مهارت‌های زیربنایی برای کار طولانی‌مدت
با این ۸ کار دل مدیرتان را به دست بیاورید!
اگر مقاله چگونه یک رزومه‌ حرفه‌ای برای استخدام بنویسیم؟ را مطالعه کرده باشید، به یاد دارید که در آن مقاله به معرفی نکاتی پرداختیم که باعث می‌شوند، روزمه قدرتمندی را آماده کنید. اما در این مقاله در نظر داریم، نکاتی را برای شما تشریح کنیم که مورد توجه کارفرمایان است. این مقاله به جویندگان کار کمک می‌کند تا سطح مهارت‌های حرفه‌ای خود را افزایش دهند و همچنین به کارفرمایان نیز کمک می‌کند تا معیار خود برای استخدام افراد را هدفمند سازند.

1606683296_1_0.gif

فراغت از تحصیلات عالی به معنای آن است که اکنون باید به بهترین شکل ممکن از تمامی ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل خود استفاده کرده تا شغل مورد نظر خود را پیدا کنید. حضور فعالانه اما هدفمند در شبکه‌های اجتماعی، به کارگیری درست منابع دیجیتالی آنلاین و تعامل نزدیک با حوزه‌ای از تجارت که در نظر دارید در آن وارد شوید به شما کمک می‌کند تا شغل متناسب با علاقه و تخصص خود را پیدا کنید. بر اساس مطالعات انجام گرفته، کارفرمایان به دنبال افرادی هستند که هشت مهارت کلیدی زیر را در اختیار داشته باشند.

مهارت ویژه در معاشرت با دیگران

امروزه به دلیل آنکه شبکه‌های اجتماعی و گوشی‌های هوشمند به یکی از اجزاء اصلی زندگی انسان‌ها تبدیل شده‌اند، بسیاری از مردم از مهارت‌های مرتبط با ارتباط کلامی غافل شده‌اند. این فقدان مهارت کلامی زمانی خود را به وضوح نشان خواهد داد که در یک مصاحبه استخدامی روبروی مسئول گزینش قرار می‌گیرد. مهارت کلامی نه تنها در زمان مصاحبه به یاری شما خواهد آمد، بلکه زمانی که به عنوان فروشنده یک محصول با مشتریان خود ارتباط کلامی برقرار می‌کنید، باعث افزایش میزان فروش می‌شود. این افزایش فروش باعث می‌شود تا رییس شما دیدگاه مثبتی در ارتباط با شما پیدا کند. رشته‌های مهندسی‌نرم افزار به خوبی به این حقیقت اشراف دارند که در پروژه‌های نرم‌افزاری ارتباط و تعامل سازنده با مشتری تا چه اندازه در پیشبرد درست کارها و مهم‌تر از آن در به دست آوردن یک پروژه مفید واقع می‌شود. قدرت بالا در مهارت های اجتماعی نشان از هوش فردی شما دارند و به مدیر شما نشان می‌دهند شما در انجام کارها مشکل خاصی ندارید.

مطلب پیشنهادی

چگونه یک کارآفرین پاره‌وقت موفق باشیم؟
۱۲ ترفند برای تضمین موفقیت

توانایی انجام گروهی کارها

امروزه شرکت‌های بزرگ و حتا شرکت‌های کوچک به دنبال مهندسان یا متخصصان منفرد نیستند. شرکت‌ها به دنبال افرادی هستند که ضمن در اختیار داشتن تخصص این توانایی را داشته باشند تا در قالب یک تیم پروژه ساخت یک محصول را به سرانجام برسانند. این افراد باید بتوانند بدون هیچ‌گونه مشکلی در غالب یک تیم با یکدیگر کار کنند. شما باید بتوانید با یک تیم تعامل اجتماعی خوبی داشته باشید. به عبارت دقیق‌تر این مهارت از تمامی مهارت‌هایی که ممکن است در اختیار داشته باشید، حائز اهمیت‌تر است. در اکثر شرکت‌ها شما باید این توانایی را داشته باشید تا با مسئول پروژه که به احتمال زیاد تحلیل‌گر پروژه نیز هست یک ارتباط خوب و منطقی برقرار کنید. مهارت انجام کارها در غالب یک تیم امروزه به یک اصل جهانی تبدیل شده است و بسیاری از شرکت‌های بزرگ همچون اپل به این فاکتور توجه ویژه‌ای دارند.

مطلب پیشنهادی

اگر جویای کار هستید؛ این اپلیکیشن‌ها کمک‌تان می‌کنند!

توانایی اخذ تصمیمات و اخلاقمداری

نزدیک به هشتاد و یک درصد کارفرمایان سراسر جهان به دنبال کارمندانی هستند که قدرت تصمیم‌گیری داشته باشند، نه اینکه همانند یک کامپیوتر منتظر اجرای دستورالعمل‌های بعدی باشند. افرادی که قدرت تصمیم‌گیری دارند، در عمل نشان می‌دهند از سطح قابل قبولی از هوش برخوردار هستند. نکته دیگری که در این رابطه وجود دارد و بسیاری از شرکت‌ها و کارفرمایان به آن اهمیت می‌دهند به اخلاق باز می‌گردد. شرکتی همچون مایکروسافت اخلاق را یک اصل بنیادی برای انتخاب نیروهای متخصص بر می‌شمارد. افرادی که فاقد اخلاق هستند حتا اگر از سطح بالایی از مهارت‌ها برخوردار باشند باز هم پایبند به اصول شرکت نبوده و در بیشتر موارد نمی‌توان روی آن‌ها حساب باز کرد.

مطلب پیشنهادی

اگر دوست دارید استخدام شوید؛ این سه جمله کوتاه را یاد بگیرید!

آگاهی و شناخت درست درباره مهارتهای مورد نیاز

در مقاله چگونه یک رزومه‌ حرفه‌ای برای استخدام بنویسیم؟ به شما گفتیم یک روزمه قدرتمند برگ برنده شما برای دریافت یک شغل به شمار می‌رود. اما اگر به اطراف خود نگاه کنید، ممکن است متخصصان بسیاری را با دانش بالا پیدا ‌کنید. اما طیف گسترده‌ای از این افراد آن‌گونه که باید قادر نیستند دانش خود را در دنیای واقعی به منثه ظهور بگذارند. بر همین اساس ضروری است درک درستی از موقعیت شغلی پیدا کنید که در شرکت هدف به دست خواهید آورد.

مطلب پیشنهادی

۵ اشتباه کوچک که مانع رسیدن به موفقیت می‌شوند
برای باز کردن درهای موفقیت به این نکات ریز توجه کنید

مسئولیت هدایت یک تیم

اگر سابقه سرپرستی و هدایت یک تیم را در کارنامه خود دارید، این موضوع نشان می‌دهد شما فرد با انگیزه‌ای هستید که می‌تواند از عهده اتخاذ تصمیمات مهم آن هم در موقعیت‌های مهم به خوبی بر آید. مطالعات میدانی نشان داده‌اند، کارفرمایان زمانی که با افرادی روبرو می‌شوند که همه آن‌ها در سطح یکسانی از دانش با یکدیگر برابر هستند، همواره فردی را انتخاب می‌کنند که سابقه رهبری و مدیریت تیمی را در کارنامه خود دارند.

توانایی ارائه راهحلهای خلاقانه

بدون شک همه ما در هر حرفه‌ای که قرار داشته باشیم از افرادی که بتوانند راه‌حل‌های نوآورانه‌ای را ارائه کنند، استقبال می‌کنیم. بسیاری از شرکت‌ها به دنبال استخدام افرادی هستند که بتوانند ایده‌های جدید را ارائه کنند. ایده‌هایی که در آینده شرکت را با راهکارهای خلاقانه‌ای در مسیر پیشرفت قرار دهد. در این سطح متقاضیان کار بهتر است در مورد ایده‌های تازه‌ای که در ذهن دارند، کارفرمای خود را مطلع سازند. (البته به این نکته توجه داشته باشید که تمامی جزییات ایده خود را در اولین قرار فاش نکنید.)

مطلب پیشنهادی

چگونه یک رزومه‌ حرفه‌ای برای استخدام بنویسیم؟

کسب نمرات ممتاز در دورههای تحصیلی

در حالی که بسیاری از دانشجویان در دوران دانشگاهی بر کسب معدل بالا پافشاری بسیاری می‌کنند، اما واقعیت این است که این فاکتور به عنوان یک معیار تضمینی برای استخدام در بسیاری از شرکت‌ها لحاظ نمی‌شود. بخش عمده‌ای از شرکت‌ها به جای آنکه روی معدل متمرکز شوند، در جستجوی عملکرد فردی افراد هستند. تحقیقاتی که در این زمینه در کشور امریکا صورت گرفته، نشان می‌دهد، نزدیک به 91 درصد شرکت‌های امریکایی به جای آنکه به دنبال معدل فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باشند، به دنبال افرادی هستند که عملکرد انفرادی آن‌ها در سطح بالایی قرار داشته باشد. با این وجود برای تعدادی از شرکت‌ها معدل دارای اهمیت ویژه‌ای است، به طوری که شرکت‌ها داشتن معدل بالا را یک اصل مهم تلقی کرده و مهارت‌ها و استعدادهای فردی را در اولویت‌های بعدی خود قرار می‌دهند.

انگیزه

یک انسان با انگیزه فردی است که همواره ایده‌های جذاب و نوآورانه‌ای را پیشنهاد می‌کند. اگر مصاحبه‌های انجام گرفته از سوی بنیان‌گذار مایکروسافت را دیده باشید به خوبی اطلاع دارید که او همواره از افراد با انگیزه که می‌توانند ایده‌های جذابی را پیشنهاد کنند حمایت کرده است. افراد با انگیزه در عمل نشان می‌دهند در انجام وظایفی که به آن‌ها محول می‌شود، به ویژه زمانیکه در یک موقعیت جدید قرار می‌گیرند، در انتظار دریافت راهنمایی‌ها از رییس خود نیستند و قادر هستند، کارهایی که به آن‌ها سپرده شده است را به خوبی به سرانجام برسانند. داشتن انگیزه در کار نه تنها نشان می‌دهد شما یک فرد خلاق هستید، بلکه نشان می‌دهد شما به پیشرفت شرکتی که در آن مشغول به کار هستید اهمیت می‌دهید. به عبارت دیگر کارمندی نیستید که فقط به دنبال کسب منافع مادی است، بلکه ماهیت شرکت اهمیت بس والایی برای شما دارد. فرد با انگیزه این اطمینان را به رییس خود می‌دهد که آسوده خاطر می‌تواند روی کارهای مدیریتی خودش متمرکز شود و خیالش از جانب کارمندانش آسوده باشد.

=========================

شاید به این مطالب هم علاقه‌مند باشید:

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟