مک‌بوک پرو 13 اینچی اپل بخریم یا سرفیس پرو 2017 مایکروسافت؟
مقایسه تصویری سرفیس پرو 2017 با مک‌بوک پرو 13 اینچی + عکس
اگر تمایل به خرید یک لپ‌تاپ باکیفیت را دارید، شک نداشته باشید که سرفیس پرو 2017 مایکروسافت (Microsoft Surface Pro 2017) و مک‌بوک پرو 13 اینچی جدید اپل Apple MacBook Pro 13-inch) دو نمونه از بهترین انتخاب‌های پیش رویتان خواهند بود. اما کدامیک از آن‌ها برای شما انتخاب بهتری خواهد بود؟ با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

مقدمه

مک‌بوک پرو 13 اینچی اپل هم اکنون یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار است. در سمت مقابل تبلت سرفیس پرو 2017 مایکروسافت هم یکی از بهترین تبلت‌های دو منظوره موجود در بازار محسوب می‌شود که می‌تواند نقش یک لپ‌تاپ باکیفیت را هم ایفاء کند. بنابراین شاید این سؤال در ذهن شما هم ایجاد شده باشد که خرید کدامیک از این دو محصول انتخاب بهتری خواهد بود؟

در این راستا ما قصد داریم نسخه پایه‌ای هر دو محصول نام برده شده را به صورت تصویری با یکدیگر مقایسه کنیم. پس از مطالعه این مقاله شما قادر خواهید بود که خیلی راحت تصمیم نهایی خود بری خرید محصول بهتر نهایی کنید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم با سایت شبکه و این راهنمای تصویری اختصاصی همراه باشید.

کارایی

در اولین قدم بهتر است نیاز خود و نقشی که هر یک از دو محصول مورد نظر ایفاء می‌کنند را بهتر بشناسید. سرفیس پرو 2017 در اصل یک تبلت است که نمایشگری لمسی دارد و می‌توان موس و کیبوردی اختصاصی را به آن وصل کرد و از دستگاه به عنوان یک لپ‌تاپ هم استفاده نمود. اما در سمت مقابل مک‌بوک پرو 13 اینچی اپل عملا یک لپ‌تاپ است و نمی‌توان از آن به عنوان تبلت استفاده کرد. پس اگر به دنبال محصولی هستید که کارایی دو منظوره داشته باشد، سرفیس پرو 2017 مایکروسافت این نقش را برایتان ایفاء خواهد کرد، اما اگر صرفا به دنبال یک لپ‌تاپ هستید، مک‌بوک پرو 13 اینچی اپل کارتان را راه می‌اندازد.

ابعاد و اندازه

سرفیس پرو 2017 مایکروسافت از نظر ابعاد و اندازه به نسبت در مقایسه با مک‌بوک پرو 13 اینچی اپل جمع‌و‌جورتر است. بنابراین اگر به دنبال ابعاد کوچک‌تر و طراحی ظریف‌تر هستید، سرفیس پرو 2017 مایکروسافت را انتخاب کنید.

وزن

سرفیس پرو 2017 مایکروسافت از نظر وزن هم به مراتب نسبت به مک‌بوک پرو 2017 اپل سبک‌تر است. پس اگر قصد دارید لپ‌تاپ یا تبلتی که خریداری می‌کنید را زیاد حمل و نقل کنید، باز هم سرفیس پرو 2017 برایتان انتخاب بهتری خواهد بود.

اندازه صفحه نمایش

صفحه نمایش مک‌بوک پرو 13 اینچی اپل در اصل 13.3 اینچی است، اما صفحه نمایش سرفیس پرو 2017 مایکروسافت از یک پنل 12.3 اینچی تشکیل می‌شود. بنابراین اندازه نمایشگر مک‌بوک پرو اپل از سرفیس پرو 2017 بزرگ‌تر خواهد بود.

صفحه نمایش لمسی

نمایشگر سرفیس پرو 2017 مایکروسافت لمسی است اما صفحه نمایش مک‌بوک پرو 13 اینچی اپل از این ویژگی پشتیبانی نمی‌کند.

وضوح تصویر و تراکم پیکسلی صفحه نمایش

نمایشگر سرفیس پرو 2017 مایکروسافت وضوح تصویر 2736 در 1824 پیکسل را ارائه می‌کند اما نمایشگر مک‌بوک پرو 13 اینچی اپل وضوح تصویر 2560 در 1600 پیکسل را دارد. این مسئله سبب شده تراکم پیکسلی نمایشگر سرفیس پرو 2017 به چیزی در حدود 267 پیکسل در هر اینچ رسیده و تراکم پیکسلی نمایشگر مک‌بوک پرو 13 اینچی به چیزی در حدود 227 پیکسل در هر اینچ برسد. بنابراین از نظر وضوح تصویر و تراکم پیکسلی هم سرفیس پرو 2017 مایکروسافت از مک‌بوک پرو 13 اینچی اپل برتری دارد.

بهره‌مندی از تاچ‌ بار (Touch Bar) یا نوار لمسی

مک‌بوک پرو 13 اینچی اپل از یک نوار لمسی یا تاچ باز اختصاصی بهره می‌برد که متاسفانه سرفیس پرو 2017 مایکروسافت از آن بی‌بهره خواهد بود.

اسکنر انگشت

مک‌بوک پرو 13 اینچی اپل به طور پیش‌فرض از اسکنر انگشت اختصاصی هم بهره‌مند است که متاسفانه سرفیس پرو 2017 مایکروسافت از وجود آن بی‌بهره خواهد بود.

قابلیت تشخیص چهره

اگرچه سرفیس پرو 2017 مایکروسافت از اسکنر انگشت بهره نمی‌برد اما از قابلیت ویندوز هلو (Windows Hello) پشتیبانی می‌کند و امکان تشخیص چهره کاربر را دارد. متاسفانه مک‌بوک رو 13 اینچی اپل از این ویژگی بی‌بهره خواهد بود.

پردازنده مرکزی

هر محصول مورد نظر از نظر پردازنده شامل نسخه‌های مختلفی از سری پردازنده‌های شرکت اینتل می‌شوند، اما پردازنده مرکزی سرفیس پرو 2017 مایکروسافت از نسل هفتم سری پردازنده‌های شرکت مذکور است، حال آنکه پردازنده‌های مک‌بوک پرو 13 اینچی از نسل ششم سری پردازنده‌های اینتل هستند. بنابراین از این نظر هم برتری از آن سرفیس پرو 2017 مایکروسافت خواهد بود.

کارت گرافیک

از نظر کارت گرافیک هم دو محصول مورد نظر نسخه‌های متنوعی دارند، اما با یک مقایسه عادلانه می‌توان نتیجه گرفت که کارت گرافیک سرفیس پرو 2017 مایکروسافت از کارت گرافیک بکار گرفته در مک‌بوک پرو 13 اینچی اپل قدرتمندتر است.

رم

نسخه پایه‌ای مک‌بوک پرو 13 اینچی از رم 8 گیگابایتی بهره می‌برد و نسخه برتر آن از رم 16 گیگابایتی بهره‌مند است، اما در سمت مقابل نسخه پایه‌ای سرفیس پرو 2017 مایکروسافت به رم 4 گیگابایتی مجهز شده و نسخه برتر آن می‌تواند مثل مک‌بوک پرو رم 16 گیگابایتی داشته باشد. بنابراین از این نظر در مقایسه نسخه پایه‌ای دو محصول، برتری از آن مک‌بوک پرو 13 اینچی اپل خواهد بود.

حافظه داخلی

هر دو محصول مورد نظر از نظر حافظه داخلی آپشن‌های مختلفی را ارائه می‌کنند، اما نسخه پایه‌ای سرفیس پرو 2017 مایکروسافت از حافظه 128 گیگابایتی بهره می‌برد و نسخه پایه‌ای مک‌بوک پرو 13 اینچی اپل از حافظه داخلی 56 گیگابایتی بهره‌مند است. پس از این نظر هم برتری از آن مک‌بوک پرو 13 اینچی اپل خواهد بود.

پورت‌ اتصال

 اگر به وجود پورت‌های اتصال متنوع و متعدد اهمیت می‌دهید، مک‌بوک رو 13 اینچی اپل برایتان انتخاب بهتری خواهد بود. متاسفانه سرفیس پرو 2017 مایکروسافت فقط از یک پورت USB 3.0 بهره می‌برد.

پشتیبانی از رم میکرو اس‌دی

سرفیس پرو 2017 مایکروسافت از اتصال رم میکرو اس‌دی پشتیبانی می‌کند، اما متاسفانه مک‌بوک پرو 13 اینچی اپل این ویژگی را ندارد.

باتری

بنا به ادعای دو شرکت اپل، باتری نسخه مجهز به تاچ‌ بار مک‌بوک پرو 13 اینچی می‌تواند با یک بار شارژ تا 10 ساعت انرژی مورد نیاز دستگاه را تأمین کند. حال آنکه مایکروسافت مدعی است باتری سرفیس پرو 2017 با یک بار شارژ تا 13.5 ساعت انرژی مورد نیاز دستگاه را تأمین می‌کند. البته توصیه می‌کنیم برای درک سنجش توان شارژدهی باتری این دو محصول به ادعای شرکت سازنده آن‌ها توجه نداشته باشید.

دوربین

از آنجایی که سرفیس پرو 2017 مایکروسافت در اصل یک تبلت است از دو سنسور 8 و 5 مگاپیکسلی بهره می‌برد که به ترتیب به عنوان دوربین سلفی و اصلی آن در نظر گرفته شده‌اند، اما مک‌بوک پرو 13 اینچی اپل از یک سنسور دوربین اچ‌دی در بالای صفحه نمایش بهره‌مند است.

سیستم عامل

یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های دو محصول مورد نظر مربوط به سیستم عامل آن‌ها می‌شود. سرفیس پرو 2017 مایکروسافت از سیستم عامل ویندوز 10 بهره می‌برد و مک‌بوک پرو 13 اینچی اپل از سیستم عامل MacOS Sierra بهره‌مند است.

قیمت

نسخه‌ پایه‌ای سرفیس پرو 2017 مایکروسافت قیمت 799 دلاری دارد اما قیمت نسخه پایه‌ای مک‌بوک پرو 13 اینچی اپل 1499 دلار است. پس از نظر قیمت هم سرفیس پرو 2017 مایکروسافت در مقایسه با مک‌بوک پرو 13 اینچی اپل انتخاب بهتری است.

جمع‌بندی

حالا و با توجه به مقایسه تصویری که انجام شد خیلی راحت می‌توانید بهترین محصول مورد نظرتان را خریداری کنید. توجه کنید که سرفیس پرو 2017 مایکروسافت در اصل یک تبلت دو منظوره است اما مک‌بوک پرو 13 اینچی اپل یک مک‌بوک است و ویژگی دو منظوره بودن را به همراه ندارد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟