نوآورترین کشورهای جهان کدامند؟
 16 کشور برتر نوآور در جهان!
هر ساله گزارشی از سوی مجمع جهانی اقتصاد تحت عنوان WEF در خصوص رقابت‌پذیری جهانی منتشر می‌شود. این گزارش در واقع به بررسی وضعیت اقتصادی جهان می‌پردازد که یکی از شاخص‌های آن نوآوری است. کشورهای مختلف از نظر این شاخص مورد بررسی قرار می‌گیرند و با امتیازاتی که به آن‌ها تعلق می‌گیرند، رتبه‌بندی می‌شوند.

1606683296_1_0.gif

از سال 2008، دانشگاه کرنل (Cornell) و سازمان جهانی مالکیت فکری، شاخص سالانه نوآوری جهانی را منتشر می‌کند که اساساً مربوط به رتبه‌بندی نوآورترین کشورها در جهان می‌باشد. برندگان امسال هم با صدرنشینی در این فهرست بیگانه    نیستند، آن‌ها  در 7 دسته کلی: تحقیق، زیرساخت‌ها، نهادها، بازار و پیچیدگی کسب و کار، و تعهد به دانش و خلاقیت برتری داشتند.

مطلب پیشنهادی

۵ علامتی که نشان می‌دهند تیم شما فاقد تفکر چابک است!
تفکر چابک، عامل تولید محصولات با کیفیت و کم هزینه!

نوآورترین کشورها خلاقیت را آموزش می‌دهند، قوانین  پیشرو را اجرا می‌کنند، هوشمندانه به کسب و کار می‌پردازند و مطابق با آخرین روش‌های علمی زندگی می‌کنند.

16- هنگ کونگ

این منطقه بیشتر به دلیل کاهش ثبت اختراع و نمرات تحصیلی، از سال 2013 به اندازه 9 پله سقوط داشته است و هر سال تنزل می‌کند. بهرحال، هنگ کونگ هنوز نقش مهمی را در اقتصاد جهانی ایفا می‌کند، بخصوص به دلیل زیرساخت و قدرتی که در سرمایه‌گذاری و ایجاد فرصت‌های تجاری  در بازار دارد.

15- فرانسه

این گزارش حاکیست کشور فرانسه که بزرگترین نقطه قوتش در دسته‌ پیچیدگی بازار، بخصوص در معاملاتی با سرمایه‌گذاری خطرپذیر است، از سال 2016 سه پله ارتقاء داشته است.

14- ژاپن

کشور ژاپن که به خاطر بخش تولید و فناوری معروف است، دارای بالاترین درجه‌بندی در ثبت اختراع و زیرساخت می‌باشد.

13- ایسلند

 هدف اصلی این کشور پس از  پشت سر گذاشتن بحران‌های مالی، ذخیره‌سازی داده‌های اینترنتی جهانی است. ایسلند برای سومین سال متوالی در رده 13ام لیست نوآورترین کشورهای جهان قرار دارد.

12- لوکزامبورگ

جدیدترین رتبه این کشور کوچک به خاطر امتیازات بالای آن در زمینه محصولات خلاقانه همچون فیلم‌های ویژه و کتاب‌های چاپی می‌باشد.

11- جمهوری کره

طبق این شاخص، بزرگترین دارایی کره جنوبی در بخش آموزش و پرورش این کشور است. کره همچنین رشد چشمگیری در تحقیق و توسعه داشته است.

10- ایرلند

ایرلند از سال 2016 در این رده‌بندی سه پله سقوط داشته است، ایرلند هنوز هم به خاطر زیرساخت‌ها و خروجی‌های خلاقانه خود همچون فرهنگ پررونق طراحی شناخته شده می‌باشد.

9- آلمان

این کشور در بالای لیست ایجاد ثبت اختراع قرار می‌گیرد و دارای خروجی فناوری قوی به خصوص در حوزه فناوری خودرو است.

8- فنلاند

اگرچه فنلاند در سال‌های اخیر جزو 5 کشور بالای لیست بوده است، اما امسال به دلیل تنزل رتبه بندی در فناوری و تحقیقات، اندکی سقوط داشته است. با این وجود این کشور هنوز رتبه اول را در آموزش و پرورش دارد.

7- سنگاپور

سنگاپور یکی از کشورهایی است که به طور پیوسته در رتبه‌های بالا قرار دارد. این کشور به خاطر محیط سیاسی و پایداری اکولوژیکی خود معروف است.

6- دانمارک

دانمارک به دلیل سیستم کارآمد دولتی، حجم بالای تحقیقات و کیفیت آموزش عالی خود در این زمینه پیشرو می‌باشد. این کشور از سال 2016 دو پله ارتقاء داشته است.

5- انگلستان

موفقیت انگلستان در زیرساخت‌ها، این کشور را تقریباً در بالای لیست قرار داده است. اما این کشور امتیاز پایینی در آموزش و بهره‌وری دارد.

4-  ایالات متحده

این کشور از سال 2016 رتبه چهارمی خود را حفظ کرده است، و دلیلش هم قدرت بازارهای این کشور با رویکرد جهانی، ارزش معاملات سهام و اجرای گسترده فناوری اینترنت آن می‌باشد.

3- هلند

هلند با وجود حجم بالای اختراعات ثبت شده، در بالای رتبه‌بندی پیچیدگی کسب و کار قرار می‌گیرد. این کشور همچنین از نظر دسته‌‌بندی خروجی‌های فناوری و دانش که شامل مواردی همچون اختراعات و علائم تجاری می‌شوند، تقریباً در بالای لیست قرار می‌گیرد.

2- سوئد

دانشگاه‌های کارآمد و خوب طراحی شده و فارغ‌التحصیلانی با دستاوردهای بالا، جایگاه این کشور را در شش سال گذشته در مقام سومی حفظ کرده است.

1- سوئیس

این کشور به خاطر اقتصاد مبتنی بر دانش و قابلیت تبدیل تفکرات نوآورانه به پروژه‌های سودآور، توانسته از سال 2011 مقام اول را به خود اختصاص دهد. برای مثال، بانک محلی USB در حال حاضر از واقعیت مجازی برای نمایش سرمایه‌گذاری سهام به مشتریانش استفاده می‌کند.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟