نفوذ از طریق سرویس Share Source Initiative
مایکروسافت تایید کرد: سرقت 32 ترابایت کدهای ویندوز 10
گزارشی که سایت The Register منتشر کرده نشان می‌دهد بخش اعظمی از کدهای مربوط به سیستم‌عامل ویندوز 10 به‌طور عمومی در فضای آنلاین منتشر شده است. اما سوال مهمی که وجود دارد این است که اساسا این حرف تا چه اندازه صحت دارد و مهم‌تر از آن هکرها چگونه موفق شده‌اند 32 ترابایت کدهای مربوط به ویندوز 10 را به سرقت ببرند؟

1606683296_1_0.gif

اولین بار سایت The Register گزارش کرد بخش اعظمی از کدهای کاملا محرمانه سیستم‌عامل ویندوز 10 مایکروسافت به سرقت رفته است. این گزارش اعلام می‌دارد بیش از 32 ترابایت کدهای اصلی این سیستم‌عامل هم اکنون در اختیار هکرها قرار دارد. در حالی که بخش اعظمی از کدهای به سرقت رفته در ارتباط با بیلدهای مایکروسافت بودند، با این وجود بخش دیگری از کدها از سوی تیم‌های داخلی مایکروسافت و به منظور آزمایش‌های داخلی از سوی این تیم‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

 مایکروسافت پس از انتشار این خبر و بررسی‌های دقیق‌تر اعلام کرد هکرها موفق شده‌اند این کدها را به سرقت ببرند. اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهند کدهای به سرقت رفته در ارتباط با خود سیستم‌عامل ویندوز و همچنین نحوه تعامل این سیستم‌عامل با درگاه‌هایی نظیر USB، وای‌فای و بلوتوث بوده‌اند. در نتیجه به احتمال بسیار زیاد در آینده شاهد بروز بدافزارهایی خواهیم بود که از ماژول‌های سخت‌افزاری به منظور نفوذ به سیستم‌عامل ویندوز 10 استفاده می‌کنند. کارشناسان امنیتی با صراحت اعلام داشته‌اند که هکرها اکنون به دقت این کدها را مورد بررسی قرار خواهند داد تا رخنه‌ها یا آسیب‌پذیری‌های احتمالی موجود در ویندوز 10 را شناسایی کنند. این کدها اولین بار از سوی سایت BetaArchiva.com منتشر شدند. لازم به توضیح است که سایت فوق هم اکنون این کدها را از روی سایت خود حذف کرده است. اما حذف کدها به واسطه فشار مایکروسافت به مدیران این سایت نبوده است. بلکه این سایت به‌طور داوطلبانه بخش‌های خیلی حساس این کدها را از روی سایت خود حذف کرده است. این کدها نزدیک به چهار ماه پیش به سرقت رفته‌اند.

مایکروسافت به‌طور رسمی به این خبر واکنش نشان داده و اعلام کرده است که این کدها از طریق Share Source Initiative به سرقت رفته‌اند. سرویسی که مایکروسافت از طریق آن کدهای اصلی ویندوز 10 را با تولیدکنندگان کامپیوتری ویندوزی و شرکای تجاری خود به اشتراک قرار می‌داده است. سخن‌گوی مایکروسافت نیز این زمینه گفته است، کدهای فاش شده نه تنها اطلاعات سخت‌افزاری مربوط به ویندوز 10 را در بر می‌گیرند، بلکه کدهای مربوط به بیلدهای مختلف ویندوز 10 که تا به امروز هنوز منتشر نشده‌اند را فاش کرده‌اند. کارشناسان امنیتی یک فرضیه عجیب نیز در این زمینه مطرح کرده‌اند که ممکن است شاهد حضور باج‌افزارهای ویژه ویندوز 10 بر مبنای رخنه‌های احتمالی در این کدها باشیم.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟