مبانی هات اسپات موبایل MiFi
MiFi چیست و چه قابلیت‌ها و محدودیت‌هایی دارد
MiFi یک نام تجاری از Inseego Corp برای دستگاه‌های پرتابل است که قبلا Novatel Wireless نام داشت. یک دستگاه MiFi که به عنوان یک هات اسپات موبایل کار می‌کند، شامل یک مودم داخلی است و به عنوان یک روتر بیسیم خدمت رسانی می‌کند. از یک دستگاه MiFi برای به اشتراک گذاری یک اتصال داده از یک شبکه مخابراتی (سلولی) بین چندین دستگاه مختلف استفاده می‌شود.

1606683296_1_0.gif

اگر در مورد هات اسپات کردن تلفن‌های هوشمند اطلاعات داشته باشید می‌دانید که یکی از راه‌های به اشتراک گذاشتن اینترنت، هات اسپات نمودن گوشی موبایل است. اما این راه تنها برای استفاده‌های جزئی از اینترنت قابل استفاده است، اما اگر از کاربران جدی اینترنت هستید این روش کمی شما را معذب می‌کند.

MiFi  یک دستگاه کوچک است که شما سیم کارت خود را در آن قرار می‌دهید. سپس این دستگاه از یک تلفن همراه تبدیل به یک هات اسپات وای‌فای می‌شود. این تبدیل شدن به شما اجازه می‌‌دهد تا گوشی‌ها، تبلت‌ها و دیگر دستگاه‌های دارای قابلیت وای‌فای خود را به آن متصل کنید.

سازگاری MiFi

Inseego چندین مدل دستگاه MiFi را توليد کرده است که برخی از آنها تنها برای اپراتورهای مشخصی در دسترس بوده و برخی دیگر عمومی‌ هستند:

  • MiFi 7730L Global Mobile Hotspot: یک دستگاه سطح بالا که با یک بار شارژ 24 ساعت عمر باتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. این دستگاه شامل دو باند وای‌فای همزمان است و در آن واحد 15 کلاینت وای‌فای می‌تواند به آن متصل شود.  
  • MiFi 6630 Global Hotspot: با امکان اتصال حداکثر 15 دستگاه به شبکه‌های سلولی LTE برای مدت 20 ساعت با یک بار شارژ. این دستگاه شامل یک منبع تغذیه داخلی است که دستگاه‌های خارجی را شارژ می‌کند.
  • MiFi 5510 3G/4G Intelligent Mobile Hotspot: این دستگاه به یک صفحه نمایش مجهز است که مصرف داده را نمایش می‌دهد. این قابلیت برای جلوگیری از مصرف بیش از اندازه و بالا رفتن هزینه مفید است. حداکثر 10 دستگاه به طور همزمان می‌تواند به آن متصل شود.

این دستگاه‌ها کوچک هستند و برخی به سختی به 10 سانتی متر می‌رسند. فراهم کنندگان خدمات بی‌سیم مثل Verizon و Sprint نسخه‌های MiFi مخصوص به خود را عرضه می‌کنند.

استفاده از MiFi

اتصال یک دستگاه MiFi به یک شبکه سلولی معمولا به انجام تنظیمات یا به‌روز کردن یک قرارداد خدمات با ارائه کننده خدمات تلفن همراه شما نیاز دارد. یک MiFi معمولا اتصال داده خود را از فراهم کننده خدمات مخابراتی دریافت می‌کند. امکان پشتیبانی از پیکربندی بی‌سیم محلی در این سیستم وجود دارد و اتصال دستگاه‌های وای‌فای به یک MiFi شبیه اتصال به سایر روترهای بی‌سیم است.

محدودیت‌ها و مشکلات MiFi

سرعت اتصال قابل دستیابی از طریق MiFi محدود به سرعت شبکه سلولی است. همچنین وقتی چند دستگاه به طور همزمان از اتصال MiFi استفاده می‌کنند، به دلیل به اشتراک گذاری پهنای باند اتصال شبکه سلولی بین این دستگاه‌ها سرعت افت پیدا می‌کند.

توجه داشته باشید که باید همیشه مصرف MiFi خود را تحت نظر داشته باشید. اتصال دستگاه‌هایی مثل لپ‌تاپ‌ها که اغلب مقدار بیشتری از داده را نسبت به تلفن‌های هوشمند مصرف می‌کنند، می‌تواند به سرعت سهميه داده خریداری شده شما را استفاده کند.

هات اسپات‌های پرتابل مثل MiFi برای کار کردن به انرژی قابل توجهی نیاز دارند. بسته به تعداد دستگاه‌های شما و میزان استفاده آنها، عمر باتری ممکن است برای نیازهای شما کافی نباشد. اما مدل‌های MiFi فعلی می‌توانند تا یک روز کامل قبل از نیاز به شارژ مجدد برای استفاده کاربران معمولی دوام داشته باشند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟