با هدف استفاده در عملیات امداد و نجات
تماشا کنید: اولین پرش دنیا با پهپاد از ارتفاع ۳۰۰ متری
اگر تا به‌حال فکر می‌کردید که دِرون‌ها فقط برای ارسال سفارش غذا یا برای تفریح و سرگرمی استفاده می‌شوند، کاملا در اشتباه بودید. به‌زودی از این وسیله برای حمل مجروحان در عملیات امداد و نجات استفاده می‌شود.

1606683296_1_0.gif

بسیاری از دِرون‌های کوادکوپتری که این روزها می‌بینیم بازار مصرف‌کننده را هدف گرفته‌اند، اما تخصص اصلی شرکت «اِرونز» از کشور لتونی ساخت خودروهای هوایی بدون سرنشینی است که قادر به حمل بارهای سنگین هستند. آن‌ها سال گذشته یکی از قدرتمندترین بالابرهای خود را به نمایش گذاشتند. این بالابر موفق شده بود فردی را که روی اسنوبرد بود با خودش حمل کند.

مطلب پیشنهادی

تماشا کنید: خودروی پرنده ایرباس و حل معضل ترافیک
ایده‌ای که شاید مشکل ترافیک را برای همیشه حل کند

حالا آن‌ها ویدیوی دیگری را منتشر کرده‌اند که در آن یکی دیگر از بالابرهای سنگین این شرکت ماجراجویی را که قصد دارد به سمت زمین سقوط آزاد داشته باشد را با خود به ارتفاع 300 متری از سطح زمین می‌برد. این شخص به‌نام «اینگوس آگستکالنس» در ابتدا بر بالای یک برج قرار می‌گیرد و سپس دِرون اِرونز وی را از این نقطه برداشته و تا ارتفاع 330 متری زمین بالا می‌رود. «اینگوس» بعد از رسیدن به ارتفاع مورد نظر به سمت زمین سقوط آزاد می‌کند.

تاکنون چندین ویدیوی مختلف از قابلیت‌های این دِرون منتشر شده ولی ویدیوی اخیر به‌خوبی قدرت آن را به نمایش می‌گذارد. این دِرون با 28 پره قادر است تا 100 کیلوگرم بار را با خود حمل کند. به این ترتیب می‌توان از آن در عملیات امداد و نجات استفاده کرد. دِرون‌ها می‌توانند کاربردهای حیاتی زیادی داشته باشند و استفاده از آن‌ها تنها به نمایش در حین مسابقات ورزشی و ارسال پیتزا محدود نمی‌شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟