متخصصان گران‌بها اما کمیاب
متخصصان واقعی این پنج حوزه فناوری به سختی پیدا و استخدام می‌شوند
به سختی می‌توانید افرادی را استخدام کنید که در حوزه فناوری دارای نبوغ و استعداد باشند. کارفرمایان برای پیدا کردن چنین استعدادهایی تلاش‌های بسیاری انجام می‌دهند و حاضر هستند دستمزدهای کلانی را به آن‌ها پرداخت کنند. جالب آن‌که کارفرمایان برای جذب چنین استعدادهایی با شرکت‌ها و رقبای خود در یک رقابت تنگاتنگ قرار دارند.

1606683296_1_0.gif

شرکت‌ها در زمان استخدام نیروی تازه‌نفس در تمامی رشته‌های مختلف حوزه فناوری با چالش‌های متعددی روبرو هستند، اما گزارشی که به تازگی از سوی موسسه دایس منتشر شده است، به پنج مورد از موقعیت‌های شغلی اشاره دارد که شرکت‌ها برای استخدام متخصصان آن‌ها با مشکلات مختلفی روبرو هستند. در این گزارش آماده است که این مشکل به مرور زمان جدی‌تر و بزرگ‌تر می‌شود به واسطه آن‌که شرکت‌ها برای دستیابی به چشم‌انداز‌های از پیش تعیین شده خود مجبور هستند استعدادهای برتر این حوزه‌ها را استخدام کنند.

دوآپس (DevOps)

اولین بار در سال 2012 میلادی بود که واژه‌ای به نام دوآپس بر سر زبان‌ها افتاد. از آن زمان تا به امروز تقاضا برای پیدا کردن متخصصان این رشته به شدت روند افزایشی پیدا کرده است، به واسطه آن‌که تیم‌های توسعه و تیم‌های عملیاتی به‌طور فزاینده‌ای با یکدیگر همکاری می‌کنند تا زمان توسعه محصولات را تا حد امکان کاهش دهند. در ابتدا بسیاری نگران این موضوع بودند که نقش مدیران سیستمی با آمدن دوآپس از میان خواهد رفت، اما این اتفاق هیچ‌گاه رخ نداد. (آینده غیرقابل پیش‌بینی است.)

توسعه‌دهنده دات‌نت

با وجود مهارت‌ها و چهارچوب‌هایی که این روزها در دنیای فناوری وجود دارد، هنوز هم تقاضا برای متخصصان حرفه‌ای دات‌نت رو به گسترش است. شرکت‌ها به دنبال افراد مجرب مسلط به دات‌نتی هستند که با چرخه تولید محصول آشنا باشند و بتوانند برنامه‌های کاربردی مورد نیاز مشتریان را طراحی کرده و خدمات پس از فروش محصول را به خوبی مدیریت کنند. اگر توسعه‌دهنده‌ای با پیشینه دات‌نت هستید پیشنهاد می‌کنم از چالش‌های موجود بازار به نفع خود استفاده کنید و با شرکت‌ها مذاکره کنید تا کار ایده‌آل خود را پیدا کنید.

مطلب پیشنهادی

نحوه ساخت پلاگین‌ها در دات‌نت
چگونگی نوشتن برنامه‌هایی با قابلیت پشتیبانی از افزونه‌ها

توسعه‌دهنده نرم‌افزار

در شرایطی که این شغل مختص به حوزه خاصی نبوده و وظیفه محول شده به یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار کاملا مشخص است، اما شالوده اصلی آن بر ارائه راه‌حل‌های ابتکاری متمرکز است. شرکت‌ها از متخصصان این رشته انتظار دارند تا نرم‌افزارها و طراح‌های ابتکاری خود را هماهنگ با نیازهای تجاری آن‌ها خلق کنند. متخصصانی که باید به شکل بلادرنگ مشکلات را حل کرده، خطاها را اشکال‌زدایی کرده و کارهایی از این دست انجام دهند.

توسعه‌دهنده جاوا

با توجه این‌که زبان جاوا این روزها به اشکال مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و نزد شرکت‌ها اهمیت خاصی دارد، موسسه دایس تصمیم گرفته است توسعه‌دهندگان جاوا را متمایز از توسعه‌دهندگان دیگر در نظر بگیرد. شما به سختی می‌توانید استعدادهای واقعی این زبان برنامه‌نویسی را پیدا کنید.

مطلب پیشنهادی

جاوا اسکریپت محبوب دوست‌داشتنی
امپراتوری جاوا اسکریپت همچنان به حیات خود ادامه می‌دهد

متخصصان امنیت

هیچ شرکتی تمایل ندارد به واسطه یک نقص داده‌ای نامش در صدر فهرست اخبار قرار بگیرد. به همین دلیل شرکت‌ها برای تامین امنیت زیرساخت‌های اطلاعاتی خود حاضر هستند استعدادهای این رشته را با دستمزدهای بالایی استخدام کنند. شرکت‌ها به دنبال متخصصانی هستند که بتوانند ریسک‌ها و آسیب‌پذیری‌های موجود در حوزه‌های مختلف را شناسایی کرده و پیش از هک شدن سامانه‌ها راهکارهای مربوطه را ارائه کنند. 

مطلب پیشنهادی

۷ اشتباه امنیتی مرگ‌بار که احتمالا شما هم مرتکب می‌شوید

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟