شلختگی انگیزه کار کردن را از شما می‎گیرد
چگونه کابل‎های زیر میز خود را مرتب کنیم
احتمالا اغلب اوقات شما نیز توجهی به نحوه اتصال و ظاهر کابل‎های خود ندارید و با این تصور که آنها در زیر میز پیدا نیستند، رهایشان می‎کنید. اما زمانی که لازم می‎شود یکی از آنها را از پریز جدا کنید تازه متوجه می‎شوید چه وضعیت نابسامانی وجود دارد. اگر زیر میز شما هم با انواع و اقسام کابل‎های متصل به دستگاه‎های مختلف پر شده و ظاهر شلوغ و زشتی به وجود آورده است، باید فکری به حال این درهم‌ریختگی کنید. خوشبختانه با کمی‎ وقت و حوصله می‎توان این وضعیت را تغییر داد.

1606683296_1_0.gif

مرحله اول: همه چیز را از هم جدا کنید

بهترین کار این است که همه چیز را از اول شروع کنید که شامل جدا کردن کابل‎ها از پریز برق و در صورت امکان خود دستگاه‎ها می‎شود. حالا باید کابل‎های گره خورده به هم را از یک دیگر جدا کنید.

مرحله دوم: چندراهی برق را به میز یا دیوار متصل کنید

احتمالا یکی از مهمترین کارهایی که باید انجام دهید این است که بهترین مکان برای متصل کردن چند راهی برق خود را پیدا کنید، زیرا اکثر کابل‎های برق شما در این مکان جمع می‎شود. اگر شما از یک میز متحرک استفاده می‎کنید که ارتفاع آن کم و زیاد می‎شود، بهترین مکان برای نصب چند راهی برق زیر سطح خود میز است. با این کار هم تا نهایت ممکن آن را پنهان می‎کنید و هم با تغییر ارتفاع میز چند راهی نیز جابجا می‎شود. خود کابل‎ها نیز با این جابجایی ثابت باقی خواهند ماند.

مشکلی که در زمان انجام این کار ممکن است با آن مواجه شوید، ضخامت کم سطح میز است که در این صورت حتما باید از پیچ‎های کوتاه استفاده کنید تا در زمان نصب از سطح روی میز خارج نشوند. همچنین باید از یک تکه نوار چسب برای علامت‌گذاری ارتفاع پیچ روی مته استفاده کنید تا عمق زیاد دریل کاری باعث سوراخ شدن سطح میز نشود. اما اگر از یک میز معمولی استفاده می‎کنی، می‎توانید چند راهی برق را به دیوار متصل کنید. هدف از این کار این است که با برداشتن چند راهی برق از روی زمین و قرار دادن آن در یک ارتفاع مناسب از انباشته شدن کابل‎ها روی زمین جلوگیری کنیم.

برای نصب راحت چند راهی اغلب (نه همه) آنها حفره‎هایی در پشت خود دارند که شما می‎توانید سر برجسته پیچ را درون آن جا دهید تا محکم به سطح متصل شود.

برای نصب چندراهی برق ابتدا فاصله بین سوراخ‎ها را اندازه بگیرید، سپس این فاصله را روی دیوار یا سطح میز علامت بزنید و پیچ را روی آن نصب کنید. پیچ‎ها را تا اندازه‎ای بپیچید تا سر آن کمی‎ بیرون بماند تا بتوانید چند راهی را به آن آویزان کنید. اگر بعد نصب چند راهی روی پیچ احساس کردید به خوبی محکم نشده است کمی‎ پیچ‎ها را محکم‎تر کنید تا سرانجام بدنه چند راهی برق شما کاملا ثابت متصل شود.

مرحله سوم: کابل‎ها را بسته‌بندی کرده و به پریز متصل کنید

در این مرحله شما باید تا اندازه امکان طول کابل‎ها را کوتاه کنید تا آویزان نشده و ظاهر درهم‌ریخته‎ای پیدا نکنند. برای انجام این کار روش‎های گوناگونی وجود دارد. شما می‎توانید از بست‎های کمربندی کوچک یا تسمه‎های نوار چسبی (شبیه به نمونه‎های تصویر بالا)  استفاده کنید. بست‎های کمربندی ساده‎تر، سریع‎تر و محکم‎تر نصب می‎شوند اما یک بار مصرف هستند و برای جدا کردنشان باید آنها را ببريد.

برای کوتاه کردن کابل آن را به اندازه لازم باز کنید، بعد اضافی آن را از قسمت وسط تا کرده و یک بست روی آن ببندید و یا مثل تصویر بالا آن را لوله کرده و محکم کنید. از هر روشی که استفاده می‎کنید باید این را در نظر داشته باشید تا طول کابل‎ها تا اندازه ممکن کوتاه بوده و از دید پنهان باشند.

مرحله چهارم: هر کابل را برچسب‌گذاری کنید (اختیاری)

اگر دائما دستگاه‎های خود را از چند راهی برق جدا کرده و دوباره متصل می‎کنید، بهتر است به سر کابل‎ها یک برچسب نصب کنید تا لازم نباشد برای تشخیص کابل دستگاه مورد نظر خود هر بار آنها را دنبال كنيد.

برای انجام این کار همانند تصویر بالا یک نوار چسب کاغذی را به انتهای کابل متصل کرده و نام دستگاه متصل را با ماژیک روی آن بنويسید. با وجودی که این مرحله ضروری نیست اما در آینده می‎تواند شما را از سردرگمی‎ نجات دهد.

از روشی استفاده کنید که مناسب حال شما است

در پایان، ذکر این نکته ضروری است که از آنجا که نوع میز و همچنین تعداد و نحوه قرارگیری دستگاه‎های روی آن با یک دیگر متفاوت است؛ در نتیجه نمی‎توان برای همه نوع استفاده از یک راهکار مرتب سازی یکسان استفاده کرد.

برای نمونه ممکن است شما مایل باشید از یک باکس پیش ساخته پنهان سازی کابل استفاده کنید كه مسلما سریع‎ترین و ساده‎ترين روش انجام این کار است. اما اگر دوست ندارید کابل‎های دردهم گره خورده داشته باشید، باید کمی‎ بیشتر وقت بگذارید و همه چیز را از هم جدا کرده و هر کابل را در مسیر مخصوص به خود مرتب کنید. در نهایت فرقی نمی‎کند که از چه روشی برای مرتب كردن میز کار خود استفاده کنید، مهم این است که بدانید یک میزکار مرتب انگیزه بیشتری برای کار کردن به شما می‎دهد.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟