تقابل علاقه و اجبار: بر اساس یافته‌های سایت استک‌اورفلو
10 زبانی که برنامه‌نویسان علاقه دارند و 15 زبانی که بیزارند
واقعیت این است که انتخاب یک زبان برنامه‌نویسی درست، باعث پیشرفت شما به عنوان یک طراح می‌شود. به‌طور مثال، اگر یک طراح اندروید هستید، باید به سراغ یادگیری زبان کاتلین بروید و به جمع طراحانی بپیوندید که آماده هستند با تغییرات حرکت کنند. اگر یک طراح iOS هستید باید به جمع طراحانی بپیوندید که به سمت زبان برنامه‌نویسی سوئیفت مهاجرت کرده‌اند.

1606683296_1_0.gif

به عنوان یک تازه‌وارد به دنیای برنامه‌نویسی در جست‌وجوی انتخاب یک زبان درست هستید؟ بهترین گزینه‌هایی که در این زمینه پیش روی شما قرار دارند پایتون و جاوااسکریپت هستند. اما برای آن‌که به شما در تصمیم‌گیری آتی کمک کرده و ایده‌ای بدهیم که برنامه‌نویسان حرفه‌ای به چه زبان‌هایی علاقه ندارند به سراغ یکی از پست‌های سایت استک‌اورفلو رفته‌ایم.

استک‌اورفلو با استناد به پرسش و پاسخ‌هایی که کدنویسان در این سایت مطرح کرده‌اند تحلیلی انجام داده تا متوجه شود کدنویسان به سراغ چه فناوری‌هایی می‌روند و از چه فناوری‌هایی بیزار هستند. این پژوهش نشان می‌دهد که توسعه‌دهندگان با انتخاب‌های خود چه آینده‌ای را برای زبان‌های برنامه‌نویسی رقم خواهند زد.

توسعه‌دهندگان به چه زبان‌های برنامه‌نویسی علاقه‌ای ندارند؟

استک‌اورفلو برای آماده کردن این گزارش برچسب‌های Like و Disliked که در پست‌ها از سوی کدنویسان مورد استفاده قرار گرفته را تحلیل کرده است. با استناد به اطلاعات جمع‌آوری شده استک اورفلو اعلام کرده است 15 زبان برنامه‌نویسی که بیشترین dislike را از آن خود کرده‌اند به شرح زیر هستند.

1.      Perl

2.      Delphi

3.      PHP

4.      VBA

5.      Objective-C

6.      CoffeeScript

7.      Ruby

8.      #C

9.      Java

10. ++C

11. Haskell

12. C

13. #F

14. Erlang

15. Matlab

در مقابل 10 زبان برنامه‌نویسی زیر بیشترین Like را از آن خود کرده‌اند.

1.      R

2.      Kotlin

3.      TypeScript

4.      Rust

5.      Bash

6.      Clojure

7.      Swift

8.      Python

9.     JavaScript

10. Go

دیاگرام کامل تصویری این گزارش را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

گزارش منتشر شده از سوی استک‌اورفلو قابل توجه است، به واسطه آن‌که گزارش‌های قبلی نیز نشان می‌دهند کاتلین موفق شده است در زمینه توسعه برنامه‌های اندرویدی گوی سبقت را از جاوا بروباید. جالب‌تر آن‌که زبان‌هایی که بیشترین disliked را از آن خود کرده‌اند به ترتیب پرل، دلفی، VBA و در ادامه پی‌اچ‌پی، آبجکتیو سی و روبی بوده‌اند. در این میان زبان آر، پایتون، TypeScript، گو و Rust کمترین dislike را از آن خود کرده‌اند. آر در این زمینه جزء موفق‌ترین‌ها بوده است. در مجموع استک‌اورفلو به افرادی که تصمیم دارند به دنیای برنامه‌نویسی وارد شوند پیشنهاد کرده است به سراغ یادگیری زبان‌های سوئیفت، کوتلین، Rust، آر و TypeScript بروند. نکته جالب توجهی که در این زمینه وجود دارد این است که برچسب‌های مربوط به یادگیری ماشین، گیت، پایتون، html5 و css3 همچنان جزء محبوب‌ترین ترندهای حال حاضر به شمار می‌روند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟