حمله‌ای دیگر به Bitfinex
بزرگ‌ترین بازار بیت‌کوین قربانی حمله منع سرویس توزیع شده
در یک هفته گذشته سرمایه‌گذاران بیت‌کوین خبرهای خوشحال‌کننده‌ای در ارتباط با افزایش ارزش این ارز مجازی شنیدند. اما از روز گذشته (پنج‌شنبه) خبرهای بد به سراغ این افراد آماده است. در همین ارتباط Bitfinex یکی از بزرگ‌ترین بازارهای بیت‌کوین واقع در ایالات متحده از اوایل هفته گذشته در معرض یک حمله منع سرویس انکار شده قرار گرفته است و عملا از دسترس کاربرانش خارج شد. این بازار روز سه‌شنبه هفته گذشته در توییتی اعلام کرد در معرض این حمله قرار گرفته است.

1606683296_1_0.gif

این حمله درست یک روز پس از آغاز به کار توکن IOTA که در زمینه معاملات مورد استفاده قرار می‌گیرد، شکل گرفت. توکن IOTA یا به عبارت دقیق‌تر رمزواره IOTA فناوری جدیدی است که به اعتقاد تعدادی از کارشناسان در مقایسه با زنجیره بلوکی قابلیت‌های بیشتر و بهتری دارد.

مطلب پیشنهادی

۷ اشتباه امنیتی مرگ‌بار که احتمالا شما هم مرتکب می‌شوید

در حالی که هنوز نشانه‌هایی از ارتباط میان حمله منع سرویس توزیع شده با فناوری فروش IOTA به دست نیامده اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که افزایش تقاضا و محبوبیت رمزواره‌ IOTA هکرها را به این نتیجه‌گیری رسانده که بازار فوق هدف مناسبی برای حملات است. گزارش‌هایی که 15 ژوئن منتشر شد، نشان داد که سرویس‌های متعلق به این بازار هنوز هم خارج از دسترس هستند. Bitfinex نیز در توییت دیگری گفته است: «سپرده‌گذاری و برداشت از طریق IOTA به منظور محافظت از کیف‌های پول‌ از دسترس مالکان خارج شده است. اما به لحاظ مالی هیچ خطری سپرده‌های مشتریان را تهدید نمی‌کند.»

 البته چنین حملاتی در ارتباط با بازارهای ارز مجازی و سرمایه‌گذاران عطف به ماسبق داشته و موضوع جدیدی نیست. تقریبا دو هفته پیش نیز یک بازار روسی در توییتی اعلام کرد در معرض یک حمله منع سرویس توزیع شده قرار گرفته است. ایلیا کولوچکنو، مدیرعامل شرکت امنیتی High-Tech Bridge در این ارتباط گفته است: «حملاتی که بازارهای بیت‌کوین را هدف قرار می‌دهند عمدتا از سوی جریان‌های خاصی از افراد که همانا دلال‌ها هستند، به منظور تغییر نرخ ارز شکل می‌گیرند. افرادی که به دنبال آن هستند تا در نوسانات شدید پول‌های بادآورده‌ای را به جیب بزنند. عدم تجمیع یکی از مزایای شاخص زنجیره بلوکی است که از ارز مجازی بیت‌کوین آن‌را به ارث برده است. با این وجود این مزیت اکنون به یکی از چالش‌ها و مخاطرات بزرگ مبدل گشته است.

بسیاری از مردم بر این باور هستند که بیت‌کوین یکی از بهترین راه‌کارها برای فرار از کنترل‌های دولتی و مقررات سخت‌گیرانه است. اما هنگامی که کیف پول مجازی آن‌ها مورد تهدید قرار می‌گیرد و مقدار قابل توجهی از ارز مجازی خود را از دست می‌دهند آن‌گاه به سراغ مجامع قضایی می‌آیند و از آن‌ها طلب کمک می‌کنند. در حال حاضر من حاضر نیستم حتا یک دلار در زمینه ارز مجازی سرمایه‌گذاری کنم. به واسطه آن‌که نرخ خطرناک بودن و در معرض تهدید قرار گرفتن بازارهای آن از طریق حملات DDoS بسیار بالا است.»

کولوچنکو هشدار داده است که در آینده نیز شاهد بروز چنین حملاتی خواهیم بود. حملاتی که نه تنها به منظور تعیین نرخ ارز مجازی بلکه به منظور به سرقت بردن ارزهای کاربران به مرحله اجرا در خواهند آمد. لازم به توضیح است که بازار Bitfinex سال گذشته نیز مورد یک حمله بزرگ قرار گرفت و نزدیک به 66 میلیون دلار از سرمایه خود را در این حمله از دست داد. 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟