کسپرسکی پیروز میدان شکایت در برابر مایکروسافت
مایکروسافت در پی شکایت کسپرسکی ضدویروس ویندوز 10 را غیرفعال کرد
مایکروسافت به‌طور ضمنی اعلام کرد که به‌طور موقت نرم‌افزار ضدویروس موجود در کامپیوترهای شخصی مجهز به سیستم‌عامل ویندوز 10 را غیر فعال کرده است. غیر فعال کردن ضد‌ویروس ویندوز پس از شکایت یک شرکت امنیتی به کمیسیون رقابتی اتحادیه اروپا به مرحله اجرا در آمد. مایکروسافت پس از شیوع باج‌افزار واناکرای و شکایت کسپرسکی روزهای سختی را شرکت پشت سر می‌گذارد.

1606683296_1_0.gif

در اوایل ماه ژوئن شرکت کسپرسکی از مایکروسافت به کمیسیون اتحادیه اروپا شکایت کرد. این شرکت امنیتی ادعا کرده است که مایکروسافت از تسلط خود بر بازار سوء استفاده کرده و کاربران را مجبور کرده است تنها از ضدویروس تولید شده از سوی این شرکت استفاده کنند و نرم‌افزار امنیتی تولید شده از سوی این شرکت را در ویندوز 10 غیرفعال کرده است. راب لفرت، مدیر برنامه‌های ویندوز و بخش امنیت سازمانی مایکروسافت در دفاع از این اقدام مایکروسافت در یک بیانیه 1300 کلمه‌ای گفته است: «ما برای تامین امنیت کاربران ویندوز 10 و دفاع از آن‌ها در برابر  تهدیدات بدافزاری این اقدام را انجام داده‌ایم.»

مایکروسافت در پستی که در این ارتباط در وبلاگ این شرکت منتشر کرده بدون آن‌که به نام این شرکت امنیتی اشاره‌ای داشته باشد اعلام کرده است که ضدویروس ویندوز دینفدر از آن جهت همراه با سیستم‌عامل ویندوز 10 ارائه شده است تا اطمینان حاصل شود تمام سامانه‌های مبتنی بر ویندوز 10 در برابر بدافزارها ایمن هستند. مایکروسافت می‌گوید: «نتایج به دست آمده از بنچمارک‌ها نشان می‌دهند ویندوز دیفندر در مقطع فعلی بهتر از سایر ضدویروس‌های بازار عمل می‌کند. به‌طوری که قادر است با ضریب 99 درصد بدافزارها و تهدیدات امنیتی را شناسایی کند.»

این شرکت در بخش دیگری از پست خود آورده است: «ما به خوبی اطلاع داریم کاربران پلتفرم ویندوز چه چیزی را انتخاب می‌کنند و بر همین اساس و به منظور بهبود عملکرد نرم‌افزار ضدویروس خود با بیش از 80 شرکت امنیتی مستقل در این زمینه تعامل داشته‌ایم. این تعامل به ما اجازه داده‌ است از مکانیزم‌های امنیتی دقیق‌تری در ویندوز 10 استفاده کرده و همچنین فناوری‌های به کارگرفته شده خود را با دیگر شرکت‌ها به اشتراک قرار دهیم.» مایکروسافت تخمین زده است بیش از 95 درصد از کامپیوترهای شخصی مجهز به ویندوز 10 بدون هیچ‌گونه مشکلی قادر هستند جدیدترین به‌روزرسانی این سیستم‌عامل موسوم به کریتروز را دریافت کنند.

این شرکت می‌گوید: «ما تهمیداتی را به وجود آورده‌ایم تا کاربران پس از دریافت به‌روزرسانی کریتورز قادر باشند ضدویروس‌های دیگر را روی سامانه خود نصب کنند. ما در این مرحله برای آغاز به دریافت به‌روزرسانی بخشی از ضدویروس خود را غیر فعال می‌کنیم. در این ارتباط ما با شرکای تجاری خود در زمینه توسعه ضدویروس‌ها در تعامل خواهیم بود تا اطلاع پیدا کنیم کدامیک از ضدویروس‌ها با ویندوز 10 سازگاری دارند و همچنین کاربران پس به‌روز کردن سیستم‌عامل خود چه تهمیداتی را باید در نظر بگیرند.»

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟