آخر هفته با شبکه
تصاویری ناب و دیده نشده از استیو جابز، بیل گیتس و سایر غول‌های فناوری
در سال 1985، عکاس مشهور "داوگ منوئز" شروع به ثبت عکس‌هایی زیبا و فوق‌العاده از خیلی از ستارگان بی‌بدیل دنیای سیلیکون ولی کرد. ویژگی مهم عکس‌های وی ثبت لحظه‌هایی استثنایی از این اسطوره‌های دنیای فناوری است. خیلی از این عکس‌ها هیچ‌گاه منتشر نشدند، البته تا همین اواخر!

1606683296_1_0.gif

در سال 1985، داوگ منوئز یک قرارداد همکاری با مجله "لایف" امضاء کرد. مأموریت وی عکاسی از استیو جابز و فرهنگ در حال تغییر انقلاب دیجیتالی سیلیکون ولی بود. اما در اواخر سال‌های دهه 80 بود که غول‌های فناوری سیلیکون ولی تصمیم گرفتند جلوی این کار را بگیرند و اجازه عکاسی بیشتر به مجله لایف ندهند و البته قرار شد که این عکس‌ها هیچ‌گاه منتشر نشود. استیو جابز به منوئز گفت: "نگران نباش. یک روز در آینده می‌توانی از این عکس‌ها لذت ببری."

مطلب پیشنهادی

۱۳ داستان فوق‌العاده و باورنکردنی زندگی بیل گیتس + عکس و ویدیو
بیل گیتس؛ از بازداشت و حبس و شستشوی ظرف گرفته تا میلیاردر نیکوکار

بالاخره این روز در سال 2014 رسید، زمانی‌که منوئز کتابی تحت‌عنوان "نابغه نترس: انقلاب دیجیتالی در سیلیکون ولی، 1985-2000" منتشر کرد. عکس‌هایی که در این کتاب به‌چاپ رسیده مربوط به نخستین روزهای انقلاب دیجیتالی است. درست همان زمانی‌که استیو جابز در حال کار بر روی یک کامپیوتر جدید به‌نام NeXT بود. همان زمانی‌که یک نرم‌افزار مخصوص عکس و تصویر به‌نام فوتوشاپ ساخته شد. و زمانی‌که یک آینده‌نگر جوان به‌نام بیل گیتس مایکروسافت را راه‌اندازی کرد.

بد نیست نگاهی به برخی از این عکس‌های خاص و ناب از بزرگ‌ترین نام‌های دنیای فناوری داشته باشیم:

استیو جابز با تیم جدید NeXT در خصوص این‌که فناوری در 10 سال آینده چه تغییری خواهد کرد صحبت می‌کند. بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند که NeXT یک موفقیت بزرگ و خیلی سریع خواهد بود، همان‌طور که استیو جابز تصور می‌کرد، اما این چنین نشد و معرفی این محصول آغازگر دورانی سخت، تلخ و دشوار بود.

مدیر طراحی NeXT می‌گفت: "وقتی استیو جابز عصبانی می‌شود خنده بدی به‌شما می‌کند، سرش را پایین می‌اندازد و خنده‌های تلخ و معنی‌دار می‌کند. آن‌وقت همه می‌فهمند که یک جای کار ایراد دارد."

این عکس متعلق به "سوزان کار" است. وی عضوی از تیم طراحی مک بود و آیکون‌ها و خیلی از اینترفیس‌های کاربری که هم‌چنان در این سیستم‌عامل دیده می‌شود محصول فکر خلاق و توانای اوست.

در این عکس، استیو جابز در یک ملاقات رسمی به‌صرف ناهار از رییس آینده NeXT و اعضای هیأت‌مدیره آن پذیرایی می‌کند. این‌جا، یک انبار خالی و متروکه است که وی قصد داشت آن‌را تبدیل به کارخانه NeXT کند.

استیو جابز در یک جلسه با کارمندان شرکت از روند کاری پیش رو صحبت می‌کند.

مطلب پیشنهادی

چگونه با استفاده از استراتژی ساده استیو جابز به خواسته‌هایمان برسیم
درس بزرگ موفقیتی از زبان یکی از موفق‌ترین مدیران کسب‌وکار

لیست کارهای مهمی که توسط استیو جابز تعیین شده است. در این لیست چالش‌های فنی که تیم باید آن‌ها را حل کند آورده شده است.

"جان وارناک" و "چاک گسچکه" با خیالی آسوده آماده معرفی و رونمایی از فوتوشاپ هستند. برنامه‌ای که به‌طور کامل هنرهای گرافیکی و عکاسی را دگرگون کرد.

استیو جابز در عین این‌که فردی بی‌ملاحظه و گستاخ بود اما در مواقعی بسیار شاد، خوشحال و شوخ‌طبع می‌شد.

در کارخانه Fremont، "جان اسکالی"، مدیرعامل اپل، در حال صحبت با رسانه‌ها است. وی بعد از این‌که جابز را مجبور به ترک اپل کرد توانست درآمد سالانه این شرکت را از 800 میلیون به 8 میلیارد دلار برساند.

بیل گیتس در سومین کنفرانس TED در سال 1992 گفت: "نباید کسی هیچ‌وقت بیشتر از 50 دلار برای یک عکس پرداخت کند." در آن زمان، وی مشغول تکمیل ساخت خانه خود در سیاتل بود که به آخرین فناوری‌های روز مجهز بود.

"سمیر آرورا"، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران NetObjects، در جلسه‌ای با حضور اعضای اصلی شرکت و سرمایه‌گذاران آن در خصوص برنامه‌های آینده صحبت می‌کند.

"استیو بالمر"، معاون ارشد نرم‌افزار سیستم‌های مایکروسافت (راست)، در مقر اصلی این شرکت در ردموند با گروهی از برنامه‌نویسان ملاقات کرده است.

در حین یک جلسه با تیم NeXT، استیو جابز ناگهان به تیم خود گفت: "دوستان، بیایید تا کریسمس، شب‌ها و آخر هفته‌ها هم کار کنیم و بعد یک هفته استراحت کنیم و به تعطیلات برویم." یکی از مهندسان بلافاصله واکنش نشان داد و گفت: "استیو! ما همین الان هم شب‌ها و آخر هفته‌ها کار می‌کنیم."

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟