زمانی‌که با ویندوز کامپیوتر خود مشکل دارید
چگونه ویندوز 10 را در حالت Safe Mode بوت کنیم؟
گاهی اوقات لازم است تا سیستم را در حالت Safe Mode بوت کنید. اما اگر از ویندوز 10 استفاده می‌کنید، شرایط کمی پیچیده می‌شود.

1606683296_1_0.gif

زمانی‌که با ویندوز کامپیوتر خود مشکل دارید یکی از اولین راه‌های برطرف کردن مشکل، بوت کردن ویندوز در حالت Safe Mode است. Safe Mode یک نسخه خیلی ساده و سبک سیستم‌عامل است و تنها مهم‌ترین فایل‌ها و درایورهای مورد نیاز را بارگذاری می‌کند. در حقیقت، تا جایی که امکان داشته باشد از بارگذاری متغیر‌های متعدد جلوگیری می‌شود تا سیستم در ابتدایی‌ترین حالت خود به‌مشکل برخورد نکند. به‌عنوان مثال، Safe Mode بهترین مکان برای اسکن بدافزارها است.

اما روش قدیمی و مرسوم اجرای Safe Mode، یعنی بوت سیستم و زدن کلید F8 در زمان مناسب، به‌ندرت روی پی‌سی‌هایی که ویندوز 10 اجرا می‌کنند کار می‌کند. اگر بتوانید ویندوز را با موفقیت بوت کنید، بوت آن در حالت Safe Mode نسبتا ساده است - البته اگر ترفند آن‌را بدانید.

روی دکمه شروع و سپس Power کلیک کنید. هم‌زمان کلید "شیفت" را با انتخاب Restart بگیرید.

در منوی فول‌اسکرین نمایش داده شده، Troubleshoot -> Advanced Options -> Startup Settings را انتخاب کنید.

در صفحه تنظیمات استارتاپ، دکمه Restart را انتخاب کنید. پی‌سی دوباره بوت می‌شود و صفحه مربوطه را بارگذاری می‌کند. از کلیدهای جهت روی کیبورد، Enable Safe Mode یا Enable Safe Mode with Networking را انتخاب کنید.

اما اگر شرایط به‌قدری بد است که نمی‌توانید ویندوز را با موفقیت بوت کنید، چه کاری می‌توان انجام داد؟

سعی کنید تا چندین بار امتحان کنید. کافی است صفحه لاگین مشاهده شود. آیکون Power در قسمت پایین، سمت راست صفحه دیده می‌شود. مراحل فوق را انجام دهید.

اما اگر صفحه لاگین بارگذاری نشد تکلیف چیست؟ در این حالت، فایل‌های ویندوز به‌قدری به‌هم ریخته است که اجازه نمی‌دهد سیستم را در حالت Safe Mode اجرا کنید. اما یک ترفند وجود دارد:

به‌ "درایو ریکاوری ویندوز 10" نیاز دارید. این درایو را زمانی‌که پی‌سی بدون هیچ مشکلی کار می‌کند درست کنید. سیستم را با آن بوت کنید و طرح کیبورد را انتخاب کنید. سپس Troubleshoot -> Advanced Options -> Command Prompt را انتخاب کنید. این سه خط را در بخش اعلان فرمان وارد کنید. حتما در پایان هر خط کلید Enter را بزنید.

گزینه Turn off your PC را انتخاب کنید. کامپیوتر را بوت کنید و مرتبا دکمه F8 را نگه دارید تا منوی Advanced Boot Options را ببینید. حالا می‌توانید Enable Safe Mode یا Enable Safe Mode with Networking را انتخاب کنید. به‌همین راحتی!

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟