هک شدن ماشین‌های سری X تسلا
پژوهشگران چینی موفق شدند یکبار دیگر ماشین‌های تسلا را هک کنند
پژوهشگران امنیتی شرکت چینی Tencent یکبار دیگر ثابت کردند که امکان هک ماشین‌های تسلا از راه دور امکان‌پذیر بوده و این ماشین‌ها هنوز هم قابل نفوذ هستند. البته تسلا پس از دریافت گزارش این پژوهشگران به سرعت وصله مربوطه را برای ترمیم آسیب‌پذیری‌های موجود عرضه کرد. جالب آن‌که اندی گرینبرگ، نویسنده سایت وایرد در واکنش به این خبر نوشته است: «چرا ماشین‌های شما بیشتر از آی‌فون اپل هک می‌شود؟»

1606683296_1_0.gif

سال گذشته میلادی آزمایشگاه Keen متعلق به شرکت Tencent موفق شد ماشین‌های تسلا را هک کند. در ویدیویی که این شرکت سال گذشته منتشر کرد نشان داد که چگونه می‌توان به ماشین‌های تسلا مدل اس در حالی که پارک شده یا در حال حرکت هستند نفوذ کرد. در آن ویدیو کارشناسان این شرکت موفق شدند کنترل سقف، قفل درب‌ها، برف‌پاکن، آینه‌ها، صندوق عقب، ترمزها و صفحه‌نمایش را به دست گیرند.

مطلب پیشنهادی

هک خودروی تسلا اس از فاصله ۲۰ کیلومتری + عکس
کنترل و هدایت ماشین‌ها در دستان هکرها

تسلا پس از گذشت 10 روز موفق شد آسیب‌پذیری‌های شناسایی شده را برطرف کند، اما اعلام کرد آن‌گونه که شرکت Tencent ادعا کرده است، امکان سوء استفاده از آسیب‌پذیری‌های فوق به سادگی امکان‌پذیر نبوده است. اکنون پس از گذشت یک سال اینبار مدل X این ماشین‌ها از طریق شبکه کنترل کننده منطقه‌ای و واحد کنترل الکترونیکی مورد نفوذ قرار گرفت. کارشناسان امنیتی Tencent اعلام داشته‌اند که شرکت تسلا در ماشین‌های سری X از یکسری مکانیزم‌های امنیتی جدید همچون بررسی درستی گواهی‌نامه‌ها در ارتباط با میان‌افزارهای سخت‌افزاری استفاده کرده است. اما آن‌ها موفق شدند از سد مکانیزم‌های امنیتی جدید عبور کرده و یکبار دیگر این ماشین‌ها را هک کنند.

مطلب پیشنهادی

این رخنه‌ امنیتی ممکن بود باعث به سرقت رفتن ماشین‌های هیوندا شود

این آزمایشگاه اکنون ویدیویی در این زمینه منتشر کرده و نشان داده است که بازهم موفق شده است درب‌ها و صندوق عقب ماشین را زمانی که پارک بوده است کنترل کند. همچنین زمانی که ماشین در حال حرکت بوده است موفق به کنترل ترمز، چراغ‌های جلو و عقب شده است. این کارشناسان موفق شده‌اند واحد کنترل الکترونیکی ماشین‌های سری X را هک کنند. تسلا در همین ارتباط گفته است: «ما آسیب‌پذیری فوق را از طریق عرضه نسخه جدید نرم‌افزار خود ترمیم کرده‌ایم. در حالی که این امکان بهره‌برداری از این آسیب‌پذیری در دنیای واقعی کم است، اما بازهم از این تحقیقات حمایت جدی به عمل می‌آوریم.» در حال حاضر شرکت تسلا برای شناسایی و گزارش آسیب‌پذیری‌های مهم در محصولات خود 10 هزار دلار به کارشناسان امنیتی جایزه می‌دهد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟