از آخرین تغییرات در تعرفه اینترنت باخبر شوید
راهنمای خرید: ارزان‌ترین اینترنت ماهانه را انتخاب کنید! - بهمن 96
پس از تغییراتی که در نظام اینترنت خانگی به وجود آمده است؛ هر کدام از شرکت‌ها قصد دارد با ارائه بهترین و مقرون به صرفه‌ترین طرح اینترنتی، کاربران بیشتری را به سمت خود جذب کند. این فرصت خوبی برای افرادی است که در اندیشه تغییر شرکت سرویس‌دهنده اینترنت خود هستند.

1606683296_1_0.gif

در آغاز فاز اجرایی این تغییرات، در این مطلب به مقایسه و بررسی بهترین اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات اینترنت پرداختیم. حالا پس از گذشت حدود یک ماه، قصد داریم مجددا این مقایسه را با توجه به تغییرات پیش آمده در این یک ماه مورد بررسی قرار دهیم.

تعداد تغییرات کم نبود؛ اما ما در شبکه تنها به تغییرات ترابایتی در این زمینه پرداختیم. ابتدا پیشگامان و بعد فن‌آوا بود که اینترنت ماهانه با حجمی در مقیاس ترابایت در اختیار خریداران قرار داد. 

حالا قصد داریم تمام این تغییرات را مجددا در یک جدول در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید تصمیمی بهتر اخذ کنید و خریدی هوشمندانه‌تر داشته باشید.

 آخرین تغییرات در قیمت اینترنت

1- رنگ سبز در هر ردیف، نشان‌دهنده بیشترین ترافیک ارائه شده با قیمت برابر با سایرین است. به زبان ساده‌تر، به‌صرفه‌ترین حجم در هر ردیف سبز شده است و شرکت های وب با داشتن بیشترین طرح به‌صرفه، ارزان‌ترین اینترنت را ارائه می‌دهد. اما این مسئله بسته به مصرف شما دارد. برای مثال، اگر سرعت 16 مگابیت بر ثانیه مد نظر شما باشد، شرکت پیشگامان بی چون و چرا به صرفه‌ترین شرکت است و اگر با سرعت 512 کیلوبیت بر ثانیه هم بتوانید کنار بیایید، استفاده از خدمات شرکت های‌وب برای شما بهترین گزینه است.برای مقایسه اعداد فوق، باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید:

2- ضریب اینترنت داخلی: اعدادی که در این جدول  ثبت شده است، حجم اینترنتی است که شما می‌توانید به صورت آزاد و در سایت‌های بین‌المللی استفاده کنید.در صورتی که قصد داشته باشید از سایت‌های ایرانی منتخب داشته باشید، حجم ذکر شده در جدول ضریب می‌خورد. ضریب‌ها را با رنگ مشخص کرده‌ایم:

اپراتورهای قرمز دارای ضریب 4

اپراتورهای زرد دارای ضریب 3

و اپراتورهای آبی دارای ضریب 2 هستند.

برای مثال، در صورتی که در جدول اپراتوری با ضریب 4 دیدید عدد 300 گیگابایت درج شده، این مقدار برابر با 75 گیگابایت استفاده آزاد از اینترنت بین‌الملل است. پس نباید از دیدن برخی اعداد بزرگ داخل جداولی که شرکت‌های ارائه دهنده به شما نشان می‌دهند، هیجان‌زده شوید.

3- در صورتی که حجم منصفانه‌ای که در جدول درج شده است به پایان برسد، اینترنت شما قطع نمی‌شود؛ بلکه با حد اقل سرعت (128 کیلوبایت بر ثانیه) به اینترنت متصل خواهید ماند. دلیل این که نام این طرح را در ابتدا «اینترنت نامحدود» گذاشته بودند، همین مسئله است. پس از پایان حجم با سرعت تعیین شده، شما باز هم می‌توانید بسته‌های حجمی با سرعت بالا خریداری کنید. قیمت هر گیگابایت حجم اضافه، 2000 تومان + عوارض و مالیات است.

مثال:

شما 12 گیگابایت طرحی با سرعت 512 کیلوبایت بر ثانیه را مصرف کرده‌اید. حالا سرعت اینترنت شما به 128 کیلوبایت در ثانیه کاهش یافته است. برای خلاص شدن از شر سرعت پایین اینترنت، با مبلغ 2300 تومان، یک گیگابایت دیگر حجم خریداری می‌کنید. اگر ضریب اینترنت بین الملل به اینترنت سایت‌های داخلی اپراتور شما 4 باشد، با این 1 گیگابایت حجم خریداری شده، می‌توانید 1 گیگابایت از سایت‌هایی مثل تلگرام و اینستاگرام استفاده کنید؛ اما در صورتی که سراغ سایت‌های منتخب داخلی بروید، بسته به ضریب تعیین شده توسط شرکت ارائه دهنده خدمات، می‌توانید 2، 3 و یا حتی 4 گیگابایت از آن استفاده کنید.

خواننده گرامی، در صورتی که در مورد سرویس‌های جدید اینترنتی شرکت‌ها پرسشی دارید از طریق کادر دیدگاه با ما در میان بگذارید. تلاش خواهیم کرد تا در اولین فرصت پاسخ آن‌ها را در سایت شبکه منتشر کنیم.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟

دیدگاه‌ها

تصویر AMIR
AMIR

سلام

شما در جدول اینترنت مخابرات رو با رنگ آبی مشخص کردین یعنی ضریب 2. در صورتی که در سایت مخابرات tci.ir جهت خرید اینترنت ضریب 4 رو اعلام می کنن. کسانی مثل من که تلفن ثابت از نوع فیبر دارن چاره‌ ای ندارن جز اینترنت مخابرات استفاده کنن. لطفا به گوششون برسونید انصاف رورعایت کنن و اینترنت رو رقابتی ارائه بدن. ممنون


تصویر امیررضا
امیررضا

سلام

بزودی شرکت های دیگر هم امکان ارائه روی فیبر را خواهند داشت