روی گوشی‌های گلکسی و اچ‌تی‌سی خوب کار می‌کند.

شماره ده، ES File Explorer

ES File Explorer یک برنامه رایگان که ضمن ارائه یک مدیریت ساده و قدرتمند بر گوشی اندرویدی و ارائه قابلیت‌هایی همچون سطل زباله، به‌اشتراک‌گذاری وای‌فای، اتصال به کامپیوتر شخصی اجازه می‌دهد از طریق وای‌فای فایل‌های خود را به راحتی انتقال دهید. از ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌توان به کپی/انتقال فایل‌ها میان دستگا‌ه‌هایی که بلوتوث آن‌ها روشن است، انتقال فایل از طریق وای‌فای و ارائه مجموعه ابزارهای قدرتمندی برای کاربران مالک گوشی‌ها روت شده اشاره کرد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟