موضوعات قابل تأمل در شروع یک کسب و کار نوپا
 6 اشتباه متداول در مراحل اولیه راه‌انداری یک استارتاپ
هر تیمی در آغاز راه استارت‌آپش ایده‌های بلند پروازانه بسیاری در سر دارد. آمارها نشان می‌دهند از هر 4 استارت آپ 3 تای آن‌ها با شکست روبه‌رو می‌شوند. پس آن همه امید و رویا و هدف کجا می‌رود. در این مطلب با بررسی رفتار استارت‌آپ های شکست خورده 6 اشتباه بزرگ را به شما نشان می‌دهیم تا با دوری از آن‌ها کسب و کار نوپای خود را نجات دهید.

1606683296_1_0.gif

 

وقتی حرف از بازاریابی و کارهای لازم در این خصوص به میان می‌آید؛ به راحتی می‌توانید راهنمایی‌های لازم را در این زمینه به دست بیاورید. آیا می‌دانید از هر 4 استارتاپ سه تا ناموفق هستند؟

مطلب پیشنهادی

۱۰ ایده تجاری راحت برای پول‌سازی و تغییر جهان
مشکلات، فرصت‌هایی برای کسب درآمد!

فکر کردن به این موضوع ناخوشایند است، اما واقعیت این است  تصمیماتی که در مراحل اولیه استارتاپ اتخاذ می‌شوند می‌توانند در موفقیت یا شکست یک شرکت بسیار تاثیرگذار باشند. توصیه می‌کنیم این شش اشتباه متداول که معمولاً در مراحل اولیه شکل گیری یک استارتاپ صورت می‌گیرند را بخوانید تا اگر شما هم در مراحل ابتدایی راه‌اندازی شرکت خود هستید، بدانید که چه کارهایی انجام دهید و چه کارهایی را انجام ندهید.

1-فقدان تمرکز

بسیاری از استارتاپ‌ها جاه‌طلبی‌های زیادی دارند و هدفشان رسیدن به ایده‌ها و آرمان‌های بزرگ است. و این برای جلسات طوفان‌ فکری و افزایش روحیه تیم فوق العاده است، اما در دراز مدت موجب از دست رفتن تمرکز می‌شود. استارتاپ‌هایی که فاقد تمرکز و هدفی برای انجام کارها هستند، اغلب با یک دست چند هندوانه بلند می‌کنند و آنقدر کار سر خودشان می‌ریزند که در نهایت به پایان خط می‌رسند.

2- فکر کردن بیش از حد و تجزیه و تحلیل

برای استارپ‌ها مهم است که در مراحل اولیه پراراده و مصمم باشند، بیش از حد فکر کردن و تجزیه و تحلیل نیز می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد و ضررش بیشتر از منفعتش باشد. تمرکز بیش از حد بر روی جزییات می‌تواند منجر به فلج تحلیلی یا ‘analysis paralysis’ شود و شرکت شما فرصت‌های رشد و پیشرفت را از دست بدهد. بخشی از شروع یک استارتاپ درک این موضوع است که بهرحال ریسک و خطر وجود دارند، روشن فکر و آماده حرکت باشید و استراتژی مربوط به نام تجاری و بازاریابی خود را در صورت لزوم تنظیم نمایید.

3- وقت تلف کردن با سرمایه‌گذاران بی‌علاقه

این که نسبت به کسب و کار نوپای خود شور و علاقه داشته باشید و بخواهید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید، فوق‌العاده است، اما وقتی کسی علاقه خاصی به آن نشان نمی‌دهد، باید این موضوع را بپذیرید. این که دیگران را متقاعد کنید تا روی کسب و کار نوپای شما سرمایه‌گذاری کنند در حالی که هیچ علاقه و اشتیاقی به آن ندارند، مثل این است که نمی‌خواهید هیچ کار مثبتی انجام دهید.  انرژی خود را روی سرمایه‌گذارانی متمرکز کنید که به شرکت شما علاقمند هستند و می‌خواهند شاهد موفقیت آن باشند این موضوع در دراز مدت نفع بیشتری برای شما به دنبال خواهد داشت.

مطلب پیشنهادی

چگونه با کارمندان ناکارآمد مواجه شویم؟
حل مشکل کارمندان ناکارآمد را به دیگری محول نکنید!

4- عدم تمایل به دریافت بازخورد مخاطبان

بازخورد مشتری، چه خوب چه بد، برای موفقیت هر کسب و کاری از جمله استارتاپ‌ها ضروری است. بهرحال، بسیاری از استارتاپ‌ها در مراحل اولیه راه‌اندازی شرکت بازخوردهای مشتریان را جویا نمی‌شوند. این اشتباه نه تنها موجب اتلاف زمان و پول می‌شود، بلکه فرصت برقراری ارتباط‌های سازنده‌ با مشتریان را از شما می‌گیرد.

5- افشای خیلی زود اطلاعات

مهم است که بگذارید مخاطبان شما از اهداف و ماموریت استارتاپ شما مطلع شوند، اما  اشتباه نکنید و اطلاعات زیاد را خیلی زود افشا نکنید. به خصوص این که یک استارتاپ در آغاز کار نمی‌تواند ادعاهای بزرگی را مطرح کند که قادر به انجام آن‌ها نیست. یک نقشه آماده برای جایی که شرکت شما قرار است به آنجا برسد، داشته باشید؛ اما برخی از آن اطلاعات را برای خودتان نگه دارید تا زمانی که مطمئن شوید که کسب و کار نوپای شما می‌تواند گام‌های رسیدن به آن را بردارد.

6- نگرانی بیش از حد نسبت به اقداماتی که رقبا انجام می‌دهند

ارزیابی این موضوع که رقبای شما چه کسانی هستند و استارتاپ‌های آن‌ها چه اقداماتی را انجام می‌دهند، کار هوشمندانه‌ای است. اما این که خودتان را بسیار درگیر آن‌ها کنید، می‌تواند حواس شما را از شرکت و اهدافی  که دارید، پرت نماید. اگر دائماً کسب و کار نوپای خود را با دیگران مقایسه کنید، احساس دلسردی و عقب ماندگی خواهید کرد. یاد بگیرید که چگونه سر و صداها و قیل و قال‌ها را حذف کنید و استارتاپ خود را به بهترین شکل بسازید.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟