ممانعت از هک شدن کامپیوترهای شخصی
این ابزار مانع هک شدن کامپیوترهای آسیب‌پذیر می‌شود
باج‌افزار واناکرای باعث مختل شدن کار بیمارستان‌ها شد. NotPeya باعث مختل شدن کار بانک‌ها شد. اما چگونه می‌توانیم اطلاع پیدا کنیم کامپیوتر ما آسیب‌پذیر بوده و به هکرها اجازه خواهد داد به آن نفوذ کنند؟ چگونه می‌توانیم مانع دسترسی هکرها به کامپیوترهای خود شویم؟ جواب این دو پرسش در ابزاری مستتر شده است که به شما معرفی خواهیم کرد.

1606683296_1_0.gif

پس از آن‌که گروه هکری Shadow Brokers ابزارهای به سرقت رفته از یک آژانس جاسوسی را در ماه آوریل منتشر کردند، جامعه کارشناسان امنیتی هشدار دادند که در آینده نزدیک باید در انتظار حملات هکری خطرناک باشیم. مایکروسافت به محض اطلاع یافتن از این مشکل وصله‌های مربوطه را برای ترمیم این آسیب‌پذیری‌ها ارائه کرد. در آن زمان سخن‌گوی مایکروسافت به سایت ماشابل گفته بود: «بررسی‌های ما نشان می‌دهد گروه هکری Shadow Brokers از آسیب‌پذیری‌های موجود سوء استفاده کرده‌اند.

ما به سرعت وصله‌های مربوطه را برای ترمیم آسیب‌پذیری‌ها ارائه کردیم. مشتریانی که از محصولات به‌روز مایکروسافت استفاده می‌کنند در معرض هیچ‌گونه خطری قرار ندارند.» EternalBlue آسیب‌پذیری خطرناکی است که به بدافزارهای اینترنتی اجازه می‌دهد همانند کرم‌ها به سرعت در سطح اینترنت انتشار پیدا کرده و سامانه‌های قربانیان را آلوده سازند. با وجود آن‌که مایکروسافت اطمینان داده است به‌روزرسانی‌های ارائه شده از سوی این شرکت از سازمان‌ها محافظت به عمل می‌آورند، با این وجود بسیاری از سازمان‌ها و کاربران سامانه‌های خود را با این وصله‌ها ترمیم نکردند. همین موضوع باعث شده است تا باج‌افزارهای جدیدتری همچون NotPetya بتوانند از آسیب‌پذیری EternalBlue استفاده کرده و همچنان سامانه‌های قربانیان را آلوده سازند.

مطلب پیشنهادی

مایکروسافت SMBv1 را در به‌روزرسانی بعدی ویندوز 10 بازنشسته می‌کند

این موضوع به وضوح نشان می‌دهد مردم هنوز هم قادر نیستند از سامانه‌های خود در برابر هکرها محافظت کرده یا ماهیت تهدیدات امنیتی را جدی نمی‌گیرند. اما الاد اریز، کارشناس امنیتی موفق شده‌ است یک پویشگر آسیب‌پذیری‌ها را طراحی کند تا در این مورد به سازمان‌ها و مردم کمک کند. اریز در وبالگ وبلاگ خود نوشته است: «طیف گسترده‌ای از قربانیان باج‌افزارهای اخیر به این دلیل قربانی شدند که فاقد تیم‌های امنیتی بودند یا در حالت کلی دانش فنی را در این خصوص نداشتند. ابزاری که من آن‌را طراحی کردم تنها با فشار دادن یک دکمه قادر است به شما اعلام دارد کدامیک از سامانه‌های متصل به شبکه شما دارای آسیب‌پذیری هستند.»

مطلب پیشنهادی

یک باگ باعث ناپدید شدن تعداد زیادی از حساب‌های کاربری اینستاگرام شد

ابزار فوق رایگان بوده و به سادگی قادر است شبکه‌ها را در ارتباط با آلوده بودن به آسیب‌پذیری EternalBlue مورد آزمایش قرار دهد. زمانی که روی دکمه SCAN در این ابزار کلیک کنید، بلافاصله فرآیند اسکن آغاز شده و هشدارهای احتمالی را به شما نشان می‌دهد. اگر دستگاه شما آلوده است، پیشنهاد می‌کنیم وصله‌های مایکروسافت را در اسرع وقت نصب کنید. برای دسترسی به این ابزار به آدرس ETERNAL BLUES مراجعه کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟