پرچمداران جدید سامی چه ویژگی‌های جالب جدیدی دارند؟
07/02/1396 - 10:00
معرفی جالب‌ترین ویژگی‌های گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس
اگر این سوال برایتان پیش آمده که گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ چه ویژگی‌های جالب و جدیدی دارند، این مقاله اختصاصی را از دست ندهید. در این مقاله قصد داریم تا در مورد ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید و جالب دو پرچمدار غول کره‌ای صنعت موبایل صحبت کنیم. بنابراین با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

مقدمه

حتما در جریان هستید که سامسونگ به تازگی از پرچمدارانش رونمایی کرده است. دو گوشی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس پرچمداران سال 2017 سامی هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع می‌توانید از مقاله "گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس سامسونگ معرفی شدند + گالری عکس" استفاده کنید.

ظاهرا کاربران زیادی شیفته دو اسمارتفون مذکور شده‌اند و برای خرید آن‌ها لحظه‌شمار می‌کنند. اما به نظر شما گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس سامسونگ چه ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید و جالبی دارند که می‌توانند این محصولات را به بهترین انتخاب ممکن تبدیل کنند؟ با سایت شبکه همراه باشید تا مروری بر جالب‌ترین ویژگی‌های گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس سامسونگ داشته باشیم.

قابلیت اسکن چهره (Facial Recognition)

یکی از جدیدترین قابلیت‌ها و ویژگی‌های دو گوشی هوشمند گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ مربوط به بهره‌مندی آن‌ها از اسکنر چهره می‌شود. جالب است که طبق گزارش سایت بیزنس‌اینسایدر عملکرد اسکنر چهره این دو اسمارتفون بسیار سریع بوده و دقت بالایی دارد، اما سایت سم‌موبایل چندی پیش ویدئویی منتشر کرده بود که در آن نشان می‌داد اسکنر چهره دو اسمارتفون مورد نظر با استفاده از یک عکس از چهره کاربر قابل فریب دادن است. در هر حال بهره‌مندی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس از اسکنر چهره از جالب‌ترین ویژگی‌های این دو محصول به شمار می‌رود.

اسکنر عنبیه چشم (Iris Scanner)

دو گوشی هوشمند گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ علاوه اسکنر چهره به اسکنر عنبیه چشم هم مجهز هستند. این اسکنر پیش از این در فبلت گلکسی نوت 7 به‌کاررفته شده بود اما با مشکلاتی که برای این فبلت به وجود آمد و نهایتا منجر به جمع‌آوری آن شد، می‌توانیم بهره‌مندی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس از این اسکنر عنبیه را یک ویژگی جالب و جدید برای این دو محصولات به شمار آوریم.

صفحه نمایش بزرگ، بزرگ و بزرگ‌تر!

چیزی در حدود 84 درصد از مساحت پنل جلویی دو گوشی هوشمند گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس توسط صفحه نمایش آن‌ها پوشانده شده است! صفحه نمایش گلکسی اس 8 سامسونگ 5.8 اینچی است و صفحه نمایش گلکسی اس 8 پلاس 6.2 اینچی در نظر گرفته شده است. این موضوع هم از ویژگی‌های جالب دو اسمارتفون مذکور محسوب می‌شود.

مطلب پیشنهادی

ال‌جی وی 30 بخریم یا گلکسی اس 8 سامسونگ؟ + عکس
مقایسه مختصر دو پرچمدار کره‌ای

پشتیبانی از قابلیت شارژ بیسیم و سریع

پشتیبانی دو اسمارتفون گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس از قابلیت شارژ سریع و شارژ بیسیم را نمی‌توان از ویژگی‌های جدید این دو محصول دانست، اما بی‌شک این دو قابلیت از جالب‌ترین ویژگی‌های دو گوشی مورد نظر محسوب می‌شوند! نظر شما در این رابطه چگونه است؟ آیا شارژ گلکسی اس 8 با قرار دادن آن بر روی یک پد و به صورت بیسیم جالب نیست؟

بهره‌مندی از سنسور ضربان قلب

احتمالا از وجود این ویژگی در گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ باخبر نیستید! سامسونگ هر دو پرچمدار جدیدش را به سنسور ضربان قلب مجهز کرده است. این سنسور در پنل پشتی دو دستگاه و کنار لنز دوربین آن‌ها واقع شده است.

استفاده به عنوان کامپیوتر رومیزی!

سامسونگ در کنار گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس از لوازم جانبی اختصاصی تحت عنوان DeX یا دکس رونمایی کرده است. واژه Dex مخفف عبارت "Desktop Experience" است و این قطعه می‌تواند پرچمداران سامی را قادر به ارائه کارایی شبیه به یک کامپیوتر رومیزی کند! با استفاده از DeX شما می‌توانید یک مانیتور، موس و کیبورد را با گلکسی اس 8 یا اس 8 پلاس در تعامل مستقیم قرار دهید و از محیط سیستم عامل دسکتاپی که ارائه می‌شود لذت ببرید.

دستیار شخصی بیکسبی (Bixby)

بیکسبی یا همان Bixby نام دستیار شخصی و اختصاصی سامسونگ است که برای اولین بار در دو گوشی هوشمند گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس شاهد به‌کارگیری آن هستیم. اگرچه بیکسبی شاید برای اغلب ما ایرانی‌ها کاربرد چندانی نداشته باشد، اما در هر حال یکی از جالب‌ترین و البته جدیدترین ویژگی‌های پرچمداران سال 2017 غول کره‌ای صنعت موبایل محسوب می‌شود.

صفحه نمایش بی‌نهایت یا اینفینیتی دیسپلی (Infinity Display)

سامسونگ ضمن معرفی دو گوشی هوشمند گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس، لقب اینفینیتی دیسپلی به معنای نمایشگر بی‌نهایت را به صفحه نمایش این دو محصول اختصاص داده است. این مسئله هم می‌تواند از جالب‌ترین ویژگی‌های پرچمداران جدیدی سامسونگ به شمار آید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این موضوع به مطالعه مقاله "با جزئیات دوربین و نمایشگر خاص گلکسی اس 8 آشنا شوید" بپردازید.

دکمه هوم نامرئی!

سامسونگ برای تخصیص بخش عمده پنل جلویی دو گوشی گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس به صفحه نمایش آن‌ها مجبور شد که لبه‌های بسیار باریکی را در دستگاه ایجاد کند. این سبک طراحی سبب شد که سامی مجبور به حذف دکمه فیزیکی هوم (Home) از پنل جلویی دو گوشی مذکور شود، اما سامسونگ این دکمه را کاملا حذف نکرده و فقط ماهیت فیزیکی آن را از بین برده است. دکمه هوم گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس به صورت نامرئی و ادغام شده با نمایشگر آن‌ها در بخش زیرین دستگاه قابل لمس و استفاده است.

تراشه 10 نانومتری

پرچمداران سامسونگ از نظر تراشه در دو نسخه مختلف و با تراشه‌های اگزینوس 8895 و اسنپدراگون 835 روانه بازار می‌شوند. هر دو تراشه مذکور طی فرآیند 10 نانومتری تولید شده‌اند و از نظر مصرف انرژی بسیار بهینه هستند. این مسئله هم می‌تواند از جالب‌ترین ویژگی‌های دو گوشی هوشمند گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس محسوب شود.

ظاهر منحصر به فرد

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب دو گوشی گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس مربوط به ظاهر و سبک طراحی منحصر به فرد آن‌ها می‌شود. این دو اسمارتفون به هیچ وجه شبیه به سایر پرچمداران پیشین سامی نیستند و محصولات کاملا متفاوت و منحصر به فردی به شمار می‌روند.

پشتیبانی از سامسونگ کانکت (Samsung Connect)

پشتیبانی از قابلیت سامسونگ کانکت (Samsung Connect) هم بدون شک از ویژگی‌های جالب و کاربردی دو پرچمدار جدید سامی به شمار می‌رود. به موجب وجود این قابلیت شما از طریق دو گوشی گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس و یک اپلیکیشن یکپارچه قادر به مدیریت و کنترل دیوایس‌های هوشمند موجود در خانه خواهید بود.

پشتیبانی از گیگابیت ال‌تی‌ای (Gigabit LTE)

آخرین ویژگی جالبی که می‌توانیم به دو گوشی گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ نسبت دهیم مربوط به پشتیبانی آن‌ها از قابلیت گیگابیت ال‌تی‌ای می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این قابلیت به مطالعه مقاله " Gigabit LTE چیست و پشتیبانی گلکسی اس 8 از آن چه مزایایی دارد" بپردازید.

کلام آخر

بنابراین دو گوشی هوشمند گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ مجموعه‌ای از قابلیت‌های جالب و جدید مختلف را ارائه می‌کنند. بی‌شک خرید دو اسمارتفون مورد نظر می‌تواند یکی از آرزوهای هر کاربر علاقمند به محصولات اندرویدی باشد! شما در این رابطه چه نظری دارید؟

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟