راه‌های افزایش خلاقیت در کسب‌وکار
اگر می‌خواهید جزو افراد خلاق باشید؛ این ده مطلب را بخوانید!
آیا خلاقیت ارثی است؟ آیا خلاقیت به هوش افراد بستگی دارد؟ کدام روش‌ها و تمرین‌ها می‌توانند کمی خلاقیت ذهنی ما را افزایش بدهند؟ برای خلاقیت در کار چه باید کرد؟ ده مطلب زیر پاسخ این سوالات را می‌دهند.

1606683296_1_0.gif

۱۱ تفاوت آدم‌های مشغول با آدم‌های خلاق

چند سال پیش، یک روز را با کیلیان جورنت مرد شماره یک کوه‌نوردی جهان گذراندم. او در مورد تفاوت‌های زندگی در کوه‌ها و شهر‌ها برایم گفت. کیلیان بیشتر عمر خود را در کوه‌ها گذرانده است و سال بعد هم تصمیم داشت به اورست صعود کند.

این ده مورد خلاقیت شما را نابود می‌کنند

کارآفرینان موفق افرادی هستند که تمام فکرشان صرف تولید محصول یا سرویس‌های اولیه نمی‌شود. این افراد از بدو راه‌اندازی کسب‌وکار نوبنیان خود تا رسیدن به هدفی که به دنبال آن هستند، خلاقیت را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند.

استاد هاروارد به شما یاد می‌دهد چگونه خلاق باشید!

نوآوری یک مفهوم هیجان‌برانگیز است. ما همواره مردم و شرکت‌هایی که محصولاتی را تولید می‌کنند که دیگران تاکنون موفق به طراحی آن‌ها نشده‌اند را مورد تحسین قرار می‌دهیم. نه آن‌هایی که همواره به دنبال آن هستند تا از روی نمونه‌های موجود تقلید کرده و کپی‌برداری کنند. بسیاری از ما در آرزوی آن هستیم که روزی جزء پیشگامان باشیم.

۶ تمرین ذهنی استیو جابز برای افزایش خلاقیت

آنچه که ممکن است در مورد افراد بسیار موفق و خلاقی همچون استیو جابز نادیده گرفته شود این است که راز موفقیت این گونه افراد در روش استفاده از ذهنشان است. جابز به غیر از آن که در دنیای فناوری یکه‌تاز بود، در پرورش و استفاده از ذهن خود نیز مهارت داشت و از مدیتیشن برای افزایش کارایی و خلاقیت و کاهش استرس استفاده می‌کرد.

۱۰ نکته برای خلاقیت بیشتر در طراحی محل کار

طراحی مهم است؛ فرض کنید از محل کار خود مرخصی گرفته‌اید تا یک مسافرت لذت‌بخش را تجربه کنید. حال اگر هتلی که قصد اقامت در آن را دارید از لامپ‌های فلورسنت استفاده کند و دیوارهای آن خاکستری یکنواخت و کسل‌کننده باشد، چه احساسی به شما دست می‌دهد؟

چگونه یک کسب‌وکار خلاقیت‌محور را راهبری کنیم؟

رئیس پیکسار در یک گفت‌وگوی اختصاصی چهارساعته رازهای خود را در شرکت پیکسار به اشتراک می‌گذارد. در ادامه هشت راز را می‌خوانید.

آیا ذهن دانشمندان با ذهن هنرمندان تفاوت دارد؟

در بین ما آدم‌ها همیشه این دیدگاه کلیشه‌ای وجود دارد که دانشمندان بیشتر منطقی هستند و کمتر به هنر و خلاقیت علاقه نشان می‌دهند، و از سوی دیگر هنرمندان در مقایسه با دیگران منطق کمتری دارند. در پی کشف افسانه ذهن هنرمندان و دانشمندان در می‌یابیم که آیا این گفته صحت دارد یا در این مورد به خطا رفته‌ایم.

چرا خوشحالی مانع خلاقیت می‌شود؟

ابرشرکت‌هایی که مصمم هستند کارمندانی خلاق‌تر و پرکارتر داشته باشند، به عنوان راهکار روی شادی آنان تمرکز می‌کنند. «مدیر ارشد شادی» پست جدیدی است که از سوی شرکت‌های زیادی یک شغل واقعی محسوب می‌شود. «مدیر ارشد شادی» باور دارد که کارمندان خوشحال کارمندان بهتری هستند.

۱۰ پوستر تبلیغاتی خلاقانه که چند باره باید دید!

اصل اول تبلیغات نوین این جمله است: «در تاثیر اولین نگاه، هیچ شانس دوباره‌ای وجود ندارد.» در این مقاله 10 پوستر تبلیغاتی را به نمایش گذاشته‌ایم که شما را مجبور به نگاه دوباره می‌کند.

برای ایده‌های خلاقانه بزرگان را فراموش و به سراغ کودکان بروید!

با این‌که هر کس در هر سن و هر مکانی می‌تواند ایده‌های خلاقانه و الهام‌بخش ارائه دهد، اما اگر می‌خواهید ایده‌های بزرگ و پیش‌رو در حوزه نرم‌افزارها و خدمات همراه در اختیار داشته باشید، بهترین و خلاقانه‌ترین ایده‌ها را باید از کودکان دریافت کنید.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟