برنامه‌نویسی از صفر تا صد
برای شروع آموزش برنامه‌نویسی؛ این ده مطلب را بخوانید!
دنیای کدنویسی و برنامه‌نویسی بسیار بزرگ و گسترده است؛ زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی برای پلفرم‌های مختلف گیچ‌کننده هستند و یک مبتدی نمی‌داند از کجا باید شروع کند. ما ده مطلب کاربردی در این زمینه را جمع‌آوری کردیم تا بتوانند برای علاقه‌مندان آموزش برنامه‌نویسی مفید و راه‌گشا باشند.

1606683296_1_0.gif

اینفوگرافی: انتخاب اولین زبان برنامه‌نویسی بر اساس زندگی که می‌خواهید

برنامه‌نویسان زندگی راحتی دارند. هزاران شغل ویژه آن‌ها وجود دارد و دستمزد خوبی بابت آن دریافت می‌کنند. این روزها نه تنها یادگیری‌ برنامه‌نویسی به سادگی امکان‌پذیر است، بلکه نوشتن برنامه‌های کاربردی و حرفه‌ای به شرطی که الگوهای مربوط به آن‌ها رعایت شود زندگی حرفه‌ای را جذاب‌تر می‌کند.

چهارده زبان برنامه‌نویسی برای شغل آینده شما

در دنیای دیجیتالی امروز، می‌توان دلایل منطقی زیادی برای یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی ارائه کرد. افزایش آگاهی عمومی، آشنایی با رخنه‌های موجود در کدهای یک برنامه، برطرف کردن نیازهای دیجیتالی (طراحی صفحات وب، برنامه‌های موبایل، برنامه‌های دسکتاپ و...) و از همه مهم‌تر، پیدا کردن یک شغل مناسب از جمله دلایل یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی به شمار می‌روند.

دانلود کنید: صفر تا صد برنامه‌نویسی را با یک اپلیکیشن بیاموزید!

شاید شما هم علاقمند به دانش برنامه‌نویسی باشید و دوست داشته باشید که در آینده به یک برنامه‌نویس موفق تبدیل شوید. اما برای فراگیری برنامه‌نویسی باید از کجا شروع کنیم؟ اولین قدم برای شروع یادگیری دانش برنامه‌نویسی و شناخت آن چیست؟ اپلیکیشن صفر تا صد برنامه‌نویسی می‌تواند به این سوالات پاسخ دهد و راهنمای پایه‎ای مناسبی برای هدایت شما به سمت آینده‌ای موفق و پردرآمد باشد. با سایت شبکه همراه باشید.

دانلود کنید: اپلیکیشنی برای آموزش ساده برنامه‌نویسی

اگر قصد فراگیری زبان‌های برنامه‌نویسی را دارید؛ وب‌سایت و نرم‌افزارهای آموزش برنامه‌نویسی زیادی روی اینترنت خواهید یافت اما بیشتر این منابع نامعتبر هستند و به طور اساسی و پایه‌ای آموزش نمی‌دهند. به‌علاوه، بسیاری از این برنامه‌ها فقط دوره مقدماتی یک زبان برنامه‌نویسی را آموزش می‌دهند. اما ما می‌خواهیم یک اپلیکیشن رایگال و کامل آموزش برنامه‌نویسی را به شما معرفی کنیم.

۹ منبع آنلاین و رایگان آموزش برنامه‌نویسی

مدیران و حتا کارمندان موفق یک سازمان به خوبی می‌دانند که باید از حداقل دانش برنامه‌نویسی برخوردار باشند. این دانش به آن‌ها کمک می‌کند تا مسائل را به خوبی درک کرده و قدرت تحلیل خوبی به دست آورند. در دنیای کسب و کار امروزی بخش عمده‌ای از مدیران بزرگ با این دانش آشنایی دارند و زمانی که جلساتی را با تیم‌های برنامه‌نویسی خود ترتیب می‌دهند، به خوبی می‌توانند راهکارهای سودمندی ارائه کنند.

۱۰ سایت رایگان آموزش کدنویسی و برنامه‌نویسی کودکان

همان‌گونه که فناوری با زندگی ما درهم تنیده شده است و نمی‌توان یک روز بدون موبایل یا اینترنت زندگی کرد، آموزش برنامه‌نویسی به کودکان نیز یک انتخاب یا ایده هوشمند برای فرزندان نیست؛ بلکه ضرورت و نیازی حتمی برای رشد مهارت‌های کودکان برای زندگی در ده‌های آینده است. در این گفتار، 10 سایت رایگان مرجع آموزش برنامه‌نویسی مخصوص کودکان را معرفی خواهیم کرد.

بهترین کتاب‌های رایگان آموزش برنامه‌نویسی وب 2015 + لینک دانلود

با نزدیک شدن به سال نو میلادی، بهترین‌های سال گذشته میلادی در حوزه‌های مختلف معرفی می‌شوند. مت الیس نویسنده و طراح معروف که با شرکت‌های بزرگ فناوری در زمینه طراحی سایت‌ها همکاری داشته است، به تازگی، گلچینی از مفیدترین کتاب‌های الکترونیکی رایگان در زمینه آموزش برنامه‌نویسی وب که در سال 2015 میلادی منتشر شده‌اند را معرفی کرده است.

دانلود رایگان 15 کتاب برنامه‌نویسی

هر چه در مورد گجت‌ها و فناوری‌های نوین صحبت کنیم و مطالب بسیاری بنویسیم، اما هیچ‌یک از این مطالب را نمی‌توان با مفهومی به نام برنامه‌نویسی ارزیابی کرده و مورد مقایسه قرار دهیم. تمامی دستگاه‌ها و تجهیزاتی که این روزها از آن‌ها استفاده می‌کنید همگی بر پایه زبان‌های برنامه‌نویسی ساخته شده و به حرکت در می‌آیند.

۱۵ وب‎سایت برتر آموزش رایگان طراحی و توسعه وب

امروز شما می‎توانید تمام منابع مورد نیاز برای یادگیری طراحی و توسعه وب را به صورت آن‎لاین و رایگان پیدا کنید. در حال حاضر انواع مختلفی از دوره‎های حرفه‎ای آموزشی در اینترنت وجود دارند که شما می‎توانید برای یادگیری حرفه‎ای و کسب مدرک در آنها ثبت‌نام کنید، اما در عين حال منابع آموزشی رایگان بسیاری نیز وجود دارند که شما می‎توانید برای یادگیری هر چیزی از اصول پایه HTML/CSS تا PHP و برنامه‌نویسی پیشرفته از آنها استفاده کنید. 

راهنمای کاربردی ساخت برنامه اندرویدی در ده روز

بدون شک در دنیای امروز، سیستم‌عامل اندروید جایگاه نخستین را دارد؛ سیستم‌عاملی که روی طیف گسترده‌ای از گجت‌ها نصب شده است. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که این روند در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت و حداقل تا پنج سال آینده رقیبی جدی برای این سیستم‌عامل پیدا نخواهد شد. از سوی دیگر، امروزه طیف گسترده‌ای از محیط‌های توسعه نرم‌افزاری ویژه این پلتفرم آماده شده‌اند. در این میان، اندروید استودیو و ویژوال استودیو، دو ابزار مطرحی هستند که برای این منظور در اختیار کاربران قرار دارند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟