تبلیغات به چه قیمت، حتی رایگان؟!
یکی از مهم‌ترین وظایف یک مدیر بازاریابی در هر سازمان تجاری تعریف پلن تبلیغاتی سالانه آن مجموعه است . پلن تبلیغات هر شرکت یا بنگاه تجاری اقتصادی بر مبنای فعالیت آن شرکت تعریف می‌گردد . این فعالیت‌ها میتواند شامل تولید محصول، واردات محصول و یا ارائه خدمات گوناگون در زمینه‌های مختلف باشد .

1606683296_1_0.gif

شناخت دقیق محصولات یا خدمات شرکت و بازارهای هدف و رقبای موجود در این بازار ها در گام اول پایه گذار تدوین برنامه‌ها و تصمیم گیری‌های مهم و اساسی در خصوص سرفصل‌های قیمت گذاری و تبلیغات درمراحل بعدی تدوین برنامه کلی و جامع بازاریابی خواهد بود .

انتخاب استراژی‌های بازاریابی مستقیم و غیرمستقیم نیز که از تعاریف اولیه دانش بازاریابی است از همین شناخت نشات می‌گیرد و مبین این مطلب خواهد بود که می‌بایست با توجه به نوع محصول و خدمات سازمان متبوع و مشتری و مخاطب آن، رویکردها و تکنیک‌های تبلیغاتی خود را مشخص و تعیین کرد . با در نظرداشتن این نکته که جنس کالاها یا خدمات و مشتری شما سازمانی است ؟ (B2B) یا مخاطب عام و سطح وسیع‌تری ازجامعه را بازار هدف خود می‌داند؟ (B2C)

 اخیرا شاهد هستیم که صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران درراستای تحقق موضوع اقتصاد مقاومتی و تولید ملی طرح رایگان پخش آگهی‌های بازرگانی در تلویزیون ورادیو را برای شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی ایرانی در نظر گرفته است.

 بسیاری از شرکت‌ها به بهانه رایگان بودن این طرح و فرصت دیده شدن در رسانه ملی اقدام به تولید و پخش آگهی در زمان‌های مختلف نموده‌اند. فارغ از این که آیا براستی کالا و فعالیت آنها مخاطب عام راهدف گرفته یا خیر؟! آیا پخش این آگهی‌ها درکوتاه مدت تاثیرگذارخواهد بود یا بالعکس از دید مشتریان واقعی این شرکت‌ها نوعی ضد تبلیغ به حساب می‌آید؟! آیا صحیح است در جایی که تبلیغ کیک و شکلات و بیسکوییت پخش می‌شود شرکت‌های تولید کننده فولاد و ورق‌های پروپیلن ، قطعات خودرو ، لوازم تخصصی جراحی و پزشکی مخصوص اتاق عمل و ... اقدام به پخش آگهی نمایند؟!

 پیشنهاد می‌شود مدیران محترم بازاریابی و فروش این شرکت‌ها و یا سایرمدیران ارشد تصمیم گیرنده این حوزه که بسیاری از آن‌ها دارای مدرک تحصیلی نظیر MBA ، بازاریابی یا مدیریت کسب و کارهستند و درتدوین ونهایی کردن برنامه‌های استراتژیک سالانه سازمان‌ها نقش کلیدی ایفا می‌کنند، ابتدایی‌ترین و زیر بنایی‌ترین اصل تدوین برنامه بازاریابی ( 4P ) را با دقت و مطالعه و تامل بیشتری مد نظر قرارداده وازمحصولات، بازارهدف، مشتری ورقبای خود آگاهی بیشتری کسب کنند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟