ترفندهای موفقیت در مصاحبه کاری
اگر می‌خواهید در مصاحبه شغلی قبول شوید؛ این ده مطلب را بخوانید!
اگر بهترین رزومه دنیا را داشته باشید و به انواع مدرک‌ها و مهارت‌های فنی و تجربه کاری نیز مجهز باشید؛ باز هم اگر در مصاحبه شغلی‌تان اشتباه کنید؛ استخدام نمی‌شوید. برای موفقیت در یک مصاحبه شغلی باید نکاتی را رعایت کنید و از گفتن برخی جملات اجتناب و در عوض برخی جملات دیگر را مدام تکرار نمایید. اگر در آستانه یک مصاحبه شغلی هستید؛ نکات گفته شده در ده مطلب زیر شانس موفقیت شما را افزایش می‌دهند.

1606683296_1_0.gif

۱۰ جمله‌ای که نباید در یک مصاحبه شغلی بگویید!

برخی از افراد جویای کار اغلب در مصاحبه‌های شغلی خود، بدون فکر صحبت‌هایی می‌کنند که می‌تواند آینده شغلی و فرصتی که در اختیار دارند را به کلی از بین ببرد. آمادگی، آگاهی و بالا بردن اطلاعات در این زمینه می‌تواند تا حد زیادی استرس افراد را کاهش داده و آن‌ها را برای مذاکره با فرد مصاحبه‌کننده آماده نماید.

۵ اشتباه رایج زبان بدن در هنگام مصاحبه

مردم پیش از آن‌که به یک جلسه مصاحبه بروند، در ارتباط با سوالات مشترکی که ممکن است از آن‌ها پرسیده شود و پاسخ‌هایی که باید به طرف مقابل خود ارائه کنند؛ تحقیق می‌کنند. اما اعتماد به نفس پایین یا بالا و حرکاتی که در زمان انجام مصاحبه از خود نشان می‌دهید؛ ممکن است شانس به دست آوردن یک کار را دوچندان کرده یا بالعکس شانس به دست آوردن یک شغل را از میان ببرند.

10 نکته کلیدی برای موفقیت در مصاحبه دکتری

در حالی که بسیاری از افراد در این وقت سال، هنوز در حال و هوای تعطیلات نوروزی به سر می‌برند، داوطلبان کنکور نیمه‌متمرکز دکتری، در تب و تاب انتخاب رشته و فرایند مصاحبه هستند.

اگر دوست دارید استخدام شوید؛ این سه جمله کوتاه را یاد بگیرید!

این تصور که هرچه مدت زمان مصاحبه استخدامی بیشتر باشد، شانس به‌دست آوردن شغل بالاتر می‌رود؛ غلط و نادرست است. خیلی‌ها وقتی برای مصاحبه می‌روند تا جایی که می‌توانند گوش مصاحبه‌کننده را به‌کار می‌گیرند با این تصور که امتیاز بالاتری برای کسب شغل موردنظر به‌دست می‌آورند.

در کمتر از یک دقیقه بیشترین تاثیر را در اولین ملاقات خود داشته باشید!

برای همه ما مهم است که بدانیم دیگران در مورد ما چه فکری می‌کنند، بخصوص در اولین ملاقات با دیگران دوست داریم به گونه‌ای رفتار کنیم که به دل آن‌ها بنشینیم و حس خوبی در آن‌ها ایجاد کنیم. زبان بدن و کلمات ما در ثانیه‌های اول ملاقات، می‌توانند روی نظر دیگران تاثیر بگذارند. حال ببینیم که چگونه می‌توانیم در کمترین زمان بیشترین تاثیر را روی فرد مقابلمان بگذاریم.

۱۵ راز زبان بدن افراد موفق

بدن ما زبان مخصوص خودش را دارد و الفاظ آن همیشه محبت‌آمیز نیستند. زبان بدن شما به احتمال زیاد بخش جدایی‌ناپذیر وجود شما است، تا جایی که ممکن است حتی فکرش را هم نکنید. پس اگر تاکنون به فکر زبان بدن خود نبوده‌اید، وقت آن رسیده کاری کنید چون ممکن است در حرفه‌تان تاثیر منفی بگذارد.

آدم‌ها با این 7 چیز شخصیت شما را قضاوت می‌کنند!

بعضی‌ها سعی می‌کنند به خیال خودشان طوری رفتار کنند یا حرف بزنند که نیت قلبی‌شان مشخص نشود، غافل از این که نشانه‌هایی وجود دارند که افراد از روی آن‌ها می‌توانند به راحتی به شخصیت و منش آن‌ها پی ببرند و آن‌ها را به قضاوت بنشینند. اطلاع از ویژگی‌های شخصیتی فرد مقابل می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری‌های مهم زندگی کمک نماید.

از این ۵ اشتباه بزرگ در هنگام استخدام کارمندان IT اجتناب کنید

یافتن افراد مناسب برای استخدام در بخش فناوری اطلاعات می‌تواند کار دشواری باشد، و اگر در این زمینه اشتباه کنید، پیامدهای آن قابل توجه‌ خواهند بود. به گفته وزارت کار آمریکا، استخدام‌های نامناسب حداقل 30 درصد حقوق و دستمزد اولیه سالانه هزینه برمی‌دارند، اما اعتقادها بر این است که این مقدار بسیار بیشتر می‌باشد و اشتباهی در این خصوص صورت می‌گیرد به گونه‌ای است که شرکت‌ها نمی‌توانند به راحتی در بازار رقابتی امروزی از پس آن بربیایند.

۱۰ مهارتی که باعث استخدام و افزایش حقوق می‌شوند!

آیا به دنبال آن هستید تا در سال آینده میزان حقوق دریافتی خود را افزایش دهید؟ آیا به دنبال پیدا کردن شغل تازه‌ای هستید؟ اگر چنین است باید بدانید در زمان آماده کردن یک رزومه، اگر مهارت‌های روز بازار را به روزمه شخصی خود اضافه کنید، آن‌گاه یک افزایش سطح دستمزد را در چک ماهیانه خود مشاهده خواهید کرد. اما در حال حاضر چه مهارت‌هایی مورد توجه شرکت‌ها قرار دارد؟

منتشر شد: کتاب الکترونیکی « فقط ۶ ثانیه برای استخدام فرصت دارید»

شاید باور نکنید اما برای تاثیرگذاری یک روزمه یا استخدام فقط ۶ ثانیه فرصت دارید! مجموعه مقاله‌های این کتاب الکترونیکی به شما آموزش می‌دهد در این ثانیه‌های مهم و کوتاه چه بگویید و چه نگویید!

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟