به جای آیفون X اپل، گلکسی نوت 8 سامسونگ بخرید!
چرا خرید گلکسی نوت 8 از آیفون 10 بهتر است؟ + عکس
اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که تمایل به خرید آیفون 10 اپل یا همان آیفون X را دارید، توصیه می‌کنیم که چندان شتاب زده عمل نکرده و قبل از خرید این گوشی گران قیمتی کمی به سایر آپشن‌ها و گزینه‌های قابل انتخابتان هم فکر کنید. مطمئن باشید یکی از بهترین گزینه‌های جایگزین پیش رویتان، فبلت گلکسی نوت 8 سامسونگ است! با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

مقدمه

با آغاز عرضه آیفون X یا 10 افراد زیادی به دنبال خرید آن هستند. جالب است که قیمت نجومی این گوشی هم تاثیر منفی در استقبال کاربران از آن نداشته و منجر به کاهش آمار فروش این اسمارتفون نشده است. البته باید اعتراف کنیم که آیفون 10 یک گوشی بسیار قدرتمند (به احتمال زیاد قدرتمندترین گوشی فعلی دنیا)، زیبا، شیک و منحصر به فرد است، اما با وجود تمام این تفاسیر شاید معقولانه‌تر باشد که سایر گزینه‌های خریدی که پیش رویمان قرار دارند را هم در کنار این گوشی مورد ارزیابی قرار دهیم!

هم اکنون گوشی‌های اندرویدی متعددی در بازار موجود هستند که به شما قول می‌دهیم کیفیتی برابر با آیفون X اپل دارند و حتی در برخی زمینه‌ها از این گوشی برتر هم هستند. یکی از این دسته محصولات، فبلت گلکسی نوت 8 سامسونگ است که به نظر ما می‌تواند یک جایگزین بسیاری عالی برای آیفون 10 باشد. به همین جهت سعی داریم در این مقاله به دلایلی اشاره کنیم که نشان می‌دهند خرید این فبلت از آیفون 10 اپل بهتر است. به بیان دیگر در ادامه به برتری‌های فبلت نوت 8 در مقایسه با آیفون X اپل اشاره می‌کنیم. با سایت شبکه همراه باشید.

مطلب پیشنهادی

همه چیز در باره گلکسی نوت 8 سامسونگ + عکس
فبلت جدید سامسونگ چه مشخصه‌های جدیدی دارد؟

بهره‌مندی از اسکنر انگشت

حتما می‌دانید که اپل در آیفون 10 دکمه هوم را حذف کرده و جایگزینی برای تمام قابلیت‌هایی ارائه کرده که با استفاده از این دکمه در آیفون‌های پیشین در دسترس کاربران قرار می‌گرفتند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع به مطالعه مقاله "آموزش کار با آیفون ایکس اپل (iPhone‌X)" بپردازید. حذف دکمه هوم آیفون 10 سبب شده که این گوشی از اسکنر انگت هم بهره‌مند نباشد! یعنی شما نمی‌توانید با قرار دادن انگشت خود روی بخشی از بدنه آیفون 10 قفل نمایشگر آن را آنلاک کنید. این قابلیت در گوشی مذکور با قابلیت جدیدی تحت عنوان فیس آی‌دی (Face ID) یا همان سیستم تشخیص چهره پیشرفته اپل جایگزین شده است.

اما خوشبختانه گلکسی نوت 8 سامسونگ همچنان به اسکنر انگشت مجهز بوده و این اسکنر در پنل پشت دستگاه و کنار لنز دوربین دوگانه آن نصب شده است. همچنین اگر خیلی علاقمند این هستید که با نگاه کردن به صفحه نمایش گوشی، قفل آن را آنلاک کنید، گلکسی نوت 8 از قابلیت اسکن عنبیه چشم هم پشتیبانی می‌کند! بنابراین اگر به اسکنر انگشت اهمیت می‌دهید، گلکسی نوت 8 سامسونگ گوشی مناسب شماست!

پشتیبانی از استاندارد ضد آب IP68

آیفون 10 اپل ضد آب بوده و از استاندارد IP67 پشتیبانی می‌کند. به موجب این استاندارد از نظر تئوری آیفون X می‌تواند برای مدت زمان 30 دقیقه در عمق 1 متری آب دوام داشته باشد. اما گلکسی نوت 8 سامسونگ یک قدم از آیفون 10 جلوتر بوده و از استاندارد ضد آب IP68 پشتیبانی می‌کند. به موجب این استاندارد از نظر تئوری فبلت نوت 8 می‌تواند تا مدت زمان 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام داشته باشد. این مسئله هم حداقل یکی از برتری‌های اسمی فبلت نوت 8 سامسونگ در مقایسه با آیفون 10 اپل است.

بهره‌مندی از قلم استایلوس اختصاصی

یکی دیگر از برتری‌های فبلت گلکسی نوت 8 سامسونگ در مقایسه با آیفون X اپل مربوط به بهره‌مندی آن از قلم استایلوس می‌شود. قلم استایلوس فبلت نوت 8 کیفیت عالی داشته و در گوشه سمت راست و پایین بدنه گوشی نصب می‌شود. به موجب وجود این قلم شما می‌توانید هر زمان که تمایل داشته باشید بر روی صفحه نمایش فبلت (حتی در شرایط خاموش بودن) نوت‌برداری کنید. متاسفانه آیفون X از وجود قلم استایلوس اختصاصی بی‌بهره است.

صفحه نمایش بزرگ‌تر

صفحه نمایش آیفون 10 اپل 5.8 اینچی است و از این نظر بزرگ‌ترین نمایشگر بکار رفته در تاریخ آیفون‌های اپل محسوب می‌شود، اما با این حال اندازه نمایشگر این گوشی به پای اندازه نمایشگر فبلت نوت 8 سامسونگ نمی‌رسد! سامسونگ فبلت نوت 8 را به صفحه نمایشی 6.3 اینچی مجهز کرده تا حس در دست گرفتن یک فبلت کاملا به کاربر منتقل شود. ضمنا نسبت تصویر به بدنه فبلت نوت 8 هم به مقدار ناچیزی از نسبت تصویر به بدنه آیفون 10 اپل بیشتر است.

مطلب پیشنهادی

بهترین گوشی‌ها در حوزه‌های مختلف کدامند؟
راهنمای خرید: آیا بهترین گوشی بازار بهترین انتخاب برای شماست؟

وضوح تصویر و تراکم پیکسلی بیشتری

مسئله بعدی که باید در نظر داشته باشید مربوط به وضوح تصویر و تراکم پیکسلی صفحه نمایش می‌شود. نمایشگر آیفون 10 وضوح تصویر 2436 در 1125 پیکسل را ارائه می‌کند که منجر به ایجاد تراکم پیکسلی 458 پیکسل در هر اینچ شده است. اما در سمت مقابل نمایشگر بزرگ‌تر فبلت گلکسی نوت 8 وضوح تصویر 2960 در 1440 پیکسل را به همراه دارد که به موجب آن تراکم پیکسلی نمایشگر گوشی به چیزی در حدود 521 پیکسل در هر اینچ رسیده است! بنابراین فبلت نوت 8 سامسونگ از نظر وضوح تصویر و تراکم پیکسلی هم در مقایسه با آیفون X محصول بهتری خواهد بود.

رم 6 گیگابایتی!

مدعی نیستیم که فبلت گلکسی نوت 8 سامسونگ از نظر گیمینگ و قدرت اجرای بازی‌های موبایل مطلقا بهتر از آیفون 10 عمل می‌کند، اما بهره‌مندی این فبلت از رم 6 گیگابایتی سبب شده که دستگاه از نظر مولتی‌تسکینگ به یک غول قدرتمند و بی‌رقیب تبدیل شود. آیفون 10 هم ضمن تجهیز به رم 3 گیگابایتی از این نظر عملکرد عالی دارد، اما زمانی که پای سرعت مولتی‌تسکینگ (به ویژه در شرایط سخت‌تر از حالت عادی) به میان آید، فبلت گلکسی نوت 8 سامسونگ یک محصول برتر است.

پشتیبانی از حافظه جانبی

خوشبختانه فبلت گلکسی نوت 8 سامسونگ از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند، اما در سمت مقابل آیفون 10 از این ویژگی بی‌بهره است.

مطلب پیشنهادی

گلکسی نوت 8، آیفون 7 پلاس یا ال‌جی وی 30؟ راهنمای خرید + عکس

وربین سلفی 8 مگاپیکسلی!

دوربین سلفی آیفون 10 اپل از سنسوری 7 مگاپیکسلی تشکیل شده است، اما دوربین سلفی فبلت گلکسی نوت 8 سامسونگ 8 مگاپیکسلی خواهد بود. اگرچه نمی‌توان مدعی شد که این مسئله قطعا کیفیت بهتر عملکرد دوربین سلفی گلکسی نوت 8 را نشان می‌دهد، اما در هر صورت از برتری‌های اسمی‌ این فبلت در مقایسه با آیفون 10 محسوب می‌شود.

باتری با ظرفیت‌ بیشتر

باتری آیفون ایکس اپل ظرفیت 2716 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند، اما فبلت گلکسی نوت 8 سامسونگ از یک باتری 3300 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد. اگرچه این اعداد هم نمی‌توانند به طور قطع ثابت کنند که عملکرد باتری آیفون 10 از نوت 8 بدتر باشد، اما باز هم از برتری‌های اسمی نوت 8 در مقایسه با آیفون X محسوب می‌شود.  

قیمت مقرون به صرفه‌تر

قیمت یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید در حین خرید یک گوشی به آن توجه شود. متاسفانه آیفون 10 قیمتی نجومی دارد و هم اکنون نسخه مجهز به حافظه داخلی 64 گیگابایتی آن با قیمتی در حدود 6 میلیون و 500 هزار تومان روانه بازار شده است. این موضوع در حالی است که نسخه مجهز به حافظه 64 گیگابایتی فبلت گلکسی نوت 8 سامسونگ قیمتی در حدود 3 میلیون و 800 هزار تومان دارد! به نظر شما آیا خرید آیفون 10 با این تفاوت قیمتی که در مقایسه با فبلت نوت 8 دارد معقولانه است؟

مطلب پیشنهادی

راهنمای خرید بهترین گوشی‌ با قیمت بالاتر از 2.5 میلیون (آبان 96)
با بودجه بیش از 2.5 میلیون چه گوشی بخریم؟

کلام آخر

موارد فوق اصلی‌ترین برتری‌های فبلت گلکسی نوت 8 سامسونگ در مقایسه با آیفون X اپل محسوب می‌شوند. البته باید اشاره کنیم که مطمئنا آیفون X یا 10 هم در مقایسه با گلکسی نوت 8 برتری‌های منحصر به فرد خود را دارد. با وجود تمام این تفاسیر، آیا شما همچنان خرید آیفون X را انتخاب بهترین نسبت به خرید فبلت گلکسی نوت 8 می‌دانید؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟