Stan؛ روبات پارک‌کننده
این روبات خودروها را با دقت و امنیت بالایی پارک می‌کند + گالری عکس
تاکنون اخبار مختلفی در ارتباط با قابلیت‌ها و توانایی‌های روبات‌ها منتشر شده است. از روبات‌هایی که قادر هستند کوچک‌ترین عمل‌های جراحی را انجام دهند تا روبات‌هایی که قرار است به نیروی پلیس ملحق شوند. اما در این میان روباتی ساخته شده است که می‌تواند وسایل نقلیه مردم را با امنیت و کارایی مطلوبی پارک کند.

1606683296_1_0.gif

Stan روباتی است که به منظور پارک وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روبات که محصول شرکت فرانسوی Stanley Robotics است، این توانایی را دارد تا وسایل نقلیه مردم را به شکل کاملا مطمئنی در پارکینگ‌های عمومی پارک کند. در زیر این روبات هوشمند چرخ‌هایی قرار دارد که برای حرکت روبات مورد استفاده قرار می‌گیرند. روبات فوق در مبادی ورودی پارکینگ‌ها مستقر می‌شود و به محض ورود یک ماشین‌ به پارکینگ، وسیله نقلیه را از راننده تحویل گرفته و خودرو را به فضای خالی مناسب انتقال می‌دهد. این روبات در شرایط مختلفی به ویژه زمانی که رانندگان برای انجام کاری وقت اندکی دارند یا عجله دارند که یک جای پارک خالی را پیدا کنند، مناسب است.

مطلب پیشنهادی

تا سال ۲۰۳۰ تمام پلیس‌های دبی روبات می‌شوند
نخستین مرکز پلیسی که حتی یک انسان در آن وجود ندارد

نکته قابل توجه و بسیار جالبی که در این زمینه وجود دارد، این است که رانندگان نیازی ندارند سوییچ ماشین خود را تحویل دهند، به واسطه آن‌که روبات فوق این توانایی را دارد تا وسیله نقلیه را با بالاترین ضریب اطمینان از سطح زمین بلند کرده (در ارتفاع نسبا کمی از سطح زمین) و آن‌را به فضای خالی موجود انتقال دهد. طراحان این روبات الکترونیکی گفته‌اند: «در کنار مزیت‌های مختلفی که این روبات برای رانندگان به همراه می‌آورد همچنین به مالکان پارکینگ‌ها کمک می‌کند به بهترین شکل ممکن از فضاهای خالی استفاده کنند، به سبب آن‌که این روبات به گونه‌ای طراحی شده است که از زمان بازگشت مالک خودرود مطلع خواهد بود. در نتیجه این توانایی را دارد تا وسایل نقلیه را به صورت دوبل و بر اساس اولویت‌بندی که در اختیار دارد پارک کند.»

یک برنامه کاربردی ویژه گوشی‌های هوشمند به رانندگان اجازه می‌دهد پیش از آن‌که برای دریافت ماشین به پارکینگ وارد شوند، زمان ورود خود را به روبات Stan اعلام دارند. در این حالت رانندگان بدون دغدغه از این بابت که ممکن است در صف‌های طولانی خروج از پارکینگ به انتظار بمانند، قادر خواهند بود ماشین خود را در مبادی ورودی از روبات Stan تحویل بگیرند. شرکت Stanley Robotics کار خود را از سال 2015 میلادی آغاز کرد. این شرکت به تازگی موفق شده‌ است یک سرمایه چند میلیون دلاری در این ارتباط به دست آورد. لازم به توضیح است که این سامانه هوشمند پارک خودروها پیش از این در فرودگاه شارل دوگل پاریس مورد استفاده قرار گرفته بود.

مطلب پیشنهادی

روبات‌ چمن‌زن هوندا رسما به بازار ایالات متحده وارد شد

طراحان این روبات گفته‌اند به‌کارگیری چند روبات Stan در یک پارکینگ باعث می‌شود تا مدیریت پارکینگ‌ها به بهترین شکل ممکن انجام شود. در کنار پارکینگ‌های شهری که به‌طور روزانه هزاران ماشین به آن‌ها وارد می‌شوند، پارکینگ‌ فرودگاه‌ها نیز یکی از مکان‌ها شلوغ به شمار می‌روند. در اغلب موارد مسافران پرواز‌ها ( به ویژه مسافران اروپایی) عجله دارند سر زمان مقرر خود را به پرواز برسانند. این افراد به‌طور معمول چند روز ماشین خود را در پارکینگ فرودگاه‌ها قرار می‌دهند. در نتیجه روبات Stan  به خوبی قادر است بر مبنای زمان بازگشت مسافران بهترین جای پارک را برای آن‌ها پیدا کرده و مطابق با زمان برگشت مسافران ماشین آن‌ها را در مبادی ورودی به آن‌ها تحویل دهد. کارشناسان گفته‌اند: «امیدوار هستیم فرودگاه‌ها به دنبال آن نباشند به واسطه به‌کارگیری این روبات هزینه شارژ و استفاده از پارکینگ را افزایش دهند.»

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟