چگونه پولدارها پولدار باقی می‌مانند؟
 6 عادت افراد موفق برای حفظ موفقیت
این یک حقیقت است که اکثر ثروتمندان عادت‌های متفاوتی نسبت به مردم عادی دارند. با این حال، این عادت‌ها دور از دسترس نیستند وشانس موفقیت فرد را بهبود می‌بخشند. مسلم است که این عادت‌ها فقط مختص افراد ثروتمند نیستند و تقریباً هر کسی با اندکی تلاش می‌تواند آن‌ها را فرا بگیرند.

1606683296_1_0.gif

 دست یافتن به موفقیت دشوار است اما دشوارتر از آن حفظ این موفقیت است. اگر بخواهیم دقیقتر شویم باید ببینیم که افراد پس از رسیدن به موفقیت چگونه می‌توانند آن را حفظ کنند؟ در اینجا می‌خواهیم نگاهی عمیقتر و دقیقتر به عادت‌های مشترک اغلب افراد ثروتمند داشته باشیم که هم در رسیدن به موفقیت و هم در حفظ آن، نقش بسزایی دارند. با پروراندن چنین عاداتی در زندگی شخصی خودمان، با گذشت زمان می‌توانیم روی موفقیت پایدار سرمایه‌گذاری نماییم:

1- سحرخیزی

آیا می‌دانید نقطه مشترک زندگی آدم‌های مشهوری همچون اپرا وینفری- مجری معروف، ریچارد برانسون- بنیانگذار ویرجین گروپ، جک دورسی- هم بنیانگذار توییتر و تیم کوک- مدیر عامل اپل چیست؟ آن‌ها هر روز به طور منظم قبل از ساعت 5 صبح از خواب بیدار می‌شوند. آدم‌های با انگیزه همچون این افراد، صبح زود از خواب بیدار می‌شوند، چون روز کاری آنان با مسئولیت‌ها و تصمیم‌گیری‌های سخت عجین شده‌ و سحرخیز بودن به آنان کمک می‌کند تا آن آرامش فوق‌العاده را قبل از شروع معمول کسب و کار تجربه کنند. آن‌ها می‌دانند که سحرخیزی آنان را برای روزی که در پیش دارند، آماده می‌کند و باعث می‌شود این افراد باانگیزه‌ و شور و اشتیاق بیشتری نسبت به دیگران روز خود را آغاز نمایند.

2- هدفگذاری

شاید گمان کنید که وقتی کسی به موفقیت رسید، دیگر هدفگذاری برای او معنایی نخواهد داشت. هدفگذاری کاری است که این افراد در ابتدای راه انجام می‌دهند. اما در واقع، یکی از رازهای حفظ موفقیت بلند مدت افراد موفق و ثروتمند این است که آن‌ها همواره به هدفگذاری‌های خود ادامه می‌دهند تا باانگیزه باقی بمانند.

مطلب پیشنهادی

کتاب صوتی «۹ مرد موفق؛ ۹۰ رمز موفقیت»
ابتدا گوش کنید؛ بعد خرید کنید!

دانلود رایگان pdf کتاب «۹ مرد موفق، ۹۰ رمز موفقیت»

در ابتدا، هدف آن‌ها ممکن است پولدار شدن باشد. اما وقتی توانستند به این هدف مهم خود دست پیدا کنند، اهداف دیگر را مطابق با آن تنظیم می‌کنند. این هدف ممکن است مادی باشد، یا حرکتی به سمت انجام فعالیت‌های بشردوستانه. صرف نظر از هدفگذاری‌های مختلفی که دارند، ثروتمندان باسابقه می‌دانند که داشتن اهداف خاص می‌تواند برای آنان الهام بخش باشد تا روحیه کاری خود را با قدرت بیشتری  حفظ کنند.

3- یادگیری مستمر

رسیدن به موفقیت در وهله اول مستلزم آموزش‌های فراوان است. افراد در ابتدا باید امور تخصصی صنف خود را بیاموزد و دنباله‌روی رهبران آن صنعت باشد و خودشان را همواره با اخبار و اطلاعات مربوطه بروز نگاه دارند. بهرحال، عادت یادگیری چیزی نیست که بتوان آن را کنار گذاشت. آلبرت انیشتین می‌گوید: " روزی که دست از یادگیری بردارید، روز مرگ شما خواهد بود." افراد ثروتمند و باسابقه می‌دانند که اگر بخواهند همچنان در حوزه فعالیت خود باقی بمانند و موفق باشند، باید به یادگیری ادامه دهند. آن‌ها مقالات مختلف را می‌خوانند و از اخبار روز جهان باخبر هستند و خود را بروز نگاه می‌دارند و همچنان به دنبال منابعی هستند که بتوانند پایگاه دانش خود را گسترش دهند و از آن‌ الهام بگیرند.

4- استراحت

  بسیاری از ثروتمندان باسابقه یک راز غیرمنتظره برای موفقیت دارند که البته به پول مربوط نمی‌شود. این راز در مورد لذت بردن از زندگی و حفظ انگیزه برای ادامه کار است. به این ترتیب، این افراد عادت کرده‌اند که زمانی را به دور از کار برای استراحت و رفتن به تعطیلات اختصاص دهند تا بتواند دوباره سرحال و سرزنده به کارشان ادامه دهند. این کار به خاطر تنبلی آن‌ها نیست ، آن‌ها در واقع می‌خواهند در زمینه فعالیت خود موثرتر و کارآمدتر باشند. ثروتمندان باسابقه می‌دانند که با اندکی استراحت کردن می‌توانند با نیروی مضاعف و سرحالتر از قبل به کارشان بازگردند. پس این دوری از کار و وقت گذرانی با دوستان و یا رفتن به تعطیلات ارزشش را دارد.

5-  ارتباط با دیگران

به ندرت می‌توان آدم‌هایی را یافت که بدون کمک دیگران به افرادی ثروتمند و موفق تبدیل شده باشند. کسب ثروت نیازمند روابط و ارتباط‌های بسیار زیادی است. افراد ثروتمند برای آن که بتوانند همچنان از موفقیت خود لذت ببرند، یک عادت قوی را در خود می‌پرورانند و آن عادت برقراری روابط اجتماعی و ارتباط با دیگران است. این کار نه تنها به ایجاد معاملات و روابط تجاری بالقوه کمک می‌کند، بلکه موجب می‌شود تا این افراد ارتباط خود را با جامعه حفظ کنند. و این یک یادآوری مثبت است که موفقیت‌های پایدار را عمیقاً به روابط شخصی متکی می‌سازد.

6- دست خیر داشتن

بسیاری از مردم معتقدند که برای موفق شدن و موفق ماندن، باید سنگدل و بی‌رحم بود. اما در حقیقت بسیاری از ثروتمندان باسابقه هرچه موفقیت بیشتری کسب می‌کنند، بیشتر در انجام کارهای خیر در جهان شرکت می‌کنند. با تمام این اوصاف، پول بازده نزولی دارند. افراد موفق با ورود به انجام کارهای بشردوستانه و خیرخواهانه، اثر باورنکردنی آن را در زندگی خود می‌بینند و در واقع این امر به منبعی از الهامات جدید برای آنان بدل می‌شود. یکی از ثروتمندان خیر در این رابطه می‌گوید: " کمک به دیگران به این معنی نیست که من دیگر از پول‌های لذت نمی‌برم؛ از این که می‌بینم ثروتم می‌تواند منافعی فراتر از خریدن ماشین  یا آپارتمان لوکس داشته باشد، بیشتر لذت می‌برم. بازگرداندن بخش از درآمدم به پیکره جامعه در واقع مرا ثروتمندتر می‌کند."

بسیاری از ثروتمندان باسابقه این عادت را در خود تقویت می‌کنند و این امر در دراز مدت الهام‌بخش آنان خواهد بود.    

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟