پژوهشگری متهم به ساخت تروجان
پلیس کاشف سوییچ مرگ باج‌افزار واناکرای را بازداشت کرد
اگر به خاطر داشته باشید نزدیک به دو ماه قبل به شما گفتیم یک کارشناس امنیتی موفق شده است سوییچ مرگ باج‌افزار واناکرای را کشف کرده و مانع گسترش روزافزون این باج‌افزار شود. اما این هکر هفته گذشته پس از آن‌که از سالن کنفرانس امنیتی دفکان خارج شد از سوی پلیس فدرال ایالات متحده بازداشت شد.

1606683296_1_0.gif

مارکوس هاتچینز که در توییتر با نام مستعار MalwareTech شناخته می‌شود از سوی مقامات پلیس ایالات متحده بازداشت شده است. این کارشناس امنیتی برای اولین بار موفق شده بود دامنه‌ مرتبط با این باج‌افزار را شناسایی کند. این‌کار او مانع از آن شد تا باج‌افزار واناکرای بیش از حد خسارت به بار آورد. او پس از شناسایی این دامنه موفق شد آن‌را به ثبت رسانده و تمامی ترافیک متعلق به کامپیوترهای آلوده را به سمت دامنه بی خطر هدایت کند. باج‌افزار واناکرای در نهایت موفق شد 140 هزار دلار از قربانیان خود در قالب کیف پول‌های بیت‌کوین اخاذی کند. پلیس فدرال گفته است که آقای هاتچینز به جرم ساخت و توزیع یک تروجان بانکی به نام کرنوس (Kronous) بازداشت شده است. تروجان فوق از طریق ایمیلی حاوی فایل‌ها و اسناد مخرب ورد توزیع می‌شود.

این تروجان برای سرقت گواهی‌نامه‌های بانکی و همچنین سرقت پول از حساب‌های بانکی افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. پلیس گفته است که آقای هاتچینز متهم است که شش جرم رایانه‌ای را با هم‌دستی فرد دیگری انجام داده است. لازم به توضیح است که تروجان Kronous اولین بار در سال 2014 میلادی به قیمت 7 هزار دلار در انجمن‌های دارک وب در کشور روسیه به فروش رسید. فروشندگان در آن زمان به خریداران اجازه می‌دادند به مدت یک هفته به طور آزمایشی این تروجان را مورد استفاده قرار دهند. سال گذشته میلادی کارشناسان امنیتی اعلام داشتند این تروجان به منظور توزیع بدافزار ScanPOS در ارتباط با پایانه‌های فروش به کار گرفته شده بود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟