تبلیغات درون برنامه‌ای
‌چگونه از برنامه‌نویسی اندروید برای انتشار تبلیغات و کسب درآمد استفاده کنیم؟
اگر به فروشگاه‌های اندرویدی همچون گوگل‌پلی یا کافه‌بازار مراجعه کنید با حجم گسترده‌ای از برنامه‌های اندرویدی روبرو می‌شوید که همگی به‌طور کامل در دسترس کاربران قرار دارند. گزارش سایت statista نشان می‌دهد تا سه ماهه سوم سال 2020 میلادی بیش از 2.7 میلیون برنامه اندرویدی در گوگل‌پلی آپلود شده‌اند و بیشتر آن‌ها به شکل رایگان در دسترس کاربران قرار گرفته‌اند. آیا توسعه‌دهندگان می‌توانند در این بازار به شدت رقابتی برنامه‌های اندرویدی کسب درآمد کنند‌؟ اندروید یکی از معدود سیستم‌عامل‌هایی است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد به روش‌های مختلفی کسب درآمد کنند. یکی از این روش‌ها تبلیغات و پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای است. در این مقاله با روش‌های مختلف کسب درآمد از برنامه‌های اندرویدی آشنا شویم، البته تمرکز این مطلب بیشتر روی تبلیغات درون‌برنامه‌ای و نحوه استفاده از آن‌ها است.

1606683296_1_0.gif

بیشتر مواقع برنامه‌ای را از فروشگاه‌های نرم‌افزاری دانلود می‌کنید و آن‌را نصب می‌کنید. برای برخی از کاربران این پرسش پیش می‌آید که انتشار برنامه‌های رایگان چه سودی برای توسعه‌دهندگان دارند و چگونه درآمد کسب می‌کنند؟ مهم‌ترین روش‌های کسب درآمد از برنامه‌های اندرویدی رایگان به شرح زیر است:

  • کسب درآمد از برنامه با تبلیغات
  •  کسب درآمد از برنامه با استفاده از ادموب گوگل
  •  کسب درآمد از برنامه با خریدهای درون‌برنامه‌ای
  •  کسب درآمد از طریق انتشار نسخه تجاری
  •  بازاریابی ارجاعی (Referral Marketing)
  •  مدل اسپانسری
  •  مدل کراد فاندینگ (Crowdfunding)

 کسب درآمد از برنامه‌های اندرویدی در بازار ایران 

توسعه‌دهندگان به ندرت برای تفریح برنامه‌های موبایل طراحی می‌کنند، زیرا توسعه یک برنامه کاربردی یک روش کسب ‌درآمد و امرار معاش است و اگر توسعه‌دهنده‌ای بتواند برنامه خوبی طراحی کند از این راه درآمد خوبی به‌دست می‌آورد. راه‌های خوبی برای کسب درآمد از طریق برنامه‌های اندرویدی وجود دارد، اما ایده‌آل‌ترین روش از طریق خود برنامه کاربردی است. در اولین گام باید بر مبنای نوع برنامه کاربردی مدل کسب درآمد را مشخص کنید تا مشتری متقاعد به پرداخت شود. به‌طور کلی سه روش اصلی کسب درآمد از طریق برنامه‌های کاربردی وجود دارد که سود خوبی به همراه دارد. پژوهش‌های انجام شده در سال 2018 نشان می‌دهند که نزدیک به 75 درصد درآمد برنامه‌های اندرویدی از طریق نمایش ویدیوهای تبلیغاتی درون برنامه‌ای (دریافت هزینه از شرکت ارائه‌دهنده ویدیو) و پرداخت پاداش به کاربران (دسترسی محدود به برخی قابلیت‌های کاربردی) در مقابل تماشای ویدیو است. دومین روش کسب درآمد خریدهای درون‌برنامه‌ای است. شکل 1 موثرترین روش‌های کسب درآمد از طریق برنامه‌های اندرویدی را نشان می‌دهد. 

‌کسب درآمد از طریق تبلیغات در برنامه کاربردی

تبلیغات درون برنامه‌ای ساده‌ترین و محبوب‌ترین روش کسب درآمد از برنامه‌های اندرویدی هستند. روش انجام این ‌کار ساده است. شما با ناشران به توافق می‌رسید که تبلیغات روی برنامه نشان داده شود و در مقابل نمایش تبلیغات مبلغی به حساب شما واریز شود. در بیشتر موارد میزان درآمد دریافتی به تعداد تبلیغ‌های دیده شده (Impression) و تعداد کلیکی که روی تبلیغات انجام می‌شود بستگی دارد. روش فوق تقریبا شبیه به روش تبلیغات کلیکی است که سایت‌ها از آن استفاده می‌کنند. سودآوری این روش زمانی خوب است که وقت زیادی برای ساخت یک برنامه کاربرپسند اختصاص دهید تا بتوانید با نمایش تبلیغات سود قابل توجهی به‌دست آورید. برای نمایش تبلیغات روی برنامه کاربردی باید از یک زیرساخت تبلیغاتی استفاده کنید. به‌طور کلی، در برنامه‌های اندرویدی امکان نمایش تبلیغات به روش‌های مختلف زیر فراهم است: 

بنر (Banner): این مدل تبلیغات بالا یا پایین برنامه موبایل نشان داده می‌شود. به‌طور کلی، این مدل تبلیغات کمتر برای کاربر مزاحمت ایجاد می‌کنند تا بتواند بدون مشکل از برنامه استفاده کند. بنرها نرخ کلیک پایین‌ترین دارند. شناخته بودن برند تاثیر مستقیمی روی موفقیت این مدل تبلیغات دارند. ‌تبلیغات بنری خود به شاخه‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. به‌طور مثال، بنر بینابینی در فواصل زمانی مشخص یا پس از انجام عمل مشخصی در صفحه نشان داده می‌شوند. این مدل تبلیغات به شکل تمام صفحه هستند. بنر همسان به شکل هماهنگ و یکپارچه درون بخش‌های مختلف برنامه قرار می‌گیرند. بنر استاندارد در گوشه‌ای از برنامه نشان داده می‌شود. 

ویدیو: تبلیغات ویدیویی بازه زمانی 10 تا 30 ثانیه‌ای دارند و به شکل خودکار پخش شوند. تبلیغات جایزه‌‌دار (reward video ads) زیرمجموعه‌ای از تبلیغات ویدیویی هستند که کاربر پس از تماشای آن‌ها جایزه‌ای شبیه به یک کوپن یا اعتبار در بازی (مخصوص بازی‌های اندرویدی) دریافت می‌کند. تبلیغات ویدیویی نیز به شاخه‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. تبلیغات ویدیویی بینابینی همانند بنرهای بینابینی در زمان‌های مشخصی در برنامه پخش می‌شوند. این تبلیغات نیز تمام صفحه هستند. در روش فوق ویدیو ممکن است روی دستگاه کاربر ذخیره شود تا پهنای باند اینترنت بی دلیل استفاده نشود، هرچند برخی از برنامه‌ها نیز با اتصال به سرورهای متعدد تبلیغات ویدیویی مختلفی را پخش می‌کنند. برخی توسعه‌دهندگان، تبلیغات ویدیویی را به گونه‌ای تنظیم می‌کنند تا قبل از اجرای برنامه یا بازی به مدت چند ثانیه پخش شود. بیشتر توسعه‌دهندگان از این مدل تبلیغات استفاده می‌کنند. تبلیغات ویدیویی بیشتر در ارتباط با بازی‌های موبایل استفاده می‌شود تا کاربر پس از مشاهده ویدیو یک امتیاز ویژه دریافت کند.

بومی (Native): این نوع تبلیغات به صورت توکار درون برنامه کاربردی قرار می‌گیرند. این تبلیغات ممکن است به شکل محتوای اسپانسری باشند که همواره درون برنامه قرار دارند یا تبلیغ یک برند باشند. این مدل تبلیغات زمانی درون برنامه‌ها قرار می‌گیرند که شرکتی هزینه ساخت برنامه را تقبل کرده باشد. با توجه به این‌که تبلیغات به‌طور کامل درون برنامه قرار دارند مزاحمت خاصی برای کاربر ایجاد نمی‌کنند و ایده‌آل‌ترین روش کسب درآمد از برنامه هستند. 

بینابینی (Interstitial): تبلیغات فوق به شکل پنجره‌های پاپ‌آپ تمام صفحه در زمان‌های خاصی در ارتباط با بازی‌های موبایل ظاهر می‌شوند. در برنامه‌های کاربردی این تبلیغات زمانی که برنامه باز یا بسته می‌شود نشان داده می‌شوند. کاربر می‌تواند تبلیغ را ببندد یا روی محتوای نشان داده شده کلیک کند. 

تشویقی (Incentivized): کاربران تمایلی ندارند در زمان استفاده از برنامه‌های موبایل تبلیغات را مشاهده کنند. شرکت‌ها برای حل این مشکل راهکاری در نظر گرفته‌اند تا کاربران در زمان انجام بازی‌های موبایل یا به‌کارگیری نرم‌افزارهای کاربردی کار خاصی انجام دهند و پاداشی در مقابل دریافت کنند. این‌کار می‌تواند پر کردن فرم، به‌اشتراک‌گذاری محتوا یا شرکت در یک نظرسنجی باشد. در روش فوق مالک برنامه کاربردی اطلاعات به دست آمده را برای شرکت‌های فعال در زمینه فعالیت‌های پژوهشی ارسال می‌کند و دستمزد خود را دریافت می‌کند. شبیه به رویکردی که شرکت‌های فعال در فیس‌بوک انجام می‌دهند. البته در ارتباط با برنامه‌های اندرویدی تبلیغات‌دهنده باید به شکل صریح این نکته را به کاربر اعلام کند تا برنامه از فروشگاه‌های اندرویدی همچون گوگل‌پلی حذف نشوند یا مشکلات حقوقی برای توسعه‌دهنده به وجود نیاید. 

کسب درآمد از طریق ادموب گوگل

Chartboost ،AdColony و UnityAds از زیرساخت‌های مهم در زمینه تبلیغات هستند، اما یکی از محبوب‌ترین زیرساخت‌های تبلیغاتی سرویس ادموب گوگل (Google AdMob) است. این سرویس تبلیغاتی به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد از طریق نمایش تبلیغات در برنامه‌های اندرویدی یا iOS کسب درآمد کنند. توسعه‌دهندگان ایرانی نیز می‌توانند از این سرویس استفاده کنند، اما اگر به هر دلیلی امکان استفاده از این سرویس به شکل مستقیم فراهم نیست، برخی از شرکت‌ها به شکل واسطه، دسترسی به این سرویس را فراهم می‌کنند. تبلیغات نشان داده شده توسط این سرویس واکنش‌گرا هستند و روی دستگاه‌های مختلف متناسب با تنظیمات اعمال شده نشان داده می‌شوند تا تجربه کاربری تحت تاثیر قرار نگیرد. نوع تبلیغات متنوع است و همواره سعی می‌شود تبلیغاتی که هماهنگی بیشتری با برنامه کاربردی دارند نشان داده ‌شوند. 

کسب درآمد از برنامه کاربردی با خرید درون‌برنامه‌ای

‌برنامه‌ها و بازی‌هایی که رایگان هستند، امکان خرید اعتبار یا دریافت قابلیت‌های اضافه را از طریق خریدهای درون‌برنامه‌ای فراهم می‌کنند. رویکرد فوق Freemium نام دارد. در روش فوق کاربر برای دسترسی به ویژگی‌های اضافی یک برنامه یا انجام مراحل خاصی از بازی باید هزینه آن‌را پرداخت کند. بازی کلش آف‌کلنز یک نمونه عالی در این زمینه است که امکان خرید با هزینه کم را فراهم می‌کند تا کاربران بتوانند با سرعت بیشتری در بازی پیشرفت کنند. خط‌مشی‌های مبتنی بر خرید درون‌برنامه‌ای بیشتر بر مبنای حق عضویت (Subscription) هستند که به کاربر اجازه می‌دهند به محتوا و ویژگی‌های جدیدی برای مدت زمان مشخصی دسترسی داشته باشد.

روش فوق بهترین استراتژی کسب درآمد از برنامه‌های کاربردی است، اما شبیه به سایر راهکارها، تبلیغات درون‌برنامه‌ای مستلزم رعایت برخی پیش‌نیازها و ایجاد محدودیت‌ها است. نکته مهمی که لازم است توسعه‌دهندگان ایرانی در زمان انتشار برنامه در گوگل‌پلی به آن دقت کنند حساب توسعه‌دهندگان گوگل (Google Developers Account) است. اگر برنامه شما پولی است یا خرید درون‌برنامه‌ای دارید باید یک حساب مخصوص گوگل به‌نام Google Merchant Account داشته باشید. داشتن حساب فوق نیازمند یک آدرس فیزیکی در خارج از کشور است که باید تایید شده باشد. برخی از شرکت‌های ایرانی از طریق واسطه‌هایی دسترسی توسعه‌دهندگان به چنین قابلیتی را فراهم می‌کنند. به همین دلیل قبل از پرداخت هرگونه وجهی به‌ شرکت‌ها تحقیق کنید. 

کسب درآمد از برنامه با انتشار نسخه پولی

‌توسعه‌دهندگانی که وقت زیادی صرف ساخت یک برنامه کاربردی می‌کنند برنامه خود را به شکل تجاری عرضه می‌کنند. به‌طور مثال، اگر یک برنامه کاربردی طراحی کنید و آن‌را به مبلغ 0.99 دلار به فروش برسانید، با یک میلیون دانلود تقریبا به یک میلیون دلار درآمد دست پیدا می‌کنید. این مسئله در نگاه اول جذاب است، اما با وجود برنامه‌های رایگانی که وجود دارند کاربران کمی حاضر می‌شوند برای یک برنامه موبایلی هزینه کنند. به همین دلیل توسعه‌دهندگان از رویکرد حق اشتراک یا تبلیغات درون‌برنامه‌ای برای کسب درآمد استفاده می‌کنند. در روش فوق کاربران می‌توانند برنامه شما را به شکل رایگان نصب کنند و به ویژگی‌های محدودی دسترسی داشته باشند و با پرداخت حق اشتراک ماهانه به تمامی ویژگی‌ها دسترسی داشته باشند. برنامه‌های موفق در این زمینه پخش‌کننده موزیک اسپاتیفای است که نسخه رایگان امکان استریم رایگان موزیک را فراهم می‌کند و نسخه پولی اجازه دانلود موزیک‌ها را می‌دهد. انتشار نسخه پولی یا دارای حق اشتراک گزینه مناسبی برای کسب درآمد از برنامه‌های کاربردی است.

 بازاریابی ارجاعی

‌‌یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد از طریق بازاریابی ارجاعی است. بازاریابی ارجاعی با رویکرد تبلیغات درون برنامه‌ای ارتباط مستقیمی دارد. بازاریابی ارجاعی گاهی اوقات همکارش در فروش نامیده می‌شود. روش کار به این صورت است که اطلاعات یک همکاری درون‌برنامه کاربردی شما قرار می‌گیرد و به ازای کلیک یا نصب، شما پاداش یا دستمزدی دریافت می‌کنید. بازاریابی ارجاعی به روش‌های زیر قابل انجام است. 

تبلیغات محصولات یا خدمات برنامه ثالث درون یک برنامه کاربردی دیگر سرویس‌هایی همچون Google Admob و Flurry در زمینه پیدا کردن شبکه همکاری در فروش به توسعه‌دهندگان کمک می‌کنند. در این مدل کسب درآمد از برنامه کاربردی، درآمد حاصله بر مبنای فرمول‌های زیر محاسبه می‌شود:

CPM: به ازای هر بار دیدن شدن تبلیغ هزینه را دریافت می‌کنید. 

CPC: به ازای هر کلیک روی تبلیغات هزینه آن‌را دریافت می‌کنید. 

CPV: به ازای هر بار مشاهده ویدیو یا انجام فعالیت‌های خاصی از سوی کاربران هزینه آن‌را دریافت می‌کنید. 

CPI: به ازای نصب برنامه تبلیغ شده روی دستگاه‌های کاربران هزینه آن‌را دریافت می‌کنید. 

مدل اسپانسری

‌جذب اسپانسر یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد از برنامه کاربردی است. راهکار فوق بیشتر برای برنامه‌هایی استفاده می‌شود که مدت ز‌مانی است منتشر شده‌اند و کاربران زیادی دارند. مالکان این برنامه‌ها با اسپانسرهای مرتبط با نوع برنامه کاربردی ارتباط برقرار می‌کنند تا با نمایش تبلیغات برند آن‌ها در برنامه کسب درآمد کنند. روش فوق بیشتر در ارتباط با برنامه‌هایی عملکرد عالی دارد که ایده منحصر به‌فردی در پس‌زمینه ساخت آن‌ها قرار دارد، زیرا پیدا کردن اسپانسر برای یک برنامه کاربردی کار ساده‌ای نیست. 

مدل کرادفاندینگ (Crowdfunding)

روش کرادفاندینگ یکی از رویکردهای جدید در زمینه کسب درآمد از برنامه‌های کاربردی است. زیرساخت‌هایی وجود دارند که توسعه‌دهندگان می‌توانند برای معرفی برنامه خود از آن‌ها استفاده کنند و از مالکان زیرساخت درخواست کنند با دریافت مبالغ کمی در بازاریابی به آن‌ها کمک کنند. از زیرساخت‌های محبوب در این حوزه می‌توان به کیک‌استارترها، AppsFunder، Indeogog، CrowdFunder و نمونه‌های دیگر اشاره کرد. در ایران نیز برخی از سایت‌ها قابلیت‌هایی را برای ارائه این نوع خدمات آماده کرده‌اند. البته در روش فوق توسعه‌دهنده باید ارزش و ظرفیت‌های برنامه کاربردی خود را به بهترین شکل به اثبات برساند. 

مناسب‌ترین روش کسب درآمد از برنامه‌های کاربردی چیست؟

روش نمایش تبلیغات درون‌برنامه‌ای یکی از پر بازده‌ترین روش‌های کسب درآمد از برنامه‌های کاربردی است. برای نمایش تبلیغات درون‌برنامه‌ای شما می‌توانید از ادموب گوگل یا سرویس‌های مشابه ایرانی استفاده کنید. البته همان‌گونه که اشاره شد برای ثبت سفارش فعال‌سازی تبلیغات ادموب گوگل در برنامه کاربردی در ایران باید از شرکت‌های واسط استفاده کنید. 

چگونگی قرار دادن تبلیغات در برنامه‌های اندروید و کسب درآمد از AdMob

همان‌گونه که اشاره شد کسب درآمد از Admob یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های پیش روی توسعه‌دهندگان اندرویدی است که برخی از توسعه‌دهندگان ایرانی نیز از آن استفاده می‌کنند. با توجه به محبوبیت روش فوق نزد توسعه‌دهندگان ایرانی در این بخش نحوه انجام این‌کار را شرح می‌دهیم. برای قرار دادن تبلیغات و کسب درآمد باید Google Mobile Ads SDK را به پروژه خود وارد کنید. پس از وارد کردن کیت فوق، در مرحله بعد باید از میان فرمت‌های تبلیغاتی گزینه موردنظر را انتخاب و مراحل مربوطه را دنبال کنید. 

برای به‌کارگیری روش فوق باید از اندروید استودیو نسخه 3.2 یا جدیدتر، miniSDK Version 14، compileSDKVersion 28 به همراه یک حساب کاربری گوگل ادموب و ثبت برنامه کاربردی استفاده کنید. برای آن‌که از روش فوق به شکل درستی استفاده کنید باید یک پروژه جدید در اندروید استودیو ایجاد کنید و گزینه Use AndroidX Artifacts را علامت بزنید یا از طریق فرآیند مهاجرت به AndroidX این‌کار را انجام دهید. در برنامه‌های کاربردی امکان وارد کردن Google Mobile Ads SDK با استفاده از Gradle dependency که اشاره به مخزن Maven دارد وجود دارد. برای بهره‌مندی از مخزن فوق باید در فایل build.gradle در سطح پروژه (project-level) به آن ارجاع دهید. در ادامه فایل یاد شده را در پروژه باز کنید و بخش allprojects را پیدا کنید. خلاصه‌ای از یک فایل build.gralde سطح پروژه به شرح زیر است:

allprojects {

     repositories {

         google()

         jcenter()

     }

 }

اگر google() در فایل فوق وجود ندارد، آن‌را اضافه کنید. در ادامه build.gradle سطح برنامه را باز کنید و بخش dependencies را پیدا کنید. خلاصه‌ای از یک فایل build.gradle سطح برنامه را در ادامه مشاهده می‌کنید:

dependencies {

     implementation fileTree(dir: ‘libs’, include: [‘*.jar’])

     implementation ‘androidx.appcompat:appcompat:1.0.2’

     implementation ‘com.google.android.gms:play-services-ads:18.3.0’

 }

در قطعه کد بالا، خط انتهایی را به فایل اضافه کنید تا به Gradle برای دریافت آخرین نسخه Mobile Ads SDK و سایر وابستگی‌ها اطلاعات لازم را بدهید. پس از انجام این‌کار فایل را ذخیره و Gradle را همسان‌سازی کنید. 

به‌روزرسانی AndroidManifest.xml

در مرحله بعد باید App ID که دسترسی به سرویس AdMob را فراهم می‌کند را به فایل AndroidManifest.xml اضافه کنید. ابتدا فایل فوق را باز کنید. 

<manifest>

     <application>

         <!-- Sample AdMob App ID: ca-app-pub-3940256099942544~3347511713 -->

         <meta-data

    android:name=”com.google.android.gms.ads.APPLICATION_ID”         

    android:value=”ca-app-pub-xxxxxxxxxxxxxxxx~yyyyyyyyyy “/>    

 </application>

 </manifest>

در قطعه کد فوق در برچسب meta-data مشخصه value باید با مقدار App ID شما پر شود، اگر این مرحله به درستی انجام نشود، برنامه در زمان اجرا با نمایش پیغام خطایی متوقف می‌شود. 

راه‌اندازی Mobile Ads SDK

قبل از بارگذاری تبلیغات با فراخوانی متد MobileAds.initialize() باید برنامه Mobile Ads SDK را راه‌اندازی کند. با نوشتن متد فوق در برنامه SDK راه‌اندازی می‌شود و در ادامه یک listener در زمان پایان کار باز گردانده می‌شود. این‌کار تنها یک مرتبه و در زمان اجرای برنامه انجام می‌شود. قطعه کد خلاصه شده زیر نحوه فراخوانی متد initialize() در MainActivity را نشان می‌دهد:

package … 

   import …

   import com.google.android.gms.ads.MobileAds;

   import com.google.android.gms.ads.initialization.InitializationStatus;

   import com.google.android.gms.ads.initialization.OnInitializationCompleteListener;

   public class MainActivity extends AppCompatActivity {

       protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) {

           super.onCreate(savedInstanceState);

           setContentView(R.layout.activity_main); 

     MobileAds.initialize(this, new OnInitializationCompleteListener() {

      @Override public void onInitializationComplete(InitializationStatus initializationStatus) { } }); } }

اگر از Mediation سرویس Admob استفاده می‌کنید قبل از بارگذاری تبلیغات، صبر کنید تا متدی که پس از اتمام راه‌اندازی فراخوانی می‌شود اجرا شود. 

باید یک فرمت تبلیغاتی انتخاب کنید

اکنون که Mobile Ads SDK راه‌اندازی شده و آماده گذاشتن تبلیغات در برنامه اندرویدی هستید، AdMob قالب‌های مختلف تبلیغات را ارائه می‌کند. بنابراین باید از میان گزینه‌های موجود بهترین گزینه که هماهنگ با برنامه کاربردی و کاربران است را انتخاب کنید. این گزینه‌ها به شرح زیر هستند:

بنر

  • همان‌گونه که اشاره شد، تبلیغات مستطیلی هستند که بالا یا پایین صفحه نشان داده می‌شوند. بنرها زمانی که کاربران با برنامه کار می‌کنند روی صفحه باقی مانده و بعد از مدت زمان خاص امکان به‌روزرسانی خودکار تبلیغات را فراهم می‌کنند. اگر در زمینه استفاده از تبلیغات تازه‌کار هستید، بهتر است ابتدا از گزینه فوق استفاده کنید. کدهای قرار دادن تبلیغات بنری از آدرس https://developers.google.com/admob/android/banner قابل دریافت است. 

بینابینی

  • تبلیغات تمام صفحه‌ای هستند. تبلیغات فوق بیشتر در ارتباط با بازی‌های اندرویدی و زمانی که قرار است بازی به مرحله بعد برود استفاده می‌شوند. کدهای تبلیغات بینابینی را از آدرس زیر دریافت کنید:

 https://developers.google.com/admob/android/interstitial 

سفارشی

  • این تبلیغات قابل تغییر و سفارشی هستند و مطابق با سبک نمایش برنامه استفاده می‌شوند. در این مدل تصمیم می‌گیرید که تبلیغات چگونه و در چه بخش از برنامه ظاهر شوند. این تبلیغات به بهترین شکل با طراحی برنامه‌ها هماهنگ می‌شوند. کدهای مربوط به این تبلیغات از آدرس https://developers.google.com/admob/android/native/start قابل دریافت است. 

پاداشی

  • تبلیغاتی هستند که به کاربران در مقابل تماشای یک ویدیو کوتاه یا شرکت در یک تبلیغ قابل اجرا و نظرسنجی پاداشی پرداخت می‌کنند. کدهای مربوط به این تبلیغات از آدرس زیر قابل دریافت است:

 https://developers.google.com/admob/android/rewarded-ads 
 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟