اضافه کردن یک لایه امنیتی مضاعف
چگونه می‌توانیم یک دیوارآتش به گوشی اندرویدی خود اضافه کنیم؟
دیوارآتش در یک دستگاه اندرویدی به شما اجازه می‌دهد فیلترهایی را بر مبنای آدرس‌های آی‌پی، نام میزبان‌ یا نام دامنه‌ ایجاد کنید. شما می‌توانید به یک برنامه خاص اجازه داده یا مانع از آن شوید تا به اینترنت دسترسی پیدا کند. توجه داشته باشید که برای نصب دیوارآتش روی یک دستگاه اندرویدی نیازی نیست دستگاه خود را روت کنید. ما در این مقاله دیوارهای آتشی را به شما معرفی می‌کنیم که با کمترین دردسر ممکن روی گوشی اندرویدی شما نصب می‌شوند.

1606683296_1_0.gif

دیوارآتش در هر سیستم‌عاملی مانع از آن می‌شود که آدرس‌های آی‌پی خطرناک و برنامه‌های مخرب با ارسال و دریافت داده‌ها از اینترنت سیستم‌عامل شما را در معرض خطر قرار دهند. سیستم‌عامل‌هایی همچون ویندوز، به شکل پیش‌فرض به یک دیوارآتش تجهیز شده‌اند که از  کامپیوتر شما در برابر تهدیدات امنیتی محافظت به عمل می‌آورند. اما در اندروید، این ویژگی وجود ندارد. در نتیجه این وظیفه شما است که دیوارآتشی را روی گوشی اندرویدی خود قرار دهید.

از برنامه NoRoot Firewall استفاده کنید            

مرحله اول، ابتدا باید برنامه اندرویدی NoRoot Firewall را دانلود کرده و آن‌را روی گوشی اندرویدی خود نصب کنید.

مرحله دوم، پس از نصب برنامه را اجرا کنید. برای این منظور باید روی دکمه Start کلیک کنید.

مرحله سوم، اکنون برای برقراری ارتباط باید به برنامه اجازه دهید. روی دکمه Ok کلیک کنید.

مرحله چهارم، پس از انجام این‌کار به زبانه Pending Access بروید. در این زبانه فهرستی از برنامه‌های کاربردی را مشاهده می‌کنید که نیاز دارند به اینترنت متصل شوند. در مقابل هر برنامه دو گزینه وجود دارد. گزینه Allow اجازه دسترسی به اینترنت را امکان‌پذیر ساخته و گزینه Deny دسترسی را غیرممکن می‌کند.

شماره دو، از برنامه Mobiwol استفاده کنید

Mobiwol NoRoot Firewall از جمله برنامه‌هایی است که برای صرفه‌جویی در باتری، کم کردن میزان مصرف داده‌ها و و ایمن‌سازی دستگاه اندرویدی شما از طریق محدودسازی برنامه‌هایی که در نظر دارند به اینترنت متصل شوند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مرحله اول، برنامه فوق را دانلود کرده و روی دستگاه اندرویدی خود نصب کنید. پس از نصب برنامه را اجرا کنید.

مرحله دوم، اکنون شما صفحه‌ای شبیه به تصویر زیر مشاهده می‌کنید. چند ثانیه صبر کنید تا برنامه به‌طور کامل دانلود شود.

مرحله سوم، در مرحله بعد صفحه‌ای مشاهده می‌کنید که برای تنظیم قواعد دیوارآتش از آن استفاده می‌شود. ابتدا گزینه Firewall Status را فعال کنید.

مرحله چهارم، در این مرحله برنامه پیغامی مبنی بر ساخت یک ارتباط ایمن که به منظور مانیتور کردن ترافیک شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد نشان می‌دهد. روی دکمه Ok کلیک کنید.

مرحله پنج، در مرحله بعد باید تنظیمات مربوط به Firewall Rules را مشخص کنید. در این صفحه همه برنامه‌هایی که به یک ارتباط اینترنت نیاز دارند را مشاهده می‌کنید. به راحتی می‌توانید اجازه دسترسی یا عدم دسترسی را برای هر برنامه‌ای مشخص کنید.

شماره 3، NetGuard – no-root firewall

NetGuard راهکارهای ساده و پیشرفته‌ای برای مسدود کردن دسترسی به اینترنت ارائه می‌کند، بدون آن‌که به روت کردن دستگاه نیازی باشد. برنامه‌ها و آدرس‌ها می‌توانند به شکل منحصر به فرد اجازه دسترسی یا عدم اجازه دسترسی به وای‌فای یا اینترنت موبایلی را از طریق این برنامه به دست آورند.

شماره چهار، AFWall+

AfWall+ یک برنامه فرانت‌اند برای دستگاه‌های همراه اندرویدی است. این برنامه به شما اجازه می‌دهد محدودیت‌هایی را برای برنامه‌هایی که قرار است از اینترنت موبایلی یا وای‌فای استفاده کنند ایجاد کنید. با این حال، برنامه فوق به دسترسی‌هایی فراتر از حالت استاندارد نیاز دارد تا سطح بالایی از امنیت را پیاده‌سازی کند. از طریق به‌کارگیر برنامه فوق می‌توانید از LockPattern/Pin برای اضافه کردن یک لایه امنیت اضافی استفاده کنید.

شماره پنج، NetPatch Firewall

NetPatch Firewall یک دیوارآتش تحت شبکه اندرویدی قدرتمند بوده که روی گوشی‌های غیرروت شده نیز کار می‌کند. همراه با این برنامه می‌توانید دسترسی هر برنامه به شبکه را مسدود کنید. این برنامه اجازه می‌دهد مصرف داده‌ها را به حداقل رسانده، در مصرف باتری صرفه‌جویی کرده و از حریم خصوصی خود در مقابل هر برنامه محافظت کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟