23/11/1398 - 21:55
مواردی درباره بلیط هواپیما که تاکنون نمی دانستید!
شما به راحتی می توانید با خرید آسان و بی دغدغه بلیط هواپیما، به هر کجایی که می خواهید سفر کنید. اما، تا به حال برایتان این سوال پیش نیامده که کدهایی که بر روی برگه بلیط هواپیما شما درج شده اند، چه معنایی دارند؟

1606683296_1_0.gif

با این که مسافرین زیادی همیشه به یکی از حرفه ای ترین و بهترین شرکت های هواپیمایی و خدمات مسافرتی ایران برای خرید بلیط هواپیما اعتماد می کنند اما پیشنهاد همیشگی ما به همه مسافران این است که همچون یک مسافر حرفه ای، از همه علائم و نمادهای درج شده بر روی بلیط خود اطلاع داشته باشند و آن ها را بشناسند. به همین دلیل در این مقاله می خواهیم تا از کدهای کارت پرواز برای شما رمزگشایی کنیم پس پیشنهاد می کنیم تا در ادامه با ما همراه باشید. 

معنای کدهای کارت پرواز چیستند؟

کارت پرواز برگه ای است که تمام اطلاعات مورد نیاز شما و ماموران فرودگاه را در غالب کدهای پرواز نشان می دهد. هر مسافری بدون نشان دادن کارت پرواز نمی تواند مجوز ورود به هواپیما را داشته باشد و از گیت رد شود و داشتن آن کاملا الزامی است. همچنین قبل ترها تنها از بلیط های کاغذی استفاده می شده ولی در حال حاضر علاوه بر نسخه چاپی، از بلیط های آنلاین هم استفاده می شود.

 اگر دو کارت پرواز را در کنار هم قرار دهید، خواهید دید که آن ها با هم فرق هایی اساسی دارند. در واقع هر گروهی از حروف لاتین و اعداد که در بلیط هواپیما در کنار یکدیگر قرار می گیرند، نشان دهنده معنا و مفهوم خاصی هستند. ما در ادامه پر استفاده ترین این کدها را برای شما می آوریم اما توجه داشته باشید که ممکن است که این علائم در بین ایرلاین های مختلف با یکدیگر یکسان نباشند.

معنای کد پروازی TPB6D3 بر روی بلیط هواپیما

اگر دیرتان شده و نمی توانید گیت پرواز ایرلاینی که قرار است با آن پرواز کنید را پیدا کنید، با شناسایی این کد به راحتی می توانید راه خود را بیابید. این 6 کاراکتر مختلف در بلیط هواپیمای شما دارای اطلاعاتی همچون اسم مسافر، اسم ایرلاین و یا شرکت خدمات گردشگری که رزرو و فروش خدمات مسافرتی را انجام داده به همراه اطلاعات تماس مسافر می باشد. البته بعضی از شرکت های هواپیمایی اطلاعاتی همچون سن، جنسیت، محل و تاریخ تولد مسافر و شماره پاسپورت او را در کارت پرواز درج می کنند.

معنای کد پروازی BA2690 بر روی بلیط هواپیما

یکی از پر تکرارترین کدهای پروازی بر روی بلیط هواپیما، این ترکیب حروف و ارقام است که به آن ها شاره پرواز می گویند. به طور مثال، کدی که در اینجا به طور مثال برایتان آورده ایم نشان می دهد که این پرواز برای شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز است. اعداد هم مقصد و مبدا را نشان می دهند. به این صورت، می توان به راحتی نام ایرلاین و مبدا و مقصد را از روی این کد متوجه شد. درباره این کدها باید بدانید که همیشه هم نماد ایرلاین ها واضح نیستند و بهتر است که قبل از پرواز، نماد ایرلاین منتخبتان برای پرواز را شناسایی کنید.

معنای کد پروازی SSSS بر روی بلیط هواپیما

درج کد پروازی SSSS بر روی بلیط هواپیما به این معناست که مسافر دارای خطر امنیتی زیادی است و ایرلاین ها به وسیله این کارت به مسئولین فرودگاه و پرواز این مورد را اطلاع می دهد. ممکن است این کد را به خاطر سابقه کیفری مسافر و یا سوابق بیماری های روانی بر روی بلیط هواپیما درج کنند. این کار تنها برای امنیت هرچه بیشتر مسافران دیگر پرواز است.

معنای کد پروازی SPTC بر روی بلیط هواپیما

این کد نشان می دهد که مسافر توقف طولانی در مسیر دارد و ممکن است حتی برای 24 ساعت و یا بیشتر در هتلی توقف داشته باشد. با این حال ممکن است که این کد، شرایط دیگری را نیز به نمایش بگذارد.

معنای کد پروازی S/O بر روی بلیط هواپیما

این کد که اختصاری از Stop Over است، از طرف ایرلاین بر روی بلیط هواپیما مسافر برای این ثبت می شود تا نشان دهد که این پرواز توقفی در طول مسیر بین مبدا و مقصد را خواهد داشت. گاهی ممکن است که این توقف کوتاه برای سوخت گیری باشد و یا این که طولانی تر و ترانزیت باشد و مسافران باید از هواپیما پیاده شوند و به فرودگاه منتقل شوند.

معانی برخی از دیگر حروف لاتین بر روی بلیط هواپیما

  •  معنی حرف A، F و یا P بر روی بلیط هواپیما این است که مسافر قرار است تا با پرواز فرست کلاس و ویژه پرواز کند.
  •  حروف Y، H، M و B بر روی کارت پرواز به معنای کلاس پروازی اکونومی است.
  •  حرف E به معنای سفر با کلاس پروازی پرمیوم اکونومی است. در سفر با این کلاس پروازی مسافران خدمات بیشتری نسبت به پروازهای اکونومی دریافت می کنند.
  •  حروف Q، K, L, N, M, S, T, U, V, W و X در بلیط هواپیما نشان دهنده سفر با پرواز اکونومی است که با تخفیف هم خریداری شده است.
  •  حروف J و C بر روی بلیط هواپیما نشان دهنده پرواز بیزینس کلاس هستند.
  •  درج حروف I و D بر روی بلیط هواپیما نشان دهنده سفر با پرواز بیزینس کلاسی هستند که با درصدی تخفیف خریداری شده اند.

در این مطلب تمامی اسرار کدهای اطلاعاتی بلیط هواپیما را برایتان بازگو کردیم. پیشنهاد می کنیم که حتما این بار بلیط هواپیما خود را همچون یک مسافر حرفه ای هواپیما به خوبی مورد بررسی قرار دهید و این کدها را بر روی آن شناسایی کنید. البته در کنار حرفه ای بودن، باید بلیط هواپیما خود را از معتبرترین و بهترین شرکت هواپیمایی تهیه کنید تا همه چیز برای شما به درستی پیش برود.


اطلاعات تماس الی گشت:
تلفن: 0218540
ایمیل: info@eligasht.com
آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7

برچسب: 

ایسوس

نظر شما چیست؟