چگونه در دهه دوم زندگی پول‌دار شویم؟
اگر می‌خواهید قبل از ۳۰ سالگی میلیونر شوید، این ۱۱ کار را انجام دهید
آیا شما هم می‌خواهید تا قبل از 30 سالگی میلیونر شوید؟ البته این آرزو محال نیست ولی انجام آن هم کار ساده‌ای نیست. معمولاً افراد مختلف روش‌های متفاوتی را برای رسیدن به این هدف امتحان می‌کنند، اما در اینجا توصیه‌های مهمی را عنوان می‌کنیم که می‌توانند در این مسیر به شما کمک کنند.

1606683296_1_0.gif

استیو سایبالد (Steve Siebold) میلیونر خودساخته‌ای که در مورد بیش از 1200 تن از ثروتمندترین افراد جهان مطالعه کرده است، تاکید می‌کند " در اقتصاد بازار آزاد، هر کسی می‌تواند هر اندازه که بخواهد پول دربیاورد."

مطلب پیشنهادی

۷ عادت اسرارآمیز میلیونرهای خودساخته!
عادت‌های ارزشمندی که ما را میلیونر می‌کنند!

این گفته در مورد افرادی که دهه دوم زندگی خود را سپری می‌کنند، نیز صدق می‌کند. برای این که به شما کمک کنیم تا قبل از 30 سالگی میلیونر شوید، 11 توصیه از افرادی که در جوانی میلیونر شده‌اند و کسانی که در مورد صدها میلیونر خودساخته مطالعه کرده‌اند را گلچین نموده‌ایم. ما نمی‌توانیم میلیونر شدن شما را تضمین کنیم، اما انجام این کارها هیچ آسیبی به شما نمی‌رساند:

1- روی درآمد تمرکز کنید

گرنت کاردان (Grant Cardone) ( کسی که در سن 21 سالگی بدهکار و ورشکسته بود و توانست تا قبل از 30 سالگی به یک میلیونر خود ساخته تبدیل شود) می‌نویسد " محیط اقتصادی امروز نمی‌تواند مانع شما برای میلیونر شدن باشد، اولین قدم این است که روی افزایش درآمد خود تمرکز و آن را تکرار کنید. درآمد من 3000 دلار در ماه بود و نه سال بعد به 20 هزار دلار در ماه رسید. اگر پول را دنبال کنید، شما را مجبور می‌کند درآمد را کنترل کرده و فرصت‌ها را ببینید." کسب درآمد بیشتر، اغلب به حرف آسان است تا به عمل، اما اکثر آدم‌ها گزینه‌هایی را دارند.

2- جریان‌های چندگانه مختلف از درآمد ایجاد کنید

یک روش برای کسب درآمد بیشتر افزایش جریان‌های درآمدی است. توماس کورلی در مطالعات 5 ساله خود از میلیونرهای خودساخته دریافت که اکثر آن‌ها جریان‌های چندگانه درآمدی دارند: 65 درصد سه جریان درآمدی، 45 درصد 4 جریان درآمدی و 29 درصد پنج جریان درآمدی یا بیشتر داشتند. این جریان‌های اضافی شامل اجاره ملک، سرمایه‌گذاری در بازار سهام، و مالکیت شراکتی در کسب و کارهای جانبی بوده است. او می‌نویسد :"به نظر می‌رسد سه جریان درآمدی، عدد جادویی میلیون‌های خودساخته باشد، اما هر چه جریان‌های درآمدی بیشتری را در زندگی بسازید، جایگاه مالی شما امن‌تر خواهد بود."

3- برای سرمایه‌گذاری پس‌انداز کنید؛ برای پس‌انداز، پس‌انداز نکنید

" تنها دلیل برای پس‌انداز پول، سرمایه‌گذاری آن است. پول‌های پس‌انداز خود را در حساب‌های امن بگذارید. هرگز از این حساب‌ها برای هیچ کاری استفاده نکنید، حتی در مواقع ضروری. این کار باعث می‌شود که مرحله اول ( افزایش درآمد) را ادامه دهید." نکته‌ای که در مورد پس‌انداز مداوم پول وجود دارد این است که این کار را به صورت خودکار انجام دهید. حسن کار به این است که شما حتی رنگ آن پول را نمی‌بینید و یاد می‌گیرد که بدون آن زندگی خود را اداره کنید.

4- قاطع و مصمم باشید

تاکر هیوز (Tucker Hughes) کسی که در سن 22 سالگی میلیونر شد، می‌گوید " از خستگی ناشی از تصمیم (decision fatigue) اجتناب کنید. توجه، یک منبع روزانه محدود است و می‌تواند در بهره‌وری یک تنگنا محسوب شود. مهم نیست که استقامت ذهنی با گذشت زمان توسعه پیدا می‌کند، همیشه آستانه‌ای وجود دارد که شما در آنجا می‌شکنید و تلاش‌های باقیمانده شما برای آن روز به کمتر از حد مطلوب می‌رسد. " قدرت ذهنی خود را با تصمیم‌گیری‌های برگشت‌پذیری که به سرعت انجام می‌گیرند، حفظ کنید و برای عمل‌های که تکرار شونده هستند برنامه‌ریزی کنید به گونه‌ای که بتوانید کارهای ساده‌تر را به صورت خودکار انجام دهید. " هیوز تنها کسی نیست که به قاطع و مصمم بودن و و گسترش آن باور دارد. بعد از مطالعه روی 500 میلیون نفر، ناپولیئن هیل دریافت که این ویژگی را همه میلیونرها داشته‌اند.

5- خودنمایی نکنید، خودتان را نشان دهید

کاردان می‌نویسد " من تا زمانی که کسب و کارها و سرمایه‌هایم جریان‌های درآمدی چندگانه امنی برایم ایجاد نکردند، اولین ساعت و ماشین گرانقیمت خود را نخریدم. سعی کنید به خاطر اخلاق کاریتان شناخته شوید نه به خاطر زلم زیمبوهایی که می‌خرید."

6- دیدگاه خود را در مورد پول تغییر دهید

استیو سایبالد می‌گوید " ثروتمند شدن با طرز فکر و باورتان به پول درآوردن شکل می‌گیرد." او که یک میلیونر خودساخته است می‌گوید " رمز و راز همیشه در یک چیز است: فکر کردن"

7- روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید

هیوز می‌نویسد " ایمن‌ترین سرمایه‌گذاری که تاکنون انجام داده‌ام، سرمایه‌گذاری روی آینده‌ام بوده است. حداقل 30 دقیقه در روز مطالعه کنید، هنگام رانندگی به پادکست‌های مربوط به کارتان گوش دهید و به دنبال مربیان باشور و نشاط باشید. لازم نیست در رشته خود استاد باشید، باید یک نابغه همه مرده حلاج باشید که می‌تواند درباره هر موضوعی چه مالی، چه سیاسی یا ورزشی سخن بگوید. مثل هوا از علم و دانش استفاده کنید و یادگیری را در راس کارهای دیگرتان قرار دهید."

8- حقوق‌های ماهیانه ثابت را رها کنید

افراد ثروتمند معمولاً ارباب خودشان هستند و حقوق ماهیانه خودشان را تعیین می‌کنند. سایبالد می‌نویسد :" فقط کارمندان نیستند که برای دریافت حقوق ماهیانه خود ساعت ورود و خروج می‌زنند، برای اکثر آدم‌ها این کندترین مسیر برای موفقیت و رفاه است، که ایمن‌ترین راه محسوب می‌شود. اما انسان‌های بزرگ می‌دانند که ارباب خود بودن سریع‌ترین جاده برای رسیدن به ثروت است." کسانی که در سطح جهانی مطرح می‌شوند کسب و کارهایی را راه‌ می‌اندازند و بخت و اقبال خود را می‌سازند، اما آدم‌های متوسط به دنبال حقوق‌های ثابت هستند و فرصت بدست آوردن و اندوختن ثروت‌های بزرگ را از دست می‌دهند. توده مردم زندگی خود را با یک وضعیت مالی بخور و نمیر و ماندن در شغل‌هایی با حقوق و دستمزد نسبتاً کم و افزایش حقوق سالیانه تضمین می‌کنند.

9- اهداف را تعیین کنید و دستیابی به آن‌ها را تجسم نمایید

اگر می‌خواهید پول بیشتری به دست بیاورید، باید هدف مشخصی داشته باشید و سپس برای رسیدن به آن هدف برنامه‌ریزی کنید. پول به یکباره ظاهر نمی‌شود باید برای آن کار کنید. افراد ثروتمند راه کسب ثروت را انتخاب می‌کنند. میلیونر خود ساخته شدن نیاز به تمرکز، شجاعت، علم و تلاش زیاد دارد و این کار امکان‌پذیر است اگر اهداف صحیح و دیدگاه روشنی داشته باشید. دلیل شماره یک اکثر آدم‌هایی که به خواسته‌های خود نمی‌رسند، این است که نمی‌دانند چه می‌خواهند. افراد ثروتمند مشخصاً می‌دانند که پول و ثروت می‌خواهند."

10- با کسانی که تحسینشان می‌کنید، در ارتباط باشید

 اندرو کارنگی، شخصی که از هیچ شروع کرد و به ثروتمندترین فرد آمریکا تبدیل شد، کسب تمام ثروتش را بر اساس یک اصل می‌داند: مغز متفکر.

راهش این است که کاری کنیم دور و برمان را افراد با استعداد پُر کنند، چرا که وجود چندین ذهن خلاق و باهوش به مراتب قدرتمندتر از یک ذهن است. به‌علاوه، ما همیشه شبیه کسانی می‌شویم که با آن‌ها ارتباط داریم، به همین دلیل است که افراد ثروتمند تمایل دارند با کسانی معاشرت کنند که آن‌ها هم ثروتمند هستند. معاشرت و قرار گرفتن در معرض کسانی که موفق‌تر از شما هستند، موجب می‌شود که تفکر خود را گسترش دهید. واقعیت این است که میلیونرها در مقایسه با آدم‌های رده متوسط تعریف متفاوتی از پول دارند و با بودن در حضور آنان چیزهای زیادی عایدتان خواهد شد.

11- برای رقم‌های بالا هدف‌گیری کنید

بزرگترین اشتباه مالی یک فرد این است که بزرگ فکر نمی‌کند، ما شما را تشویق می‌کنیم که به عدد و رقم‌های بالاتر فکر کنید. در این دنیای خاکی هیچ محدودیتی برای پول وجود ندارد، فقط محدودیت افرادی را داریم که بزرگ فکر می‌کنند.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟