اسامی برندگان TPOTY 2017 اعلام شد
عکس‌هایی خارق‌العاده از مسابقه عکاس مسافرتی سال نشنال‌جئوگرافی
مؤسسه مشهور "نشنال جئوگرافی" در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم اسامی برندگان مسابقه "عکاس مسافرتی سال" یا همان TPOTY را معرفی کرد. مجموعه امسال شامل برخی از قابل توجه‌ترین و هیجان‌انگیزترین عکس‌های مسافرتی از گوشه و کنار دنیا می‌شود.

1606683296_1_0.gif

این مسابقه در حقیقت نوعی جشن و تجلیل از بی‌نظیرترین عکس‌هایی می‌شود که توسط افراد گوناگون در نقاط مختلف دنیا گرفته می‌شود. تجلیل از عکاسانی که به خوانندگان این امکان را می‌دهند تا دنیا را از زاویه دید لنزهای جدید آن‌ها ببینند.

بیشتر از 15 هزار شرکت‌کننده از 30 کشور دنیا عکس‌های فوق‌العاده خود را برای این انجمن ارسال کردند. عکس‌ها در سه دسته قرار گرفتند: طبیعت، مردم و شهرها.

مطلب پیشنهادی

شهرهای اسرارآمیز و  بسیار مدرن چین و ساکنانی که هنوز متولد نشده‌‌اند

«سرجیو تاپیرو ولاسکو»، عکاس مکزیکی موفق شد با پرتره بی‌نظیر خود از یک آتشفشان با نام "قدرت طبیعت" جایزه نخست TPOTY 2017 را کسب کند. جایزه وی یک سفر 10 روزه برای دو نفر به Galapagos Archipelago با تیم کاشفان نشنال جئوگرافی است.

اگر به عکس و عکاسی علاقه دارید از شما دعوت می‌کنیم در زیر نگاهی به گزیده‌ای از حیرت‌انگیزترین عکس‌هایی که برای این انجمن ارسال شده داشته باشید:

(برای بزرگ‌تر دیدن عکس‌ها روی آن ها کلیک کنید.)

قدرت طبیعت - سرجیو تاپیرو ولاسکو

دسته طبیعت، مقام نخست و برنده جایزه بزرگ - "فوران قدرت‌مند آتشفشان کولیما در مکزیک در 13 دسامبر سال 2015. آن شب، هوا سرد و خشک بود و فوران ذرات خاکستر چیزی شبیه به رعدوبرق به طول 600 متر در آسمان سیاه ترسیم کرده بود. در آخرین روزهای سال 2015، این آتشفشان فعالیت‌های زیادی از خود نشان می‌داد."

 

برای زندگی - هیرومی کانو

دسته طبیعت، مقام دوم - "قوهایی که حتی در گل‌ولای با قدرت بسیار زیاد زندگی می‌کنند."

 

کروکودیل‌های Rio Tarcoles - تارون سینها

دسته طبیعت، مقام سوم - "این عکس در کاستاریکا گرفته شده است. وقتی از روی این رود رد می‌شوید کافی است روی پل بایستید و به منظره پایین آن نگاه کنید. زمانی‌که از این منطقه عبور می‌کردم 35 کروکودیل عظیم‌الجثه را دیدم که دربین گل‌ولای استراحت می‌کردند. من می‌خواستم عظمت جثه آن‌ها را در خشکی به تصویر بکشم چون وقتی در آب هستند بیشتر بدن‌شان زیر آب پنهان است."

 

غار سنگ مرمر - کلین جسل

"این عکس در ساعات عصر اولین روزهای مرطوب تابستانی در یک روستای کوچک دورافتاده در منطقه تامبای ژاپن گرفته شده است. کرم‌های شب‌تاب شاهزاده با پراکنده شدن در فضای این جنگل منظره بسیار زیبا و چشم‌نوازی را رقم زده‌اند."

 

کوه‌های برومو - رینولد ریسکا دوانتارا

"کوه‌های آتشفشانی برومو در یک منطقه فعال در جاوه اندونزی قرار دارند. این عکس در سال 2016 و دقیقا زمانی‌که فعالیت‌های آتشفشانی این کوه افزایش یافته بود گرفته شده است."

 

در چشمان شما - شین گراس

کوسه‌های تپه دریایی کارائیب معمولا خیلی خجالتی هستند. به‌همین دلیل، دوربین را روی صخره‌ای که می‌دانستم از آن عبور می‌کنند گذاشتم و با استفاده از یک کلید ریموت عکس‌ام را گرفتم."

 

سطوح مختلف خواندن و مطالعه کردن - نوربرت فریتز

مقام اول، دسته شهرها - "فضای داخلی کاملا مدرن کتابخانه شهری در اشتوتگارت. فضای کاملا بازی در مرکز آن تعبیه شده و نور طبیعی از پنجره‌هایی که در بالای کتابخانه طراحی شده به داخل می‌تابد. فضای آن بسیار منحصربه‌فرد است و می‌توانید به‌راحتی سطح دانش خود را افزایش دهید."

 

شهر دیوارها - اندی یئونگ

مقام دوم، دسته شهرها - "شهر Kowloon Walled در هنگ‌گنگ یکی از متراکم‌ترین نقاط روی زمین بود. صدها خانه بر روی یکدیگر در مرکز یک ساختار پیچیده محصور شده‌ و خیلی از آن‌ها به فضای باز دسترسی نداشتند. این شهر عجیب در دهه 90 میلادی تخریب شد. البته، وقتی با دقت به عکس نگاه می‌کنید می‌بینید که هنوز هم حیات در بخشی از آن وجود دارد."

 

زمین فوتبال Henningsvaer - میشا دِ-استرویف

مقام سوم، دسته شهرها - "این زمین فوتبال در Henningsvaer در جزایر Lofoten یکی از اعجاب‌انگیزترین مناطق اروپاست. وقتی به یک سفر دریایی 10 روزه در نروژ در ماه ژوئن 2017 رفته بودم این عکس را گرفتم. بعد از یک هفته دریانوری در هوای سرد و بارانی به Henningsvaer رسیدیم. وقتی به آن‌جا رسیدیم ناگهان هوا صاف شد. خیلی خوش‌شانس بودم که شرایط برای به‌پرواز درآوردن پهپاد مساعد شد و موفق شدم از ارتفاع 120 متری این عکس زیبا را بگیرم."

 

آپارتمان رنگارنگ - تتسویا هاشیموتو

"این آپارتمان در یک مجتمع در منطقه ژیفوی ژاپن قرار دارد. خانه‌هایی با رنگ‌های مختلف ولی کاملا معمولی برای زندگی مردم."

 

العین - آندرژ بوچنسکی

"یک شهر جدید در صحرا"

 

کارگاه - دیلک اویار

مقام اول، دسته مردم - "این عکس در کانیا گرفته شده است. یک منطقه تاریخی در ترکیه. رقص درویش "سِما" نام دارد و سمبل فرهنگ Mevlevi است. 

 

لحظه جالب توجه - ژولیوس وای

مقام دوم، دسته مردم - "بازدیدکنندگان این موزه با کنجکاوی بسیار در حال تماشای یکی از نقاشی‌های معروف رامبراند به‌نام "Syndics of the Draper's Guild" هستند.

 

در زیر موج - رادنی برسیل

مقام سوم، دسته مردم - "اخیرا سفری به فیجی داشتم تا عکاسی کنم. همیشه دنبال زاویا و چشم‌اندازهای جدید هستم."

 

نسل پل - ژوبیت جورج

"یک عکس زبیا از پدر و پسری که در لباس‌های سفیدشان در زیر آسمان آبی در روز عید فطر در مسجدی در دهلی نو نشسته‌اند. این عکس نشان‌دهنده یک ارتباط زیبا بین دو نسل است."

 

خیره شدن مرد - معین احمد

"این عکس روز 23 جولای در ایستگاه راه آهن تونگی در بنگلادش گرفته شده است. در ایستگاه منتظر یک لحظه عالی برای عکاسی بودم. ناگهان در قطاری که وارد ایستگاه شده بود دو چشم دیدم که با کنجکاوی خاصی از پشت پنجره به من نگاه می‌کردند. این همان لحظه‌ای بود که منتظرش بودم."

 

مراسم شکرگزاری در Besakih - مایکل دین مورگان

"معبد Besakih در بالی بیشتر از هزار سال قدمت دارد. خیلی از مردم برای دعا و شکرگزاری به این محل می‌آیند."

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟