از فرزند خود در فضای مجازی مراقبت کنید
چگونه با یک راهکار ساده وب‌سایت‌ها را در مرورگر کروم مسدود کنیم
در این مقاله با راهکاری آشنا خواهید شد که به شما کمک می‎کند با یک تنظیم ساده هر وب‎سایتی را که مایل هستید در مرورگر گوگل کروم خود مسدود کنید.

1606683296_1_0.gif

گوگل کروم به عنوان یکی از محبوبترین و قدرتمندترين مرورگرهای وب حال حاضر شناخته می‎شود. یکی از قابلیت‎های برجسته مرورگر وب کروم این است که کاربران می‎توانند وضعیت عملکرد شبکه را به گونه‎ای اصلاح کنند تا وضعیت وبگردی آنها بر اساس نیازشان تنظیم شود. کاربران می‎توانند ویژگی‎های مرتبط با جستجو را فیلتر کرده و با مسدود کردن وب‎سایت‎های مشخصی از باز شدن آن جلوگیری کنند.

در واقع مسدود کردن وب‎سایت‎ها در کروم کار سرراستی نیست و با استفاده از راهکارهایی می‎توان این کار را انجام داد. روشی که ما در این مقاله قصد آموزش آن را داریم ساده و مختصر است و شما تنها کافی است به تنظیمات دستی مرورگر خود وارد شده و آدرس وب‎سایتی که قصد مسدود کردن آن را دارید را وارد کنید.

مراحل مسدود سازی یک وب‎سایت در کروم:

برای مسدود کردن یک وب‎سایت در کروم روش‎های گوناگونی وجود دارد. یکی از ساده‎ترين روش‎ها برای انجام این کار استفاده از یک افزونه است. افزونه‎های مختلفی برای مسدود کردن وب‎سایت‎ها طراحی شده است که با یک جستجوی ساده می‎توانید آنها را پیدا کنید. روش دیگر استفاده از تنظیمات کروم برای مسدود سازی دستی وب‎سایت‎ها است.

1. با استفاده از آیکون معروف سه نقطه به منوی مرورگر کروم وارد شوید. در این منو گزینه Settings و بعد از آن Advanced Settings را انتخاب کنید.

2. در بخش Advanced Settings و زیر قسمت Network روی دکمه Change Proxy Settings کلیک کنید تا پنجره Internet Properties ویندوز باز شود.

3. تب Privacy  را انتخاب کنید و بعد روی دکمه Sites موجود در این تب کلیک کنید. در این بخش شما می‎توانید به راحتی آدرس هر سایتی که مایل به مسدود کردن آن هستید را اضافه کنید. URL سایت مورد نظر خود را وارد کرده و بعد روی دکمه Block کلیک کنید و در انتها دکمه ok را انتخاب کنید. حالا مرورگر کروم را یک بار ببندید و دوباره آن را باز کنید تا این تنظیمات اعمال شود.

4. مرحله بالا را برای اضافه کردن سایر وب‎سایت‎های مورد نظر خود تکرار کنید تا این سایت‎ها دیگر در مرورگر کروم شما نمایش داده نشوند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟