بهبود مهارت های برنامه نویسی
اگر برنامه‌نویس هستید این سایت‌ها مهارت‌های شما را به چالش می‌کشند
برای آن‌که در زمینه برنامه‌نویسی به مهارت بالایی دست پیدا کنید به تمرین زیاد نیاز دارید. به عبارت دیگر یادگیری برنامه‌نویسی همانند رانندگی است. شما تنها با خواندن آیین‌نامه‌ها و قوانین نمی‌توانید در رانندگی مهارت پیدا کنید، بلکه از طریق پشت سر گذاشتن جلسات متعدد رانندگی است که در کار خود پیشرفت خواهید کرد. یکی از راهکارهایی که به شما در بهبود مهارت‌های برنامه‌نویسی کمک می‌کند، حضور در چالش‌های کدنویسی است. چالش‌هایی که باعث بهبود مهارت‌ها شده و شما را با سایر روش‌های به کار گرفته شده از سوی برنامه‌نویسان آشنا می‌کند.

1606683296_1_0.gif

Codebyte

 

Codebyte  بیش از 200 چالش برنامه‌نویسی را ارائه کرده و به کاربران اجازه داده است از طریق یک ویرایشگر آنلاین و از طریق 10 زبان برنامه‌نویسی مختلف راهکار مربوطه برای حل مشکل را ارائه کنند. در این سایت شما می‌توانید بیش از 800 هزار پاسخ ارائه شده از سایر کاربران مختلف را مشاهده کنید. در این سایت ضمن آن‌که با چالش‌های کدنویسی روبرو می‌شوید، دوره‌های آموزشی نوشتن الگوریتم‌ها و ساختارهای داده‌ای را نیز مشاهده خواهید کرد.

Codewars

 

Codewars ویژه برنامه‌نویسانی که تازه کار خود را آغاز کرده‌اند یا در حد متوسط قرار دارند مفید است. طیف گسترده‌ای از چالش‌های مطرح شده و همچنین راهکارهایی که از سوی اعضا سایت جمع‌آوری شده در کنار یک ویرایشگر آنلاین که اجازه می‌دهد بیش از 20 زبان برنامه‌نویسی را برای حل مشکلات به کار ببرید در اختیارتان قرار دارد. انجمن‌های گفت‌وگوی قرار گرفته در این سایت مکان مناسبی برای حل مشکلات یا پاسخ‌گویی به مشکلات هستند. با حل کردن هر یک از چالش‌های ارائه شده در این سایت رتبه شما در آن ارتقا پیدا می‌کند.

CodeFights

 

CodeFights نیز که ویژه برنامه‌نویسان تازه‌کار طراحی شده است، مجموعه‌ای از چالش‌های کدنویسی را آماده کرده و اجازه می‌دهد از طریق یک ویرایشگر آنلاین و همچنین فرم‌هایی که برای گفت‌وگو با کاربران طراحی شده راهکارهای خاص خود را ارائه کنید. این سایت همچنن یک ویژگی خاص به نام Company Bots دارد که شما در کدنویسی به رقابت با روباتی می‌پدازید که از سوی مهندسان شرکت‌های اوبر، دراپ‌باکس و Quora ساخته شده است.

CodinGame

 

CodinGame هم برای برنامه‌نویسان تازه‌کار در نظر گرفته شده است. مکانیزم به کار گرفته شده از سوی این سایت متفاوت با سه مورد قبلی است. در این سایت شما یک راهکار برای حل مشکل ارائه نمی‌کنید. در این سایت شما از دانش و مهارتی که در برنامه‌نویسی دارید به منظور حضور در یک بازی آنلاین استفاده خواهید کرد. پس از آن‌که توانستید بازی را با موفقیت به سرانجام برسانید، قادر خواهید بود روند بازی خود را در قالب یک فیلم از ابتدا تا انتها مشاهده کنید. گرافیک این سایت در حد قابل قبولی بوده و همچنین رابط کاربری بازی و ویرایشگر آن نیز سبک و روان هستند. این سایت یک مسیر یادگیری بسیار خوب برای افرادی است که تازه به دنیای برنامه‌نویسی وارد شده‌اند.

TopCoder

 

TopCoder این سایت ویژه برنامه‌نویسی در سطح متوسط و پیشرفته طراحی شده است. این سایت یک پلتفرم برنامه‌نویسی رقابتی آنلاین را ارائه کرده است. در این سایت شما فهرستی از چالش‌های الگوریتمی را مشاهده می‌کنید که از طریق یک ویرایشگر آنلاین باید راهکاری برای حل آن‌ها ارائه کنید. در این سایت در هر ماه مسابقه‌ای که ارائه می‌شود باید در زمان تعیین شده به رقابت با دیگران پرداخته و پاسخی برای چالش‌ها ارائه کنید. در کنار مسابقه‌هایی که جنبه سرگمی دارند، برخی از آن‌ها دارای یک جایزه نیز هستند.

HackerRank

 

HackerRank نیز ویژه برنامه‌نویسان حرفه‌ای و متوسط طراحی شده است. افرادی که با علوم کامپیوتر آشنایی خوبی دارند. این سایت نیز چالش‌هایی در زمینه الگوریتم‌ها، ریاضی، SQL، برنامه‌نویسی تابعی، هوش مصنوعی و.... را در خود جای داده است. برای هر چالش توضیحی ارائه شده و همچنین فرم‌هایی برای تبادل نظر در کنار یک ویرایشگر آنلاین ارائه شده است.

LeetCode

 

LeetCode ویژه برنامه‌نویسان با سطح متوسط و حرفه‌ای طراحی شده است. در این سایت با بهترین چالش‌های الگوریتمی و پاسخ‌گویی آنلاین به آن‌ها روبرو خواهید شد. برای پاسخ‌گویی به این چالش‌ها شما به مهارت ساختارهای داده‌ای همچون درخت‌های باینری، پشته، لیست‌های پیوندی و.... نیاز دارید. در نتیجه حل چالش‌های این سایت در مقایسه با نمونه‌هایی که به آن‌ها اشاره شد مشکل است. اگر به دنبال آن هستید تا در یک مصاحبه استخدامی شرکت کنید، حل چالش‌های این سایت کمک فراوانی به شما خواهند کرد. بخش Mock Interview این سایت ویژه برنامه‌نویسان تازه‌کاری طراحی شده است که در نظر دارند در یک مصاحبه شغلی شرکت کنند. در بخش مقاله‌ها نیز توضیحات بیشتری در ارتباط با درک بهتر مشکلات قرار گرفته است.

CodeChef

 

CodeChef نیز ویژه برنامه‌نویسان متوسط و مجرب آماده شده است. این سایت برنامه‌نویسی رقابتی که هندی است، صدها چالش مختلف را برای شما آماده کرده است. شما از طریق یک ویرایشگر آنلاین و مشاهده چالش‌هایی که طبقه‌بندی شده‌اند قادر هستید بر مبنای سطح مهارت‌های خود راهکاری برای حل مشکلات ارائه کنید. همچنین یک انجمن بسیار بزرگ از کدنویسان به همراه مقالات متعدد بخشی از راهکارهای این سایت برای بهبود سطح مهارت‌های شما هستند.

GeeksforGeeks

 

GeeksforGeeks ویژه برنامه‌‌نویسان متوسط و ماهر بوده که در زمینه ساختارهای داده‌ای و الگوریتمی مهارت دارند. این سایت با شکستن مسائل بزرگ و پیچیده به بخش‌های کوچک‌تر و ساده‌تر و همچنین ارائه توضیح برای مشکلات در کنار ارائه راهکار به شما نشان می‌دهد که حل مسائل بزرگ آ‌ن‌گونه که تصور می‌کنید پیچیده و غیر ممکن نیست. شما پیش از آن‌که راه‌حل ارائه شده را مشاهده کنید از طریق ویرایشگر آنلاین قادر هستید راهکار خود را آزمایش کنید. اگر در نظر دارید به عنوان یک مهندس نرم‌افزار در یک مصاحبه شغلی حضور پیدا کنید، ایده بدی نیست که ابتدا با چالش‌های ارائه شده در این سایت خود را محک بزنید.

Codeforces

Codeforces این سایت ویژه برنامه‌نویسان حرفه‌ای آماده شده است. یک سایت برنامه‌نویسی رقابتی روسی که اجازه می‌دهد به شکل آنلاین با سایر برنامه‌نویسان به رقابت بپردازید. برای آ‌ن‌که بتوانید به چالش‌های موجود در این سایت پاسخ دهید به دانش نسبتا بالایی در ریاضی و مباحث الگوریتمی نیاز دارید. در نتیجه به عنوان یک برنامه‌نویس تازه‌کار به سختی می‌توانید در چالش‌های این سایت موفق شوید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟