محصولات خانه هوشمند در معرض آسیب قرار دارند
تجهیزات خانه هوشمند مثلاً چراغ‌هایی که از طریق تلفن همراه کنترل می‌شوند، این روزها محبوبیت بسیاری در بین مردم یافته‌اند. حالا اگر این تجهیزات توسط مهاجمان مورد حمله قرار گیرند، به‌سادگی آسایش ما به خطر می‌افتد.

1606683296_1_0.gif

 محققان FAU در تحقیقی دریافته‌اند که چراغ‌های هوشمند تولید شده توسط شرکت‌های GE ،IKEA، فیلیپس و Osram مشکلات امنیتی دارند. این گروه موفق شدند چراغ‌های هوشمند را با یک فرمان رادیویی که از مسافتی بیش از  100 متر ارسال می‌شد کنترل کنند. علاوه بر این، آن‌ها موفق شدند کاری کنند تا کاربر قادر به کنترل چراغ‌ها نباشد و حتی شدت نور و رنگ چراغ‌ها را به دلخواه تغییر دهند.
این محققان ضعف‌های امنیتی قابل توجهی را در ZigBee، یکی از مهم‌ترین استانداردهای بی‌سیم مورد استفاده در خانه‌های هوشمند یافتند. پیش‌بینی می‌شود که بیش از صد میلیون محصول خانه هوشمند در سرتاسر دنیا از این استاندارد استفاده می‌کنند. جدیدترین نسخه این استاندارد، ZigBee 3.0 که در سال 2016 عرضه شده است، ویژگی راه‌اندازی لمسی را ارائه می‌کند که توسط آن می‌توان ابزارهای جدید را به شبکه فعلی خانه هوشمند افزود یا شبکه جدیدی را پیکربندی کرد. این گروه از محققان نشان دادند که این ویژگی ZigBee ضعف‌های امنیتی مهمی دارد، به طوری که مهاجمان می‌توانند با استفاده از آن به خانه هوشمند نفوذ کنند. این محققان احتمال می‌دهند که سایر قابلیت‌های خانه هوشمند که بر اساس این استاندارد عمل می‌کنند و امنیت خانه هوشمند را تحت تأثیر قرار می‌دهند نظیر سامانه‌های گرمایش خانه، قفل در‌ها و سامانه‌های هشداردهنده نیز راه را برای مهاجمان باز گذارند. این کارشناسان توصیه می‌کنند که ویژگی راه‌اندازی لمسی محصولات مبتنی بر ZigBee 3.0 غیرفعال شود. برخی از تولیدکنندگان تجهیزات خانه هوشمند بعد از انتشار این نتایج اقدام به‌ به‌روزرسانی محصولات خود کرده‌اند. 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟