جست‌وجویی ایمن در وب
این موتورهای جست‌وجوگر فعالیت‌های شما را ردیابی نمی‌کنند
هر زمان از سایتی بازدید می‌کنید آدرس آی‌پی و مک شما از سوی یک سایت ضبط شده که همین موضوع ردیابی فعالیت‌های شما را به شکل ساده‌ای امکان‌پذیر می‌سازد. برای آن‌که بتوانید از خود در برابر ردیابی سایت‌ها محافظت کرده و با آسودگی خیال در اینترنت فعالیت‌های پژوهشی خود را انجام دهید باید از ابزارها و سرویس‌هایی استفاده کنید که به دنبال آن نیستند به حریم شخصی شما وارد شوند. در اولین گام شما باید از موتورهای جست‌وگری استفاده کنید که در زمان جست‌وجو فعالیت‌های شما را ثبت نمی‌کنند.

1606683296_1_0.gif

شماره یک، WloframAlpha

کارشناسان امنیتی اعلام داشته‌اند که Wolfram یکی از بهترین موتورهای جست‌وجوگری است که در این زمینه وجود دارد. Wolfram|Alpha از رویکرد جدیدی به منظور تحلیل محاوره‌های کاربران و پاسخ‌گویی بدون نیاز به جست‌وجو در وب استفاده می‌کند. این موتور جست‌وجو با انجام محاسبات پویایی که بر مبنای مجموعه گسترده‌ای از داده‌ها و الگوریتم‌ها کار می‌کند جواب محاوره‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. البته توجه داشته باشید که این موتور جست‌وگر برای انجام جست‌وجوهای بیشتر علمی مناسب است.

شماره دو، Hulbee

موتور جست‌وجوگر Hulbee جایگزین کارآمدی برای افرادی است که به فاکتورهای حوزه امنیت همچون یکپارچگی داده‌ها و حفظ حریم خصوصی خود اهمیت می‌دهند. این موتور جست‌وجو بر پایه پروتکل https کار کرده و از الگوری رمزگذاری SSL استفاده کرده و هیچ‌یک از کلیدواژه‌های شما را ضبط نمی‌کند. این موتور جست‌وجو از سوی اکثر کاربرانی که در نظر ندارند شرکت‌ها و شبکه‌های بزرگ تجاری فعالیت‌های آن‌ها را ردیابی کنند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شماره سه، Disconnect Search

Disconnect Search از موتورهای گوگل و بینگ به منظور ارائه نتایج محاوره‌ها استفاده می‌کند. با این حال هیچ‌گاه جست‌جوی آنلاین شما را ردیابی نکرده یا به دنبال آن نخواهد بود که آدرس آی‌پی شما را به منظور ارسال برای شرکت‌های تبلیغاتی ضبط کند. این موتور جست‌وجو حتا پیش از آغاز این فرآیند به شما اجازه می‌دهد مکان جغرافیایی خود را انتخاب کنید.

شماره چهار، Gigablast

Gigablast یکی دیگر از موتورهای جست‌وجوگری است که میلیاردها صفحه وب را شاخص‌گذاری کرده و اطلاعات را بدون آن‌که به دنبال ردیابی تاریخچه مرورهای شما باشد در اختیارتان قرار می‌دهد. Gigablast یکی از بهترین موتورهایی است که به شما اجازه می‌دهد به شکل ایمن جست‌جوی خود را انجام دهید. این موتور جست‌جو شما را از دید ارسال‌کنندگان هرزنامه‌ها و بازاریاب‌ها دور نگه می‌دارد.

شماره پنج، MetaGer

اگر می‌خواهید یک جست‌جوی ایمن و غیرقابل ردیابی از سوی موتورهای جست‌وجوگر را تجربه کنید پیشنهاد می‌کنیم MetaGer را آزمایش کنید. به واسطه آن‌که این موتور جست‌وجو به دنبال آن نیست تا ردپایی از شما ضبط کند. MetaGer از طریق به‌کارگیری کانال‌های خاص خود به کاربران اجازه می‌دهد تا لینک‌های مربوط به سایت‌ها را به شکل ایمنی باز کنند.

شماره شش، Oscobo

یکی از شناخته شده‌ترین موتورهای جستجوگری که در زمان گشت‌و‌گذار در اینترنت به دنبال ردیابی فعالیت‌های شما نیستند، Oscobo است. این موتور جست‌جو تمایل ندارد تا اطلاعاتی را در خصوص کاربران خود جمع‌آوری کند. Oscobo به منظور جست‌وجوی تصاویر، ویدیوها و اخبار می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. نه فقط این مورد، این موتور جست‌وجو‌ افزونه‌ای برای مرورگر کروم آماده کرده تا به این شکل کاربران به شکل ساده‌ای بتوانند جست‌وجوهای موردنظر خود را انجام دهند.

شماره هفت، search.avira

یکی دیگر از موتورهای جستجوی ایمنی که در اختیار کاربران قرار دارد، search.avira.com است. این جست‌وجوگر متعلق به آویرا در صفحه اصلی خود آورده است پیش از آن‌که تصمیم بگیرید به سایتی مراجعه کنید، ابتدا اطمینان حاصل کنید که در حال باز کردن چه سایتی هستید. این موتور جست‌جو در نتایج جست‌جوی خود نشان می‌دهد چه سایت‌هایی ایمن هستند، همچنین سرعت و کیفیت آن نیز در حد موتورهای جست‌وجوگر معروف هستند. مهم‌تر از آن موتور جست‌وجوگر فوق از شما در برابر بدافزارها نیز محافظت می‌کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟