آیفون 8 پلاس بخریم یا ال‌جی وی 30؟
راهنمای خرید: مقایسه آیفون 8 پلاس اپل با ال‌جی وی 30
اگر قصد خرید یک گوشی جدید را دارید، بدون تردید دو گوشی ال‌جی وی 30 و آیفون 8 پلاس می‌توانند از گزینه‌های خرید خوب پیش رویتان باشند. در این مقاله قصد داریم مقایسه نسبتا دقیقی مابین این دو گوشی داشته باشیم و شما را برای انتخاب یک گزینه مناسب‌تر راهنمایی کنیم. با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

مقدمه

شاید شما هم از آن دسته افرادی هستید که کورکورانه از یک برند خاص طرفداری نمی‌کنید و همیشه به دنبال خرید گوشی هستید که بهترین کیفیت ممکن را در اختیارتان قرار دهد. اگر از این دسته افراد باشید، بدون تردید اجباری برای خرید گوشی اندرویدی یا آیفون برایتان وجود نخواهد داشت و حتما دو گوشی ال‌جی وی 30 و آیفون 8 پلاس اپل به گزینه‌های خرید مد نظرتان تبدیل می‌شوند!

اما به نظر شما آیفون 8 پلاس اپل بهتر است یا ال‌جی وی 30؟ برای پاسخگویی به این سوال ما قصد داریم یک مقایسه نسبتا جامع‌ را ارائه کنیم و دو گوشی مذکور را از نظر اصلی‌ترین معیارهای حائز اهمیت نظیر صفحه نمایش، سرعت عملکرد، دوربین، قیمت و غیره با هم مقایسه کنیم. بنابراین توصیه می‌کنیم با سایت شبکه همراه باشید.

ابعاد، اندازه و وزن – برنده: ال‌جی وی 30

اگر به ابعاد و وزن گوشی اهمیت می‌دهید باید بدانید که ال‌جی وی 30 نسبت به آیفون 8 پلاس شرایط طراحی بهتری را دارد. ابعاد این گوشی 151.7 در 75.4 در 7.3 میلیمتری است اما ابعاد آیفون 8 پلاس اپل 158.4 در 78.1 در 7.5 میلیمتری اندازه‌گیری شده است. بنابراین از نظر ابعاد آیفون 8 پلاس از ال‌جی وی 30 بزرگ‌تر است. همچنین وزن ال‌جی وی 30 هم به مراتب از آیفون 8 پلاس بیشتر خواهد بود. وی‌ 30 چیزی در حدود 158 گرم وزن دارد، اما وزن آیفون 8 پلاس در حدود 202 گرم است.

سبک طراحی و ظاهر – برنده: ال‌جی وی 30

دومین موضوع حائز اهمیت مربوط به سبک طراحی و ظاهر دو گوشی مورد نظر می‌شود. بدون تردید آیفون 8 پلاس اپل از استاندارد مدرن طراحی اسمارتفون‌ها در سال 2017 و 2018 فاصله دارد. این گوشی به حاشیه‌های بزرگ و ضخیمی مجهز است، اما ال‌جی وی 30 از نمایشگری بدون حاشیه بهره می‌برد و به مراتب ظاهری شیک‌تر از آیفون 8 پلاس دارد. متاسفانه آیفون 8 پلاس اپل بسیار شبیه به آیفون 7 پلاس است و تقریبا فقط جنس بدنه آن تغییر یافته و حالت شیشه‌ای و براقی در آن ایجاد شده است. ضمنا فراموش نکنید که آیفون 8 پلاس از استاندارد ضد آب IP67 بهره می‌برد، اما ال‌جی وی 30 از استاندارد ضد آب IP68 بهره‌مند است.

صفحه نمایش – برنده: ال‌جی وی 30

از نظر صفحه نمایش هم باید برتری را به ال‌جی وی 30 بدهیم! این گوشی در مقایسه با آیفون 8 پلاس از نمایشگری بزرگ‌تر، با وضوح تصویر بیشتر، با تراکم پیکسلی بیشتری و نسبت تصویر به بدنه بالاتر بهره می‌برد! صفحه نمایش ال‌جی وی 30 یک نمایشگر 6 اینچی با وضوح تصویر 2880 در 1440 پیکسل است که 21.2 درصد از مساحت پنل جلوی گوشی را در بر می‌گیرد. ضمنا تراکم پیکسلی نمایشگر این گوشی هم در حدود 537 پیکسل در هر اینچ است. اما در سمت مقابل صفحه نمایش آیفون 8 پلاس اپل 5.5 اینچی بوده وضوح تصویر 1920 در 1080 پیکسلی را ارائه می‌کند. نمایشگر آن فقط 64.7 درصد از مساحت پنل جلوی دستگاه را شامل شده و تراکم پیکسلی آن در حدود 401 پیکسل در هر اینچ است.

قدرت عملکرد – برنده: آیفون 8 پلاس

ال‌جی وی 30 از نظر قدرت عملکرد گوشی بسیار قدرتمندی است که تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام و رم 4 گیگابایتی در آن بکار رفته است. اما با این حال در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که آیفون 8 پلاس با پردازنده A11 Bionic و رم 3 گیگابایتی کمی بهتر از ال‌جی وی 30 عمل می‌کند. اگرچه قدرت عملکرد این دو گوش چندان تفاوت زیادی با یکدیگر ندارد، اما با این حال باید از نظر قدرت عملکرد آیفون 8 پلاس اپل را از ال‌جی وی 30 برتر دانست. البته مطمئن باشید که ال‌جی وی 30 هر کاری که آیفون 18 پلاس قادر به انجامش باشد را انجام می‌دهد.

دوربین اصلی و سلفی – برنده: آیفون 8 پلاس

دوربین اصلی هر دو گوشی آیفون 8 پلاس و ال‌جی وی 30 از نوع دوگانه و بسیار با کیفیت است. دوربین اصلی آیفون 8 پلاس از دو سنسور 12 مگاپیکسلی تشکیل شده اما دوربین اصلی ال‌جی وی 30 از دو سنسور 16  و 13 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. با وجود اینکه از نظر عدد و وضوح لنز دوربین وضعیت دوربین اصلی ال‌جی وی 30 بهتر به نظر می‌رسد، اما به عقیده ما دوربین اصلی آیفون 8 پلاس اپل از دوربین اصلی ال‌جی وی 30 بهتر عمل می‌کند. این مسئله در مورد دوربین سلفی دو گوشی مذکور هم صادق است و دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی آیفون 8 پلاس هم از دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی ال‌جی وی 30 عملکرد بهتری دارد.

باتری – برنده: آیفون 8 پلاس

اگرچه از نظر ظرفیت باتری، ال‌جی وی 30 وضعیت بهتری در مقایسه با آیفون 8 پلاس اپل دارد، اما در بررسی‌های عملی صورت گرفته مشخص شد که باتری آیفون 8 پلاس اپل بهتر از باتری ال‌جی وی 30 عمل می‌کند. این مسئله به دلیل بهره‌مندی آیفون 8 پلاس از صفحه نمایش کوچک‌تر و با وضوح پایین‌تر قابل پیش‌بینی بود. لازم به اشاره است که باتری آیفون 8 پلاس اپل 2691 میلی آمپر ساعتی است، اما ال‌جی وی 30 از یک باتری 3300 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد.

قیمت: برنده: ال‌جی وی 30

آخرین مسئله و شاید هم مهم‌ترین مسئله مربوط به قیمت دو گوشی مورد نظر می‌شود. نسخه پایه آیفون 8 پلاس با حافظه 64 گیگابایتی هم اکنون با قیمتی در حدود 4،400،000 تومان در بازار کشورمان به فروش می‌رسد، اما نسخه پایه ال‌جی وی 30 با همان حافظه داخلی 64 گیگابایتی و با قابلیت پشتیبانی از حافظه SD قرار است با قیمتی در حدود 2،700،000 تومان در بازار کشورمان عرضه شود.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه آیفون 8 پلاس اپل و ال‌جی وی 30 پرداختیم. نتیجه این مقایسه نشان می‌دهد که خرید گوشی ال‌جی وی 30 از خرید آیفون 8 پلاس اپل انتخاب بهتری به نظر می‌رسد. برتری‌های این دو گوشی نسبت به یکدیگر به شرح زیر هستند:

برتری‌های ال‌جی وی 30 نسبت به آیفون 8 پلاس:

  • اندازه، ابعاد و وزن
  • سبک طراحی و ظاهر
  • صفحه نمایش
  • قیمت

برتری‌های آیفون 8 پلاس نسبت به ال‌جی وی 30:

  • قدرت عملکرد
  • دوربین اصلی و سلفی
  • باتری

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟