آیفون 8 پلاس بخریم یا پیکسل 2 ایکس ال؟
چرا گوشی پیکسل 2 ایکس ال از آیفون 8 پلاس بهتر است؟
اگر قصد خرید یک گوشی رده بالا و ناب را دارید و آیفون 8 پلاس و گوگل پیکسل 2 ایکس هم از گزینه‌های مد نظرتان هستند، این مقاله را از دست ندهید. ما در این مقاله به دلایلی اشاره می‌کنیم که نشان می‌دهند خرید گوشی پیکسل 2 ایکس ال گوگل نسبت به آیفون 8 پلاس اپل انتخاب بهتری محسوب می‌شود. با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

مقدمه

آیفون 8 پلاس اپل هم اکنون جدیدترین آیفون کوپرتینویی‌ها در رده پلاس محسوب می‌شود و افراد زیادی برای خرید این اسمارتفون لحظه‌شماری می‌کنند. در سمت مقابل گوگل هم به تازگی از جدیدترین اسمارتفون‌های اختصاصی خود یعنی دو گوشی پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال رونمایی کرد که از اندروید اوریو (Android Oreo) استاک بهره می‌برند.

اما به نظر شما خرید آیفون 8 پلاس اپل انتخاب بهتری است یا خرید گوشی پیکسل 2 ایکس ال شرکت گوگل؟ در ادامه این مقاله قصد داریم با کنار گذاشتن تفاوت‌های بستر نرم افزاری دو گوشی مذکور به دلایلی اشاره کنیم که نشان می‌دهند خرید گوگل پیکسل 2 ایکس ال نسبت به خرید آیفون 8 پلاس انتخاب بهتری خواهد بود. با سایت شبکه همراه باشید.

وزن کمتر

شاید وزن کمتر یک گوشی مسئله‌ای نباشد که چندان به آن اهمیت می‌دهید، اما در هر صورت باید به عنوان یکی از مزیت‌های گوشی پیکسل 2 ایکس ال نسبت به آیفون 8 پلاس اپل به آن اشاره کرد. پرچمدار گوگل وزن 175 گرمی دارد اما وزن آیفون 8 پلاس به چیزی در حدود 202 گرم می‌رسد که چیزی در حدود 27 گرم بیشتر از وزن پیکسل 2 ایکس ال است. پس وزن کمتر را به عنوانی یکی از مزیت‌های نه چندان حائز اهمیت پرچمدار گوگل در مقایسه با آیفون 8 پلاس در نظر داشته باشید.

صفحه نمایش بزرگ‌تر

اندازه صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند روز به روز در حال افزایش است و با توجه به اینکه هر دو گوشی پیکسل 2 ایکس ال و آیفون 8 پلاس اپل پرچمدار مجهز به نمایشگر بزر‌گ‌تر دو شرکت اپل و گوگل محسوب می‌شوند، بنابراین طرفداران این دو محصول هم احتمالا حامی بکارگیری نمایشگر بزرگ در اسمارتفون‌ها هستند. اگر شما هم به اندازه صفحه نمایش گوشی اهمیت می‌دهید، باید بدانید که نمایشگر آیفون 8 پلاس 5.7 اینچی بوده اما گوگل پیکسل 2 ایکس ال از نمایشگری 6 اینچی بهره می‌برد.

نمایشگر بدون حاشیه ظاهر مدرن‌تر

گوگل نمایشگر گوشی پیکسل 2 ایکس ال را به صورت بدون حاشیه طراحی کرده و این مسئله سبب می‌شود تا ظاهری مدرن‌تر و زیباتر برای دستگاه به ارمغان آورده شود. اما متاسفانه آیفون 8 پلاس به هیچ وجه طراحی مدرنی ندارد و از نظر ظاهری کاملا شبیه به آیفون 7 پلاس سال گذشته اپل است. پس اگر به دنبال گوشی با ظاهر مدرن‌تر هستید،  پیکسل 2 ایکس ال گوگل انتخاب بهتری خواهد بود.

وضوح تصویر و تراکم پیکسلی بیشتر نمایشگر

وضوح تصویر صفحه نمایش گوشی پیکسل 2 ایکس ال گوگل برابر با 2880 در 1440 پیکسل است. این مسئله با توجه به نمایشگر 6 اینچی گوشی، تراکم پیکسلی 538 پیکسل در هر اینچ را به همراه خواهد داشت. اما صفحه نمایش آیفون 8 پلاس وضوح تصویر 1920 در 1080 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ‌دی را ارائه می‌کند و تراکم پیکسلی آن به 401 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که به مراتب از تراکم پیکسلی نمایشگر گوگل پیکسل 2 ایکس ال کمتر است.

پشتیبانی از قابلیت نمایشگر همیشه روشن

گوشی پیکسل 2 ایکس ال گوگل از قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن یا "Always On Display" هم پشتیبانی می‌کند و بدین سبب دائما برخی از اعلان‌ها و اطلاعات مثل زمان و تاریخ بر روی نمایشگر آن ضمیمه خواهند شد. متاسفانه در سمت مقابل آیفون 8 پلاس اپل از این ویژگی بهره‌مند نیست. این قابلیت کاربردی هم می‌تواند یکی دیگر از دلایلی باشد که خرید پرچمدار گوگل را از خرید آیفون 8 پلاس به انتخاب بهتری تبدیل می‌کند.

رم 4 گیگابایتی

در حالت عادی انتظار می‌رود هرچه ظرفیت رک یک گوشی بیشتر باشد، پتانسیل آن برای مولتی‌تسکینگ و انجام کارهای همزمان هم افزایش یابد. رم پیکسل 2 ایکس ال ظرفیت 4 گیگابایتی دارد اما رم آیفون 8 پلاس 3 گیگابایتی است. بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم پرچمدار گوگل از نظر مولتی‌تسکینگ هم پتانسیل بیشتری در مقایسه با آیفون 8 پلاس اپل داشته باشد.

دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی

دوربین سلفی آیفون 8 پلاس اپل از یک سنسور 7 مگاپیکسلی و باکیفیت تشکیل شده است، اما گوگل برای دوربین سلفی پیکسل 2 ایکس ال از یک سنسور 8 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. اگرچه هنوز کیفیت این سنسور دوربین در عمل مورد بررسی قرار نگرفته اما روی کاغذ از این نظر برتری از آن پرچمدار اندرویدی شرکت گوگل است. پس شاید بهتر باشد علاقمندان به عکسبرداری سلفی هم گوشی پیکسل 2 ایکس ال گوگل را به ای آیفون 8 پلاس اپل خریداری کنند.

باتری با ظرفیت‌ بیشتر

از نظر ظرفیت باتری اختلاف بسیار زیادی مابین آیفون 8 پلاس و پیکسل 2 ایکس ال وجود دارد. آیفون  8 پلاس اپل از یک باتری 2691 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد، اما در سمت مقابل پرچمدار گوگل یک باتری 3520 میلی آمپر ساعتی دارد. پیش‌بینی می‌کنیم باتری گوشی پیکسل 2 ایکس ال بتواند به راحتی حداقل تا 1.5 روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تأمین کند. بنابراین از نظر ظریفت باتری هم پرچمدار گوگل برای نسبی در مقایسه با پرچمدار شرکت اپل دارد.

کلام آخر

بنابراین 8 مورد فوق برتری‌های گوشی پیکسل 2 ایکس ال گوگل در مقایسه با آیفون 8 پلاس اپل را نشان می‌دهند. البته این مسئله به آن معنا نیست که آیفون 8 پلاس هیچ برتری در مقایسه با پیکسل 2 ایکس ال نداشته باشد. برخی از اصلی‌ترین برتری‌های آیفون 8 پلاس در مقایسه با پیکسل 2 ایکس ال شامل مواردی همچون ضخامت بدنه کمتر، پشتیبانی از قابلیت لمس سه بعدی، دوربین اصلی دوگانه و قیمت کمتر می‌شوند. در هر حال تصمیم‌گیری نهایی بر عهده شماست. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟