زبانی با سریع‌ترین رشد
چرا پیتون به انتخاب اول برنامه‌نویسان تبدیل شد
پایتون در مقایسه با دیگر زبان‌های برنامه‌نویسی سریع‌ترین رشد را داشته و جالب‌تر آن‌که فرآیند رشد آن در چند سال اخیر متوقف نشده است. این زبان موفق شده است توانایی خود در ارتباط با بزرگ داده‌ها و به ویژه علم داده‌ها را به اثبات برساند. انعطاف‌پذیری این زبان در ارتباط با علم داده‌ها یکی از دلایل اصلی فروغ این زبان عنوان شده است.

1606683296_1_0.gif

سایت استک اورفلو که یکی از بزرگ‌ترین مخازن جهان در ارتباط با پرسش‌ و پاسخ‌های برنامه‌نویسی را در اختیار دارد، چندی پیش آمار جالبی در ارتباط با پایتون منتشر کرد. این سایت با استناد به داده‌هایی که در این زمینه جمع‌آوری کرده موفق شده است یکی از دلایل رشد روزافزون پایتون را کشف کند.

مطلب پیشنهادی

دانلود کنید: برنامه‌نویسی شبکه با پایتون
کتابی مختص افراد مرتبط با شبکه

 این سایت می‌گوید: «با استناد به پرسش‌های مطرح شده از سوی توسعه‌دهندگان پایتون و همچنین برچسب‌های پایتونی که مورد بازدید قرار گرفته است، علم داده‌ها یکی از محرک‌های اصلی رشد این زبان بوده است. به‌طوری که بخش عمده‌ای از سوالات مطرح شده در ارتباط با پایتون پیرامون علم داده‌ها قرار دارند.» گرافی که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید از سوی استک‌اورفلو ارائه شده است. این گراف پر بازدیدترین برچسب‌های این سایت را نشان می‌دهد.

خط آبی که سریع‌ترین رشد را نشان می‌دهد در ارتباط با حساب‌های کاربری مرتبط با علم داده‌ها است. خط نارنجی شکل که نسبتا صاف است، نشان دهنده توسعه‌دهندگان وب است. خط بنفش نیز حساب‌های مربوط به مدیران سیستمی را نشان می‌دهد. دیوید رابینسون متخصص علم داده‌ها در استک‌اورفلو می‌گوید: «صرفنظر از تعداد سوالات مطرح شده در سایت استک‌اورفلو، ما شاهد این موضوع هستیم که تعداد بازدیدکنندگان سوالات مرتبط با پایتون که به نوعی با فناوری‌های وب یا ابزارهای مدیریتی در حال کار هستند در سه سال اخیر به‌طور متوسط رشد کم یا زیادی داشته‌اند. با این وجود تعداد بازدید‌های مرتبط با سوالات علم داده‌ها که با پایتون در ارتباط است در مقایسه با سایر برچسب‌های پایتون یک روند روبه‌رشد را نشان می‌دهد.

این افزایش روزافزون نشان می‌دهد که زبان پایتون در ارتباط با علم داده‌ها و یادگیری ماشینی به شدت مورد توجه قرار گرفته و همین موضوع دلیل اصلی محبوبیت و رشد روزافزون این زبان بوده است.» اگر به گراف ارائه شده از سوی استک‌اورفلو باور داشته باشیم آن‌گاه به این نتیجه‌گیری کلی می‌رسیم که طراحان قدیمی و جدید به نوعی در حال مهاجرت به پایتون هستند. همچنین با استناد به برچسب‌های مرتبط با پایتون مشاهده می‌کنیم که pandas یکی از کتابخانه‌های پایتون در ارتباط با تجزیه و تحلیل داده‌‌ها در مقایسه با رقبا از رشد بسیار بالایی بر خوردار بوده است.

در حالی که pandas  در سال 2011 معرفی شد، با این وجود تقریبا یک درصد از همه سوالات مطرح شده در سایت استک‌اورفلو را از آن خود کرده است. دومین تگی که توسعه‌دهندگان پایتون به آن توجه زیادی داشته‌اند جاوااسکریپت است. این توجه ویژه نشان می‌دهد که توسعه‌دهندگان پایتون به خوبی می‌دانند این دو زبان را چطور با یکدیگر مورد استفاده قرار دهند. در مجموع تحقیق استک‌اورفلو نشان می‌دهد بازدیدکنندگان در شاخه علم داده‌ها به پلتفرم‌‌های NumPy، Matplotlib و Pandas و در حوزه چهارچوب‌های توسعه وب به Django و Flask بیش از سایرین علاقه دارند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟