اولین قدم برای ورود به دنیای شبکه
۹ سایت آموزش رایگان نتورک‌پلاس به زبان فارسی
گواهینامه‌های صنعت فناوری اطلاعات همواره از پرتقاضا‌ترین و ارزشمندترین گواهینامه‌های دنیای کسب‌وکار هستند، چراکه این گواهینامه‌ها و شرکت در دوره‌های مربوطه می‌توانند دانش شما را در زمینه مورد علاقه شما افزایش داده و به‌روز کنند و همچنین مهارت‌های شما را تایید کنند. نتورک‌پلاس از گواهینامه‌های پرطرفدار کمپانی CompTIA است که دانش و مهارت‌های ضروری شبکه را برای توسعه حرفه‌ای در زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، ایجاد کرده و تقویت می‌کند. پس از این گذراندن دوره، شما قادر خواهید بود با مفاهیم اساسی شبکه‌های کامپیوتری و انواع نرم‌افزارها و قطعات سخت‌افزاری مرتبط با شبکه کار کنید. دوره نتورک‌پلاس هیچ پیش‌نیازی ندارد و در‌ صورتی‌که علاقه‌مند به شبکه‌های کامپیوتری هستید و دوست دارید دانش پایه‌ای آن را فرا بگیرید، بهترین قدم برای شروع، نتورک‌پلاس است. بنابراین، با ما همراه باشید تا در این مطلب از سری معرفی سایت‌های آموزشی رایگان به زبان فارسی، سایت‌هایی که دوره‌ نتورک‌پلاس را به‌صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان به شبکه قرار داده‌اند، معرفی کرده و شرح مختصری بر دوره نتورک‌پلاس موجود در سایت داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

نتورک‌پلاس چیست؟

  • CompTIA یک سازمان مشهور جهانی است که به متخصصان در انواع حوزه‌های کامپیوتر گواهینامه‌های معتبر ارائه می‌کند. در این میان، نتورک‌پلاس یک گواهینامه شناخته‌شده صنعت است که تخصص افراد در زمینه شبکه‌های کامپیوتری را تایید می‌کند. این گواهینامه بر مهارت‌های فنی مانند عیب‌یابی شبکه، نصب، پیکربندی و پروتکل‌های مسیریابی و اقدامات امنیتی تمرکز دارد. اگر به دنبال شغلی در زمینه شبکه به‌عنوان تکنسین شبکه هستید، می‌توانید از این گواهینامه بهره‌مند شوید.
  • نتورک‌پلاس در واقع اولین قدم برای ورود به دنیای شبکه‌های کامپیوتری است. پس از گذراندن این دوره، دانش و مهارت‌های ضروری برای توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات را کسب خواهید کرد. نتورک‌پلاس برخلاف سایر گواهینامه‌های شبکه بدون در نظر گرفتن کمپانی و  پلتفرم خاصی شما را برای ورود به دنیای شبکه‌های کامپیوتری آماده می‌کند. این گواهینامه پایه و اساس دانش شبکه شما را قبل از اقدام به کسب تخصص در پلتفرم خاصی مانند سیسکو، مایکروسافت و ... تشکیل می‌دهد. نتورک‌پلاس دانش حرفه‌ای شما از فناوری‌های نوظهور، از جمله فناوری‌های ابری و مجازی‌سازی را تأیید می‌کند.

پس از گذراندن دوره نتورک‌پلاس چه مهارت‌هایی را کسب خواهید کرد؟

پس از گذراندن دوره نتورک‌پلاس، انتظار می‌رود که با تفاوت‌های بین LAN (شبکه‌های محلی) و WAN (شبکه‌های گسترده)، نحوه پیکربندی دستگاه‌های اصلی شبکه و انواع توپولوژی‌ها آشنا شوید. همچنین در مورد آدرس‌دهی و زیرشبکه IPvV و DNS (سیستم نام دامنه)، DHCP (پروتکل پیکربندی میزبان پویا)، IPSec (امنیت پروتکل اینترنت) و موارد دیگر خواهید آموخت.

 

1.سایت shabakeh-mag.com

  • سایت شبکه که اکنون در حال مطالعه مطلب «۹ سایت رایگان آموزش نتورک‌پلاس به زبان فارسی» در آن هستید، یک نشریه بررسی و تحلیل موضوعات مرتبط با IT می‌باشد. در این وب‌سایت انتشار مطالب به‌صورت اطلاع‌رسانی، تحلیل، خبری و آموزشی است. دوره آموزش رایگان +Network در سایت شبکه به‌صورت رایگان در اختیار همگان قرار گرفته است. در این آموزشی که تهیه شده است، ضمن پرداختن به مباحث مذکور در ابتدای آموزش، مباحث بیشتری را خواهید آموخت که  معمولا آموزشگاه‌ها و سایت‌های آموزشی پوشش نمی‌دهند. به‌طور مثال، یک‌سری از مباحث همچون بلوتوث و فرکانس‌های ارتباطی جزء اصول مهم دنیای شبکه‌ها هستند، اما به‌شکل جدی مورد بررسی قرار نمی‌گیرند. ما در سایت شبکه به شما خواهیم آموخت که در زمان پیاده‌سازی یک شبکه بی‌سیم چه زمانی باید از وای‌فای، چه زمانی از بلوتوث و چه زمانی از ZigBee و.... استفاده کنید.
  • در کنار آموزش رایگانی که می‌توانید از سایت شبکه دریافت کنید، ترجمه کتاب +Netwrok تحت عنوان «+Network راهنمای شبکه‌ها» نیز در سایت موجود است و می‌توانید از این لینک دانلود کنید.

 

2.سایت toplearn.com

  • تاپ‌‌لرن، یک وب‌سایت آموزشی است که در سال ۱۳۹۶ در جهت آموزش و افزایش مهارت‌های علاقه‌مندان راه‌اندازی شده است و شامل آموزش‌هایی با مدرسان حرفه‌ای در زمیه‌های کسب‌وکار، توسعه و نگه‌داری نرم‌افزار و فناوری‌های جدید است که به‌صورت رایگان یا با هزینه کم می‌توانید برای یادگیری مهارت‌های جدید از آن‌ها بهره ببرید. در این وب‌سایت، با گذراندن دوره‌های ویژه می‌توانید مدرک متعبر دریافت کنید که از ویژگی‌های خوب این وب سایت به‌شمار می‌رود.
  • دوره آموزش رایگان Network Plus موجود در این وب‌سایت کاملا رایگان است و مدرس آن حامد یونسیان می‌باشد. این دوره ۱۰ ساعته، شما را با آن‌چه که برای ورود به دنیای شبکه نیاز دارید آشنا خواهد کرد. پس از گذراندن این دوره شما اولین قدم خود را برای ورود به دنیای شبکه برداشته‌اید و اکنون می‌توانید در پلتفرم مورد علاقه خود آموزش‌های پیشرفته‌تر را دریافت کنید.

 

3.سایت tosinso.com

  • توسینسو یک شبکه اجتماعی تخصصی برندسازی شخصی و توسعه فردی است. در این وب‌سایت آموزش‌های رایگان بسیار سودمندی در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است که می‌توانید به‌راحتی در آن‌ها شرکت کنید و مهارت خود را افزایش دهید. برای مثال، می‌توانید شبکه، امنیت، برنامه‌نویسی و ... را کاملا رایگان و یا با هزینه بسیار کم فرا بگیرید. توسینسو در سال ۱۳۹۰ با تولید محتوای آموزشی در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت خود را شروع کرد و بعدها حیطه فعالیت خود را گسترش داد.
  • دوره آموزش نتورک پلاس |  Network Plus  رایگانی که در قالب ۱۶ ویدئو در سایت قرار گرفته است، مفاهیم شبکه و سرفصل‌های نتورک‌پلاس را به شما آموزش می‌دهد. مدت زمان این دوره ۹ ساعت است و برای یادگیری بهتر در طول دوره مثال‌هایی از سناریوهایی واقعی ارائه می‌شود. در صورتی‌که به شبکه‌های کامپیوتری علاقه‌مند هستید و می‌خواهید حوزه مورد علاقه خود را بشناسید، این دوره مناسب شماست.

 

4.سایت sariasan.com

  • وب‌سایت سریع‌آسان حدود ۱۵ سال است که به تولید محتوای آموزشی می‌پردازد. در این وب‌سایت می‌توانید بسیاری از نرم‌افزارهای کاربردی، زبان‌های خارجی و زبان‌های برنامه‌نویسی و ... را به‌رایگان فرا بگیرید.
  • وب‌سایت سریع‌آسان نیز امکان یادگیری رایگان نتورک‌پلاس را در مطلب آموزش نتورک پلاس از صفر تا صد با 20 درس رایگان فراهم کرده است. شما علاقه‌مندان به شبکه می‌توانید نتورک‌پلاس را در دو آموزش جداگانه که در صفحه لینک‌داده‌شده قرار گرفته است، فرا بگیرید.

 

5.سایت khoshamoz.ir

  • خوش‌آموز وب‌سایتی است که آموزش‌های مفید و کاربردی و البته کاملا رایگان در حوزه‌های مختلف با مدرسان حرفه‌ای و متخصص در هر حوزه، ارائه می‌دهد. بنابراین می‌توانید با مراجعه به بخش دوره‌های آموزشی سایت، با گذراندن دوره‌های آموزشی کاربردی رایگان مهارت‌های خود را افزایش دهید. این وب‌سایت به آموزش نتورک‌پلاس نیز پرداخته و امکان بهره‌مندی علاقه‌مندان به شبکه را از آموزش‌ها رایگان و کاربردی فراهم کرده است. دوره آموزشی Network Plus که می‌توانید با وارد شدن به لینک‌داده‌شده مشاهده کنید، مفاهیم پایه‌ای شبکه را به شما آموزش می‌دهد و شامل ۵۸ ویدئو آموزشی است.

 

6.سایت programstore.ir

 

  • پی‌استور وب‌سات دیگری است که به آموزش رایگان نتورک‌پلاس به زبان ساده پرداخته است. پی‌استوربا هدف ارائه مطالب علمی در حوزه‌‌های مختلف، پروژه‌های علمی مختلف را جمع‌آوری می‌کند و در قالب یک محصول تست‌شده و قابل اجرا همراه با توضیحات و نحوه اجرا، منتشر می‌کند. آموزش جامع و کاربردی +Network به زبان ساده یک آموزش کاربردی است که به شما در برداشتن اولین قدم برای ورود به دنیای شبکه، کمک می‌کند. پس از گذراندن آن آماده فراگیری دوره‌های پیشرفته‌تر شبکه خواهید بود. لازم به ذکر است که این دوره به‌صورت مقاله ارائه شده است.

 

7.سایت arjang.ac.ir

 

  • ارژنگ یک موسسه آموزشی است که زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دوره‌های آموزشی مفیدی در حوزه فناوری اطلاعات برگزار می‌کند. برای یادگیری نتورک‌پلاس روش‌های مختلفی وجود دارد و قطعا یکی از بهترین روش‌ها مطالعه کتاب‌های کاربردی منتشرشده توسط موسسات معتبر است. موسسه ارژنگ کتاب رایگان و بسیار کاربردی «صد در صد +Network» را منتشر کرده است که می‌توانید با مطالعه آن مفاهیم پایه‌ای شبکه را بهتر فرا بگیرید. در این کتاب ۱۰۰ پرسش‌وپاسخ کاربردی مطرح شده است که به شما کمک می‌کند دانش پایه‌ای شبکه خود را تقویت کنید. با استفاده از این لینک می‌توانید به کتاب یادشده دسترسی داشته باشید و به‌رایگان آن را دانلود کنید.

 

8.سایت computeronic.ir

 

  • کامپیوترونیک وب‌سایت آموزش آنلاینی است که در سال ۹۹ و با هدف آموزش دروس دانشگاهی راه‌اندازی شد و بعدها گستره فعالیت خود را گسترش داد و اکنون می‌توانید دوره‌های کاربردی‌ای برای ورود به بازار کار در این وب‌سایت بیابید. هدف کامپیوترونیک پرورش متخصصان در حوزه‌های برنامه‌نویسی‌، الکترونیک، گرافیک و مشاغل پرکاربرد است.
  • دوره‌ای تحت عنوان «آموزش نتورک پلاس» در سایت کامپیوترونیک برای شما علاقه‌مندان فراهم شده است تا بتوانید با مفاهیم پایه‌ای شبکه آشنا شوید. در این دوره، با مفهوم شبکه، IP، Protocol، subneting، مدل OSI و انواع توپولوژی‌ها و انواع نرم‌افزارها و سخت‌افزارهایی که در دنیای شبکه استفاده می‌شوند، آشنا خواهید شد. در پایان این دوره، پروژه‌ای برای درک بهتر مفاهیم آموزش‌داده‌شده پیاده‌سازی می‌شود. مدت زمان آن ۵ ساعت است و بدون نیاز به هیچ پیش‌نیازی می‌توانید از آن بهره ببرید.

 

9.سایت tehrantrain.com

  • Tehrantrain وب‌سایت باشگاه شبکه و امنیت تهران است و به‌عنوان جامعه دانشجویان، کارآموزان و متخصصین حوزه شبکه‌های کامپیوتری و امنیت سایبری شناخته می‌شود. این وب‌سایت دوره‌های آموزشی سودمندی دارد و به‌صورت تخصصی به آموزش حضوری و آنلاین شبکه و امنیت می‌پردازد.
  • یکی از آموزش‌های آنلاین و رایگانی که می‌توانید در این وب‌وبسایت مشاهده کنید، دوره آموزش رایگان نتورک پلاس است. این آموزش شامل ویدئو، نوشته، تمرین و آزمون است. بنابراین سعی کنید در طول دوره برای یادگیری بهتر، حتما مطالب را مطالعه کرده و تمرین‌ها را انجام دهید و در آزمون شرکت کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟