ترفندهای راه‌اندازی یک کسب و کار بدون سرمایه!
چگونه بدون سرمایه‌ یک کسب و کار پر درآمد راه اندازی کنیم
شاید شما هم در اطراف خود افرادی را دیده‌ باشید که آرزوهای بزرگ و ایده‌های کسب و کاری خوبی دارند اما با یک مشگل مواجه‌اند، این که هیچ سرمایه‌ای از خود ندارند. در واقع سرمایه چالش بزرگ شروع یک کسب و کار است، اما هستند کارآفرینانی که با تلاش و پشتکار خود توانسته‌اند ضمن راه‌اندازی یک کسب و کار، سرمایه هم جذب کنند.

1606683296_1_0.gif

 

 

معمولاً بهترین توصیه‌هایی مربوط به کسب و کار از زبان کسانی جاری می‌شود که خودشان مسیر موفقیت را طی کرده باشند و با فراز و نشیب‌های مسیر و کار آشنا باشند در ادامه قصد داریم توصیه‌هایی را از جانب یکی از همین افراد موفق عنوان کنیم که می‌توانند برای شما مفید باشند:

مطلب پیشنهادی

چرا یادگیری «استارتاپ ناب» به تنهایی برای موفقیت کافی نیست!
استارتاپ ناب، متدلوژی محبوب کارآفرینی!

1- علاقمندی‌های خود را پیدا کنید و به سراغ انجام کارهایی بروید که در آن‌ها تبحر دارید

حرف زدن راحتتر از عمل کردن است. یافتن  شغل مناسب می‌تواند کاری زمانبر باشد. گاهی اوقات تا زمانی که کاری را امتحان نکنید، متوجه نمی‌شوید که آیا استعداد انجام آن را دارید یا خیر. این ضرب المثل را به خاطر داشته باشید که " اگر کاری را که دوست دارید انجام دهید؛ هرگز مجبور به کار کردن نمی‌شوید"

2- به کاری که انجام می‌دهید، باور داشته باشید

باید به کاری که انجام می‌دهید، باور داشته باشید. هم به این دلیل که مطمئن شوید گرایش درونی لازم برای تلاش کردن و وقت گذاشتن برای رسیدن به موفقیت را دارید و هم به این دلیل که اگر به کارتان اعتقاد و باور نداشته باشید، دیگران به راحتی متوجه این موضوع خواهند شد. اگر مشتریان فعلی و مشتریان احتمالی آینده (کسانی که ممکن است به دلیل شور و اشتیاق و تلاش کمتر شما در مقایسه با رقبا، نسب به معامله با شما بی‌میل باشند) ببینند یا متوجه شوند که شما به اندازه کافی به کارهایی که درگیرشان هستید، اهمیت نمی‌دهید؛ به احتمال زیاد خیلی سریع از دور و بر شما پراکنده می‌شوند.

3- خدمات بهتری ارائه دهید

اگر خدمات بهتری ارائه دهید و بتوانید نیازهای منطقی و معقول مشتریان را برآورده نمایید، مشخص می‌شود به کاری که انجام می‌دهید ایمان دارید و در مسیر درستی قدم برمی‌دارید، همین امر موجب می‌شود تا رقبای بزرگتری را برای مبارزه بطلبید.

4- در مورد حرف‌هایی که می‌زنید، صادق باشید و به قول‌هایی که می‌دهید عمل کنید

از طرف دیگر، اگر به حرف‌ها و قول‌هایی که می‌دهید پایبند نباشید، آبرو و شهرت شما به خطر می‌افتد و در نهایت ممکن است استارتاپ شما به شکست بیانجامد.

5- کلمه "نه" را به عنوان پاسخ نهایی برداشت نکنید

"نه" ضرورتاً به معنی " نه برای همیشه" نیست" . مهم است بفهمید که چرا برخی‌ها به شما می‌گویند " نه". اگر دلیل این موضوع را بفهمید، اطلاعاتی در اختیار شما قرار می‌گیرد که به کمک آن می‌توانید تغییرات لازم را در خصوص محصولات یا خدمات خود اعمال نمایید تا در نهایت بتوانید پاسخ " بله " را دریافت نمایید.

6- برای هر چیز مهمی، اهداف کوتاه و بلند مدت در نظر بگیرید

تنظیم هدف برای رسیدن به موفقیت می‌تواند بسیار حائز اهمیت و حیاتی باشد، با این کار می‌توانید معیارهای سنجش خود را بدست بیاورید. علاوه بر اهداف بلند مدت و اهداف مربوط به کسب و کار، اهداف کوتاه مدتی را هم در زندگی شخصی خود تنظیم کنید. برای ذهن ما خوب است که دستاورهای روزانه را ببیند و آن دسته از اهدافی را که توانسته به آن‌ها دست پیدا کند را از لیست هدفگذاری‌هایش خط بزند. این کار رضایتمندی زیادی را در فرد ایجاد می‌کند.

7- قدر خود را بدانید

باید مقرون به صرفه باشید اما نه به قیمت ارزان فروختن خودتان. تاریخچه موفقیت‌های پیشین خود را به اشتراک بگذارید. ممکن است لازم باشد کالاها و خدمات را به قیمت‌ کمتری نسب به رقبای خود عرضه کنید، اما این به آن معنا نیست که باید " آن‌ها را  مفت و ارزان ببخشید."

8-  کار خود را با حداقل منابع مالی آغاز کنید

ممکن است به سرمایه قابل توجهی دسترسی نداشته باشید، اما  اگر بتوانید با زبان و گفتار، اشتراک‌گذاری اطلاعات آنلاین ویا شبکه‌های اجتماعی و غیره، اعتباری کسب کنید و موفق شوید، می‌توانید کسب و کاری راه بیاندازید و سرمایه هم به دنبال آن خواهد آمد. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟